2015-02-22, 12:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Det här kanske är en alltför direkt fråga men... gillade du inte ens Whiplash Rakii? Den hade jag trott att du skulle tycka om. Var ju mer "sting" och testosteron i den än i de andra filmerna.

Nej jag gillade inte Whiplash heller och ingen film i de största kategorierna i år har direkt imponerat på mig, samma sak med de filmer som var nominerade förra året och året innan. Gillade JK Simmons i filmen men Miles Teller har inte imponerat på mig i någonting ännu, och filmen var inte alls min kopp té.
Citera
2015-02-22, 13:14
Medlem
gurkmajjas avatar
Grupo 7: http://www.imdb.com/title/tt1924277/?ref_=nv_sr_1

Spansk polisfilm om en grupp som är satt att bekämpa droghandeln i Sevilla inför världsutställningen 1992. Gruppen blir dock korrumperad och de interna konflikterna eskalerar. Temat är m a o i stil med Training Day.

I jämförelse tycker jag dock att Training Day är bättre. I Grupo 7 är det lite mer splittrat manus och det håller inte riktigt i vissa delar. Dock klart sevärd.

6/10
Citera
2015-02-22, 15:56
Medlem
De filmer jag har sett hittills i Februari:

We're the Millers
Satt och hade lite arbete att utföra, letade på Netflix och hittade detta. Kändes som en ganska typisk amerikansk komedifilm, men fanns några enstaka stunder där man kunde få sig ett skratt. Inget speciellt överlag.

4/10

Terminator Salvation
Hade sett de tre andra filmerna i Terminator-serien så tänkte att man lika gärna kunde avsluta den, inför den femte som kommer i sommar. Ettan skitbra, tvåan likaså, trean var inte mycket att ha men fyran... det var för mig en underhållande film, kommer inte i närheten av de två första.

7/10

Jiro Dreams of Sushi
MYCKET intressant dokumentär om Jiro, en sushikock som gör sin mat så simpel som möjligt men ändå - enligt de som har smakat maten - är fantastisk till smaken. Kanske inte låter som en särskilt intressant dokumentär men jodå, jag rekommenderar VERKLIGEN den.

9/10

Halo 4: Forward Unto Dawn
Jag är inget jättefan av Halo-serien, men ville ändå se om de kunde lyckas göra en bra film av det material som finns. Bortsett från att se Master Chief slåss mot Covenants så var det inte jättemycket att hänga i den berömda julgranen.

4/10

Evolution
En komet slår ner strax utanför en liten stad och utomjordiska varelser börjar sprida sig i nämnda ort. Det blir därefter en brandmanselev och två högskolelärares plikt att försöka rädda inte bara orten eller staten utan även världen om det vill sig riktigt illa.

Ptja... det fanns även här stunder då man kunde skratta, men överlag är det ingen film som jag skulle återkomma till i framtiden, tyvärr.

4/10

Moonrise Kingdom
Två 12-åringar, den ena en scout och den andra dotter till två advokater, blir kära i varandra och bestämmer sig för att rymma iväg. Efter rymningen påbörjas jakten på de två barnen i ett försök att föra dem hem till sina rätta platser igen.

Frågan som ofta slog mig under filmens gång var "Varför har jag inte sett denna förut?!" och i efterhand spreds sig glädjen i mig i och med vetskapen att jag har gjort just det. Mycket charmig film rakt igenom. Rekommenderas!

9/10

Slutligen... Bram Stoker's Dracula
Min fru blev chockerad när hon fick reda på att jag inte hade sett denna. Därför fick vi snarast möjligt göra en ändring på det.

Dracula finner att en kvinna i London är en exakt kopia av sin avlidna fru och beger sig därför dit för att inscensätta sitt försök att göra henne till sin fru.

'Dracula' gillades verkligen!

8/10
Citera
2015-02-22, 16:01
Rob Roy med Liam Neeson.

Utan att avslöja för mycket. 1700-tal Skottland med klanfejder som mynnar ut i större dilemman.

