Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
The Best Offer (2013)
Efter Anarkhos recension (som jag dock inte läste innan) och betygsättning av denna film så tog jag mig an denna. Crime-Mystery-Drama är något som alltid fascinerar mig.
Filmen var lite för lång. Jag har inget emot långsamt tempo men i nåt skede kan det bli lite för mycket av det. Storyn skulle ha hållit även i lite kortare version. Den onödigt utragna handlingen gjorde att jag inte orkade hålla uppe intresset och inlevelsen och blev därför inte så berörd som man kanske borde bli. Jag får kopiera Anarkhos vitsord. Jag kan inte ge så lågt som 6 men det var heller inte riktigt bra.
7/10
Trevligt, och jag håller med. Det känns som att filmen hade kunnat vara ännu bättre om herr Tornatore bara tänkt till lite. Samma sak gäller hans film från 2006, The Unknown Woman (som jag recenserade igår). Men det är två bra filmer trots allt!
Har precis sett en till av hans filmer nu, så nedan kommer en ny recension.
-----
Film: Everybody's Fine (1990)
http://www.imdb.com/title/tt0100681/?ref_=nm_flmg_wr_14
Kommentar: Marcello Mastroianni briljerar i huvudrollen som en gammal siciliansk far. Handlingen är rätt simpel, fadern har haft dålig kontakt med sina fem barn som alla bor i olika städer, så han bestämmer sig för att resa genom Italien för att överraska dem alla med ett besök. Han är nostalgisk och ser ofta sina barn som om de vore just barn (både i verkligheten och drömmar). Under resans gång kommer han dock få reda på mycket som han inte hade anat om sin familj, samt uppleva livet i de största italienska städerna. En rörande historia om den "moderna familjen", dessutom med underbar musik från Ennio Morricone till.
Betyg: 8/10