2015-02-22, 03:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Minst en rak trea. Jag gillade både grundstoryn och skådespelarprestationerna. Stort minus eftersom det känns som att man saknar/missar stora delar av storyn efter filmen, så på det sättet är den ju mindre bra.

En sak är i alla fall säker är att jag inte alls är rätt typ av målgrupp för dessa filmer som dissar de flesta storfilmer och Oscarsvinnande filmer, eller nominerade, Foxcatcher är inget undantag och en sminkad Carrell och en biffig Tatum gav mig absolut ingenting i utbyte.
Citera
2015-02-22, 03:16
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
En sak är i alla fall säker är att jag inte alls är rätt typ av målgrupp för dessa filmer som dissar de flesta storfilmer och Oscarsvinnande filmer, eller nominerade, Foxcatcher är inget undantag och en sminkad Carrell och en biffig Tatum gav mig absolut ingenting i utbyte.

Ah, syftningsfel.. Tog mig en stund.

Eller.. Dissar Foxcatcher andra filmer..?
Citera
2015-02-22, 03:20
Medlem
House of wax (2005)

Sämsta skit jag sett, Paris Hilton rasblandade och man blev allmänt lack på karaktärernas beslut i vissa moment.

1/5 zigenarfåglar.
Citera
2015-02-22, 03:27
Medlem
jimmyfingerss avatar
Man With a Camera (1958-1960)

Förvisso en serie men eftersom det är Charles Bronson i huvudrollen tycker jag ändå att det passar här. Såg första avsnittet idag. Bronson spelar fotograf. Han åker och hälsar på en gammal vän, en boxare, som står inför ett problem med män på fel sida lagen. Tyvärr slutade avsnittet efter en halvtimme. Kunde lätt fortsatt en timme till och blivit en sevärd hårdkokt film. Glad att jag har många avsnitt kvar att se. Bronson är ung och på hugget här, jag gillar det.

8/10 än så länge.
Citera
2015-02-22, 03:58
Bannlyst
Nightcrawler! Bra och intressant. Gav nån lömsk allt är möjligt känsla, fast sen bor jag i Sverige. Kom på det ... I USA kanske,, men ja vet inte...

I alla fall, skulle villja ta Jake Gyllenhals karaktär i filmen o placera i många andra filmer där, huvudkaraktären är totalt motsatt- Filmerna skulle ju bli helt annorlunda, summa sumarum skulle vilja se Lou Bloom i massa filmer bara för att se hur de skulle utveklas.! BRa karaktär

795/1000
Citera
2015-02-22, 04:00
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Man With a Camera (1958-1960)

Förvisso en serie men eftersom det är Charles Bronson i huvudrollen tycker jag ändå att det passar här. Såg första avsnittet idag. Bronson spelar fotograf. Han åker och hälsar på en gammal vän, en boxare, som står inför ett problem med män på fel sida lagen. Tyvärr slutade avsnittet efter en halvtimme. Kunde lätt fortsatt en timme till och blivit en sevärd hårdkokt film. Glad att jag har många avsnitt kvar att se. Bronson är ung och på hugget här, jag gillar det.

8/10 än så länge.
Men det är väl ingen film, trots allt Vilken film såg du senast.
Citera
2015-02-22, 05:38
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men det är väl ingen film, trots allt Vilken film såg du senast.

Läs första meningen. Jag skrev om den för att huvudrollsinnehavaren är Charles Bronson – en känd filmskådespelare. Och jag vet att det finns Bronson-fans här inne som gärna upptäcker mer av honom.
Citera
2015-02-22, 10:39
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Gillar din recension och håller med till fullo. Jag älskar Steve Carell, såg honom på Ellen DeGeneres här om veckan. Dom surrade lite om filmen och fick den att låta spännande och intressant för någon som inte var insatt i den verkliga händelsen.

Med höga förväntningar började jag kolla på filmen och blev grymt besviken. Seg rätt igenom. Det enda positiva jag ser är just Steve Carell göra en roll som är såpass avvikande från vad han brukar spela, och han gjorde det rätt bra enligt mig.

