2015-03-27, 12:28
Medlem
Whiplash (2014)

Snacka om intensivt. Helvete, kändes som jag hade slängt i mig en hink kaffe när filmen var över. Egentligen är jag inte så intresserad av instrument pga jag är usel på alla instrument. Tack som fan till mina låg och mellanstadielärare i musik för att ni aldrig lät oss röra några instrument så att jag satt som en idiot i högstadiet när en värld av gitarrer och gud vet allt öppnades för mig och jag inte kunde ett skit (sarkasm overload).
Iaf, det var överraskande underhållande. Känns inte som det är en film jag kommer se om och om igen, men den var underhållande i stunden. Simmons var riktigt skrämmande. Fick en att vara tacksam att det bara var pinsam tystnad enda gången i mitt liv som jag själv försökte spela trummor, istället för att ha någon som han i närheten Har alltid haft svårt för miles teller, men han har växt för mig och hade inget emot han i denna. 7/10
Citera
2015-03-27, 13:34
Medlem
BlackMetals avatar
Vinyl (1965)

Ledsen Warhol men det här håller inte. Konventionsbrytande och nollbudgetskapande i all ära men jag tänker inte låtsas att han gjort något konstnärligt för att han låtit sina bakfulla vänner improvisera framför en kamera i 70 minuter i två långa tagningar. Det finns tillräckligt med annan film som bryter mot alla konventioner för att skapa en konstnärlig upplevelse som man kan få ut något av men det här är inte en av dem.

1/5
Citera
2015-03-27, 16:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
En del scener var dock oerhört fula och skämskudden åkte fram (tänker framförallt på tåg och helikopterscenerna).

Kass CGI-animering som i Tom Yum Goong 2?
Citera
2015-03-27, 20:28
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Idiocracy (2006)

Valde efter mycket om och men att se färdigt det här ändå, somnade som tidigare nämnt 30 minuter in första gången.

Idiocracy handlar om en menig (Luke Wilson) och en prostituerad (Maya Rudolph) som skall genomföra ett nytt hemligstämplat militärt projekt där objekten ska sövas ner och väckas ett år senare. Projektet läggs ned men det udda paret glöms bort nedsövda. De hamnar istället i år 2505, i ett USA där livet enbart består av skräpmatsätande och tv-tittande och där invånarna har ett IQ på kanske 40.

Jag insåg att jag såg Idiocracy i fel perspektiv under min första vända, att jag såg det som en "riktig film". I ärlighetens namn så är det ren samhällssatir. Invånarnas favoritprogram är Ow My Balls!, ett program som går ut på att en kille får smällar på pungen i olika situationer, deras språk består mest av "fuck" och gutturala läten.

Att Fox har gjort denna film finner jag otroligt lustigt då just Fox är ett av de mest "fördummande" kanalerna i branschen och det är nästan som att de driver med sig själva. Förvisso är filmen otroligt B (brukar bli så om man finner Terry Crews i rollistan) och även ofärdig. Halva filmen är ihopkastad och det känns som de bara ville ha ut den. Att den är B och med halvtaskiga skådespelartalanger är en del av filmens charm, att den är ofärdig gör nästan ont i mig när jag ser.

Idiocracy har visualiserat ett av de värsta och mest sannolika katastrofscenariot på länge, men i ett helt värdelöst format. Tack vare det har det blivit en av både de bästa och sämsta filmer jag har sett.. någonsin. Och då är det inte mer än rättvist att den får mitt medelbetyg, nämligen 6/10 & 3/5.

Ge mig en vettig remake, helst idag. Jag skulle utan att tveka sätta en 10a.
Citera
2015-03-27, 21:22
Medlem
nihilverums avatar
La famille Bélier (2014)

Filmen handlar om Paula Bélier (Louane Emera), en fransk tonåring som bor med sina föräldrar och sin lillebror på den franska landsbygden. Paula är den enda i familjen som inte är döv, så hon får ständigt tolka för sina familjemedlemmar i alla situationer. I skolan är hon en ganska lat elev och ägnar mer uppmärksamhet åt Gabriel (Ilian Bergala), en kille från Paris som hon attraheras av. För att få en chans att komma närmare honom går hon med i skolans kör, där läraren snabbt upptäcker att Paula har en mycket lovande röst och försöker få henne att satsa på att delta i en sångtävling som arrangeras av Radio France och som ger vinnaren en plats på en sångskola i Paris.

Paula är dock rädd för att berätta för sina föräldrar om sin nya hobby och framförallt vill hon inte prata om att eventuellt flytta till Paris eftersom hon tror att hennes familj skulle tycka att hon övergav dem.

Detta är en bra film som påminner lite om Lost in Translation då Paula ibland inte är motiverad att översätta ordentligt i alla lägen. Louane som spelar Paula har också helt klart en mycket bra sångröst som gör att sånginslagen blir mer uthärdliga än i de musikalfilmer jag tog mig igenom för att slutföra projektet med alla vinnare av Oscar för bästa film.

Betyget blir 8/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-03-27, 21:24
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Idiocracy har visualiserat ett av de värsta och mest sannolika katastrofscenariot på länge, men i ett helt värdelöst format. Tack vare det har det blivit en av både de bästa och sämsta filmer jag har sett.. någonsin. Och då är det inte mer än rättvist att den får mitt medelbetyg, nämligen 6/10 & 3/5.

Ge mig en vettig remake, helst idag. Jag skulle utan att tveka sätta en 10a.

Håller med fullständigt tyckte grund ideen var lysande men den föll lite platt, det är den typen av film man blir besviken på för att man känner att det finns så bra förutsättningar och grund manus, blev lite besviken på Mike Judge eftersom hans första spelfilm Office Space som också hade ett starkt patos av samhällssatir var så lysande.

Själv tittade jag på Cocoon igår som jag inte sett sedans barnben och jag tycker den håller än idag , vi har Steve Guttenberg och vi har Brian Dennehy vad mer kan man önska från en fellgood sci-fi komedi från 80-talet?

7/10.
Citera
2015-03-27, 21:32
Medlem
BlackMetals avatar
The Ladies Man (1961)

Håll er undan. Jack and Jill (2011) som jag tycker är en av de tråkigaste komedierna någonsin är komiskt guld i jämförelse med den här skiten.

1/5
Citera
2015-03-27, 21:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Själv tittade jag på Cocoon igår som jag inte sett sedans barnben och jag tycker den håller än idag , vi har Steve Guttenberg och vi har Brian Dennehy vad mer kan man önska från en fellgood sci-fi komedi från 80-talet?

Oj fan, den har jag inte sett sen typ 94-95!
Citera
2015-03-27, 21:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
The Ladies Man (1961)

Håll er undan. Jack and Jill (2011) som jag tycker är en av de tråkigaste komedierna någonsin är komiskt guld i jämförelse med den här skiten.

1/5

Haha, snart är du i mina fotspår med att dela ut en massa ettor!
Citera
2015-03-27, 21:36
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Haha, snart är du i mina fotspår med att dela ut en massa ettor!
Hehe, ja fem eller sex ettor den senaste veckan har det blivit.
Citera
2015-03-27, 22:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Hehe, ja fem eller sex ettor den senaste veckan har det blivit.

Haha, mera än mig då, jag har bara satt en etta den här veckan.
Citera
2015-03-27, 22:06
Medlem
Minority Report

Den var bra fast jag tyckte effekterna sög. 3-4/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in