De filmer jag har sett hittills i Februari:
We're the Millers
Satt och hade lite arbete att utföra, letade på Netflix och hittade detta. Kändes som en ganska typisk amerikansk komedifilm, men fanns några enstaka stunder där man kunde få sig ett skratt. Inget speciellt överlag.
4/10
Terminator Salvation
Hade sett de tre andra filmerna i Terminator-serien så tänkte att man lika gärna kunde avsluta den, inför den femte som kommer i sommar. Ettan skitbra, tvåan likaså, trean var inte mycket att ha men fyran... det var för mig en underhållande film, kommer inte i närheten av de två första.
7/10
Jiro Dreams of Sushi
MYCKET intressant dokumentär om Jiro, en sushikock som gör sin mat så simpel som möjligt men ändå - enligt de som har smakat maten - är fantastisk till smaken. Kanske inte låter som en särskilt intressant dokumentär men jodå, jag rekommenderar VERKLIGEN den.
9/10
Halo 4: Forward Unto Dawn
Jag är inget jättefan av Halo-serien, men ville ändå se om de kunde lyckas göra en bra film av det material som finns. Bortsett från att se Master Chief slåss mot Covenants så var det inte jättemycket att hänga i den berömda julgranen.
4/10
Evolution
En komet slår ner strax utanför en liten stad och utomjordiska varelser börjar sprida sig i nämnda ort. Det blir därefter en brandmanselev och två högskolelärares plikt att försöka rädda inte bara orten eller staten utan även världen om det vill sig riktigt illa.
Ptja... det fanns även här stunder då man kunde skratta, men överlag är det ingen film som jag skulle återkomma till i framtiden, tyvärr.
4/10
Moonrise Kingdom
Två 12-åringar, den ena en scout och den andra dotter till två advokater, blir kära i varandra och bestämmer sig för att rymma iväg. Efter rymningen påbörjas jakten på de två barnen i ett försök att föra dem hem till sina rätta platser igen.
Frågan som ofta slog mig under filmens gång var "Varför har jag inte sett denna förut?!" och i efterhand spreds sig glädjen i mig i och med vetskapen att jag har gjort just det. Mycket charmig film rakt igenom. Rekommenderas!
9/10
Slutligen...
Bram Stoker's Dracula
Min fru blev chockerad när hon fick reda på att jag inte hade sett denna. Därför fick vi snarast möjligt göra en ändring på det.
Dracula finner att en kvinna i London är en exakt kopia av sin avlidna fru och beger sig därför dit för att inscensätta sitt försök att göra henne till sin fru.
'Dracula' gillades verkligen!
8/10