He, det var en talkshow som ledde in mig till den filmen också. Det var när Steve Carell satt hos Jon Stewart och de pratade om filmen som jag blev intreserad. Det lät intressant det de snackade och att han just är sminkad och spelar en roll olikt det han brukar göra ökade intresset. Men, ja, filmen igenom väntar man på att något stort ska hända.
Citera
2015-02-22, 10:48
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jao, jag håller med dig, verkligen ingenting speciellt alls.

Näe, ingen film jag kommer att se om. Det här årets oscarsbidrag var inga toppfilmer direkt, även om jag gillar Budapest och Birdman.

Det här kanske är en alltför direkt fråga men... gillade du inte ens Whiplash Rakii? Den hade jag trott att du skulle tycka om. Var ju mer "sting" och testosteron i den än i de andra filmerna.
Citera
2015-02-22, 11:56
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
The Best Offer (2013)

Efter Anarkhos recension (som jag dock inte läste innan) och betygsättning av denna film så tog jag mig an denna. Crime-Mystery-Drama är något som alltid fascinerar mig.
Filmen var lite för lång. Jag har inget emot långsamt tempo men i nåt skede kan det bli lite för mycket av det. Storyn skulle ha hållit även i lite kortare version. Den onödigt utragna handlingen gjorde att jag inte orkade hålla uppe intresset och inlevelsen och blev därför inte så berörd som man kanske borde bli. Jag får kopiera Anarkhos vitsord. Jag kan inte ge så lågt som 6 men det var heller inte riktigt bra.

7/10
Trevligt, och jag håller med. Det känns som att filmen hade kunnat vara ännu bättre om herr Tornatore bara tänkt till lite. Samma sak gäller hans film från 2006, The Unknown Woman (som jag recenserade igår). Men det är två bra filmer trots allt!

Har precis sett en till av hans filmer nu, så nedan kommer en ny recension.

-----

Film: Everybody's Fine (1990) http://www.imdb.com/title/tt0100681/?ref_=nm_flmg_wr_14

Kommentar: Marcello Mastroianni briljerar i huvudrollen som en gammal siciliansk far. Handlingen är rätt simpel, fadern har haft dålig kontakt med sina fem barn som alla bor i olika städer, så han bestämmer sig för att resa genom Italien för att överraska dem alla med ett besök. Han är nostalgisk och ser ofta sina barn som om de vore just barn (både i verkligheten och drömmar). Under resans gång kommer han dock få reda på mycket som han inte hade anat om sin familj, samt uppleva livet i de största italienska städerna. En rörande historia om den "moderna familjen", dessutom med underbar musik från Ennio Morricone till.

Betyg: 8/10
Citera
2015-02-22, 12:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Film: Everybody's Fine (1990) http://www.imdb.com/title/tt0100681/?ref_=nm_flmg_wr_14

Kommentar: Marcello Mastroianni briljerar i huvudrollen som en gammal siciliansk far. Handlingen är rätt simpel, fadern har haft dålig kontakt med sina fem barn som alla bor i olika städer, så han bestämmer sig för att resa genom Italien för att överraska dem alla med ett besök. Han är nostalgisk och ser ofta sina barn som om de vore just barn (både i verkligheten och drömmar). Under resans gång kommer han dock få reda på mycket som han inte hade anat om sin familj, samt uppleva livet i de största italienska städerna. En rörande historia om den "moderna familjen", dessutom med underbar musik från Ennio Morricone till.

Betyg: 8/10
Ah, originalet på De Niro-rullen med samma namn från 2009? Remaken var inte så bra men denna verkar sevärd särskilt med Mastroianni i huvudrollen. Får absolut ta och ses!
Citera
2015-02-22, 12:20
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ah, originalet på De Niro-rullen med samma namn från 2009? Remaken var inte så bra men denna verkar sevärd särskilt med Mastroianni i huvudrollen. Får absolut ta och ses!
Precis, detta är originalet. Nu har jag inte sett 2009-remaken, men antar att filmen (som vanligt) tappar sin charm när den ska göras om till amerikansk. Så du borde definitivt se den här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in