2015-03-25, 17:33
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: The King of Comedy (1982.) Martin Scorsese och Robert De Niro gör inte bara tunga och allvarsamma filmer tillsammans, här berättar dom om Rupert Pupkin - en misslyckad komiker vars enda komiska kvalitet är hans namn. Rupert avgudar en känd tv-komiker och försöker ständigt få in en fot i programmet han leder, en dag lyckas han lite halvt men det leder bara till att han eskalerar stalkningen till farliga nivåer.

Det här måste vara en av dom bättre skildringen av besatthet och stalkning som släppts - De Niro och hans totalt urflippade parhäst Sandra Bernhard är rejält skrämmande i deras ostoppbara kändisjakt. Föreställ er en Justin Bieber-tjej som får en puss på kinden och en blinkning ungefär.

Namnet till trots är det inte mycket till humor i filmen. En dos svart humor visserligen, men mest bisarr och tragisk och en kritik mot kändishetsen som aldrig har känts mer aktuell än idag. En okomplicerad historia som ändå är spännande och oförutsägbar.

De Niro i toppform, faktiskt en av hans bättre roller någonsin, och Scorsese i hans rätta element (störda individer i NY) gör den här filmen till en njutning. 4/5
Citera
2015-03-25, 18:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
SSF: The King of Comedy (1982.) Martin Scorsese och Robert De Niro gör inte bara tunga och allvarsamma filmer tillsammans, här berättar dom om Rupert Pupkin - en misslyckad komiker vars enda komiska kvalitet är hans namn. Rupert avgudar en känd tv-komiker och försöker ständigt få in en fot i programmet han leder, en dag lyckas han lite halvt men det leder bara till att han eskalerar stalkningen till farliga nivåer.

Det här måste vara en av dom bättre skildringen av besatthet och stalkning som släppts - De Niro och hans totalt urflippade parhäst Sandra Bernhard är rejält skrämmande i deras ostoppbara kändisjakt. Föreställ er en Justin Bieber-tjej som får en puss på kinden och en blinkning ungefär.

Namnet till trots är det inte mycket till humor i filmen. En dos svart humor visserligen, men mest bisarr och tragisk och en kritik mot kändishetsen som aldrig har känts mer aktuell än idag. En okomplicerad historia som ändå är spännande och oförutsägbar.

De Niro i toppform, faktiskt en av hans bättre roller någonsin, och Scorsese i hans rätta element (störda individer i NY) gör den här filmen till en njutning. 4/5
Bra skrivet, håller med fullständigt!
Citera
2015-03-25, 20:23
Medlem
sim-man92s avatar
Såg Thelma & Louise (1991) en film som har det mesta, samtidigt som den kanske inte når de där riktigt höga topparna. Grymt bra skådespel hur som helst, engagerande och tänkvärd handling med en släng lyckad komik. Vackert slut på något sätt, även om jag hade föredragit en lite mer ödesmättat känsla på det hela
Lutar åt en fyra i betyg.
Citera
2015-03-25, 21:37
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har sett drygt 20 filmer av Boll och den tillhör min absoluta favorit med Assault on Wall Street som tvåa.
Tycker att Assault on Wall Street är hans bästa utifrån de 11 jag sett. Älskar hans kapitalist-slaktar stil och nickningar till Anonymous som även syns i Rampage 2: Capital Punishment.
Ser nog faktiskt Rampage 2 som en bättre film i sin helhet än första.

På tal om Boll Så måste jag vara den enda i världen som ser en glimt av ljus, humor och skön zombie-slakt i House of the Dead .

Detta var dock 2007 men tyckte själv att den var någorlunda "nyskapande" eller annorlunda åtminstone.
Citera
2015-03-25, 22:22
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg Thelma & Louise (1991) en film som har det mesta, samtidigt som den kanske inte når de där riktigt höga topparna. Grymt bra skådespel hur som helst, engagerande och tänkvärd handling med en släng lyckad komik. Vackert slut på något sätt, även om jag hade föredragit en lite mer ödesmättat känsla på det hela

Riktigt bra film! Susan Sarandon är en väldigt härlig skådespelerska!
Citera
2015-03-25, 22:25
Medlem
Citat:
Gillar den filmen,förutom scenerna med Brad Pitt.
Citera
2015-03-25, 23:03
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Riktigt bra film! Susan Sarandon är en väldigt härlig skådespelerska!
Ja hon brukar vara att lita på, även om jag uppskattar Geena Davis roll lite mer i Thelma & Louise. Men deras samspel är helt klart filmen höjdpunkt
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Gillar den filmen,förutom scenerna med Brad Pitt.
Mjo lite svårt att greppa huruvida jag uppskattade Brad Pitt i den rollen, hur som helst kul att se honom i hans genombrottsroll. Som man nog ändå får kalla det för.

---

Var sugen på att se en någorlunda ny hollywood skräckis, så slog på Case 39 från 2009, utan några högre förhoppningar. Och fick ungefär vad jag väntade mig. Börjar bra men urartar ganska snabbt. Ändå godkänt, blev hyfsad underhållen. Den liknade filmen Orphan från samma år, av Collet-Serra (som typ bara gör actionfilmer med Liam Neeson numera) är dock mycket bättre.
2 av 5
Citera
2015-03-25, 23:50
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Mjo lite svårt att greppa huruvida jag uppskattade Brad Pitt i den rollen, hur som helst kul att se honom i hans genombrottsroll. Som man nog ändå får kalla det för.
Har du sett slashers Cutting Class med Pitten?

Inget genombrott direkt, men charmig rulle just för att han är så ung och har en så pass stor roll .
Citera
2015-03-26, 00:14
Medlem
Elementarts avatar
3:10 To Yuma.

Tycker inte att den är så bra. Stör mig rejält på Ben Foster och Logan Lermans karaktärer.

Betyg: 2/5.
Citera
2015-03-26, 00:16
Medlem
White men can't jump 1992

Inte så rolig , men den var jävligt skön. 3-4/5.
Citera
2015-03-26, 01:34
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Har du sett slashers Cutting Class med Pitten?

Inget genombrott direkt, men charmig rulle just för att han är så ung och har en så pass stor roll .
jodå den har jag faktiskt sett, tror jag gilla den också av det jag minns. Finns ett gäng hyfsat välkända ansikten i den mer en Brad Pitt också tror jag, i alla fall för skräckfilms fans. Tror hon som spelar dottern i The Stepfather har huvudrollen bland annat.

Haha för mig får det gärna vara hans genombrott.
Citera
2015-03-26, 13:02
Medlem
ResidentUnknowns avatar
Såg the cobbler igår kväll. Brukar inte gilla Adam Sandler särskilt mycket men eftersom method man medverkade så blev den ett måste att se.

Var sjukt kul att se Sandlers "jewish boy karaktär" i Mr Meths "gangsta kropp", annars väldigt medioker komedi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in