Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-31, 16:31
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Japp den såg jag med.

För övrig verkade du haft en bra filmkväll med 3 stycken 4/5. Inte varje dag det händer

Det var det verkligen! Men kan ju säga att Big Hero 6 och The Theory of Everything är stabila 4or precis så där på gränsen. Tyckte faktiskt Filip & Fredrik presenterar Trevligt folk var den bästa utav alla de tre.
Citera
2015-01-31, 17:14
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Det var som fan det var vi Var någonstans satt du?
Stannade du kvar under eftertexterna? Stan Lee hade en cameo

Skrev också i min recension framåt tredje akten blev filmen den där kliché fyllda festen och följer samma mönster som man sett miljontals gånger förr i animerade filmer. Grejen är det för mig att det positiva verkligen överstiger det negativa och jag bryr mig inte så mycket om det. Det är en av de gångerna jag verkligen inte brydde mig allt för mycket hur mycket kliché den var framåt slutet för jag älskade Baymax så pass mycket.
Däremot kan jag säga den inte når upp på samma nivå som Disneys tidigare filmer Tangled, Wreck-It Ralph och Frozen.
Ser dock fram emot Disneys nästa som först kommer ut 2016, Moana.

Vad tyckte du förresten om kortfilmen, Feast?
Haha, tänkte faktiskt på att du möjligen skulle kunna vara där då vi delar biograf! Jag satt på rad sju! Vart satt du? Visste inte om cameon fören jag läste om den i recensionen i DN efter filmen, kollade på den på datorn eftersom jag redan hade BH6 nedladdad. Trevlig!

Håller med, detta är ett nedstäpp från de tidigare moderna Disney-filmerna. Disney har varit inne i en bra svacka senaste åren och därav också mina höga förväntningar!

Tyvärr var det tvärtom för mig att det negativa översteg det positiva. Baymax var verkligen älskvärd. Men framåt slutet blev det spå mycket klichéer och uppenbara scener att det övertog den fina tid vi fick tillsammans med Baymax!

Kortfilmen gillade jag mycket, den var riktigt gullig och vacker.
Senast redigerad av saggesaliv 2015-01-31 kl. 17:41.
Citera
2015-01-31, 18:44
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Haha, tänkte faktiskt på att du möjligen skulle kunna vara där då vi delar biograf! Jag satt på rad sju! Vart satt du? Visste inte om cameon fören jag läste om den i recensionen i DN efter filmen, kollade på den på datorn eftersom jag redan hade BH6 nedladdad. Trevlig!

Håller med, detta är ett nedstäpp från de tidigare moderna Disney-filmerna. Disney har varit inne i en bra svacka senaste åren och därav också mina höga förväntningar!

Tyvärr var det tvärtom för mig att det negativa översteg det positiva. Baymax var verkligen älskvärd. Men framåt slutet blev det spå mycket klichéer och uppenbara scener att det övertog den fina tid vi fick tillsammans med Baymax!

Kortfilmen gillade jag mycket, den var riktigt gullig och vacker.

Jag satt på Rad 9, längst upp längst in. Så jag gillar att sitta som bäst.

Det känns dock på förhand att Big Hero 6 kommer många anime fantaster att älska. Har sett en del av mina vänner som är anime fantaster älska filmen, alltså verkligen älska den. Anser det är det bästa Disney gjort på länge etc.
Jag gillade filmen väldigt mycket trots de små bristerna jag hade. Hade faktiskt varit skoj med en uppföljare då denna förtjänar en mer än de tre andra filmerna som jag gillade något mer.
Hade ju varit riktigt coolt att se en crossover med Big Hero 6 och The Incredibles!
Citera
2015-01-31, 18:47
Medlem
T.H.F.C.s avatar
The Expendables 3. Den sämsta filmen i serien men helt ok dussinaction på det hela taget.
Harrison Ford verkar haft kul under inspelningen och var filmens största behållning.
Citera
2015-01-31, 18:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
För övrig verkade du haft en bra filmkväll med 3 stycken 4/5. Inte varje dag det händer

Lotso delar ut väldigt mycket fyror och femmor, inget illa menat, men kan vara bra att ha i åtanke!
Citera
2015-01-31, 19:00
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lotso delar ut väldigt mycket fyror och femmor, inget illa menat, men kan vara bra att ha i åtanke!

Femmorna delar jag inte ut så ofta tycker jag
Dessutom tyckte jag det var tre väldigt bra filmer jag såg igår!
Citera
2015-01-31, 19:05
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:

Haha, jag ger också ganska höga betyg så jag känner igen mig!

Citat:

Spydde du inte lite i munnen varje gång regissören envisades med att filma Hawkings fötter i varje filmruta i början av filmen? Jag störde mig enormt mycket på att han blandande blått/grönt/vitt/gult i filmens ton hela tiden med. Som tur var räddade Redmayne filmen från att bli en riktigt kalkon
Citera
2015-01-31, 19:08
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Kom att tänka på Empire Magazine när du skrev det där - dom brukar också vara EXTRA positiva i sina recensioner
Citera
2015-01-31, 19:10
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Spydde du inte lite i munnen varje gång regissören envisades med att filma Hawkings fötter i varje filmruta i början av filmen? Jag störde mig enormt mycket på att han blandande blått/grönt/vitt/gult i filmens ton hela tiden med. Som tur var räddade Redmayne filmen från att bli en riktigt kalkon

Tänkte eller snarare märkte jag inte ens en gång. Jag kände av färgbalansen då det kändes annorlunda från andra spelfilmer jag sett. Men tyckte det var en snygg färgkomponent filmen hade och tyckte det passade. Den var fin att kolla på.

Citera
2015-01-31, 19:12
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Kom att tänka på Empire Magazine när du skrev det där - dom brukar också vara EXTRA positiva i sina recensioner

Man kan ju också tänka så här. Det är ju bra och tur jag ser sådana filmer som faller mig i smaken och som jag verkligen gillar än att jag gång på gång stöter på filmer som är tvåor och ettor i betyg
Citera
2015-01-31, 19:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Du delar ut femmor oftare än vad jag gör, och fyror med.

Nej, skämt åsido så jävlas jag bara med dig, ska inte bli någon ny Bruegel här...
Citera
2015-01-31, 19:22
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Tänkte eller snarare märkte jag inte ens en gång. Jag kände av färgbalansen då det kändes annorlunda från andra spelfilmer jag sett. Men tyckte det var en snygg färgkomponent filmen hade och tyckte det passade. Den var fin att kolla på.

Senast redigerad av N.I.B 2015-01-31 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in