Gillar Liam Neeson och slutet, så därför får filmen en 3 av 5.
Citera
2015-02-22, 16:07
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
The Best Offer (2013)

Efter Anarkhos recension (som jag dock inte läste innan) och betygsättning av denna film så tog jag mig an denna. Crime-Mystery-Drama är något som alltid fascinerar mig.
Filmen var lite för lång. Jag har inget emot långsamt tempo men i nåt skede kan det bli lite för mycket av det. Storyn skulle ha hållit även i lite kortare version. Den onödigt utragna handlingen gjorde att jag inte orkade hålla uppe intresset och inlevelsen och blev därför inte så berörd som man kanske borde bli. Jag får kopiera Anarkhos vitsord. Jag kan inte ge så lågt som 6 men det var heller inte riktigt bra.

7/10
En av dom bästa filmerna jag sett på flera år. Rush är förstklassig i huvudrollen.
Citera
2015-02-22, 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Läs första meningen. Jag skrev om den för att huvudrollsinnehavaren är Charles Bronson – en känd filmskådespelare. Och jag vet att det finns Bronson-fans här inne som gärna upptäcker mer av honom.

"Läs första meningen". Lär dig gå innan du skriver ett inlägg. Så bara för att Mr T gör TV-Shop-reklam så skall vi diskutera det i denna tråd? "Idag såg jag Mr T tillreda en biff. Det var en bra film!"
Citera
2015-02-22, 23:20
Medlem
Medicinen (2014)

En hunsad journalist med ett krisande liv och ett inaktivt sexliv antar ett erbjudande om att bli försöksperson för en ny medicin. Medicinen ger henne oanade effekter. Plötsligt känner hon sig sexig och självsäker. Livet leker. Men hur länge kommer medicinen att räcka? Filmen är lång och efter första halvtimmen är filmen inget annat än ett litet intressant sömnpiller. Därefter händer något. Den får fart och blommar ut till en trevlig dramafilm som bygger på en bra känsla. Känslan att allt kan kända. Dialogerna är ganska ofta trevande och för inte filmen framåt. Svenska filmer brukar nästan aldrig vara riktigt bra och M e d i c i n e n är heller inget mästerverk. Men bra för stunden i alla fall.
Citera
2015-02-22, 23:54
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Rob Roy med Liam Neeson.

Utan att avslöja för mycket. 1700-tal Skottland med klanfejder som mynnar ut i större dilemman.

Gillar Liam Neeson och slutet, så därför får filmen en 3 av 5.
Jag har inte sett den. Tycker du att den är bättre än "Braveheart"?
Citera
2015-02-23, 01:01
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
"Läs första meningen". Lär dig gå innan du skriver ett inlägg. Så bara för att Mr T gör TV-Shop-reklam så skall vi diskutera det i denna tråd? "Idag såg jag Mr T tillreda en biff. Det var en bra film!"

Oj då. Hade jag vetat att du skulle ta så här fruktansvärt illa upp hade jag aldrig skrivit inlägget. Från och med nu blir det strikt som fan från min sida, inte ett jävla andetag utanför ramarna, så att ingen blir ledsen.
Citera
2015-02-23, 01:17
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Oj då. Hade jag vetat att du skulle ta så här fruktansvärt illa upp hade jag aldrig skrivit inlägget. Från och med nu blir det strikt som fan från min sida, inte ett jävla andetag utanför ramarna, så att ingen blir ledsen.

Skillnaden mot riktig terrorism som inskränker yttrandefriheten och friheten överlag genom att skrämma människor att rada upp sig slokande i led är att ditt exempel inte har en poäng. Vilken film heter tråden. Sedan hade du kommit undan med det om du inte hade bemött Kirk.Douglas kritik..
Citera
2015-02-23, 06:41
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag har inte sett den. Tycker du att den är bättre än "Braveheart"?

Bra fråga, men svaret är nej. Braveheart är bättre. Mycket bättre story,men Rob Roy är sevärd om det är den typen av film man vill se.
Citera
2015-02-23, 08:33
Medlem
Hamprs avatar
The Equalizer

Sjukt bra om jag får säga det själv. Finns vissa sekvenser där man önskat att de visat mer detaljer och bakgrundsfakta, men fortfarande helt jävla grym. 10/10.
Huvudkaraktären är så jävla badass att det finns inte på världskartan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in