2015-02-21, 01:53
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Men hela poängen med filmen var ju att se honom från litet barn och växa till vuxenlivet.
Håller för övrigt inte med, tycker detta är en väldigt bra film. Känner igen mig i många scener och kan relatera till huvudpersonen. Tillsammans att jag aldrig fann den utdragen eller slö att kolla på. Intresset var där hela tiden.
Har du sett Whiplash än? Tror den kan vara din favorit utav Oscarsbidragen.

Är det bara jag som tycker att Lotso har kass smak?
Citera
2015-02-21, 02:47
Medlem
messiasibids avatar
Falling down En helt underbar film som jag sett många gånger. Michael Douglas spelar otroligt bra och filmen har ju en hel sjö av guldkornnscener men även ett djup i filmens budskap. Fantastisk

8 av 10 rent objektivt däremot 10/10 i hur mycket jag gillar filmen.
Citera
2015-02-21, 03:04
Medlem
NirvanAs avatar
Hector and the Search for Happiness

Gillade denna hyfsat mycket, under filmens gång drog tankarna igång en del, sånt gillas... Slutet var mysigt och jag blev överraskad av min egen reaktion men lite fuktig i ögat blev jag allt

3/5
Citera
2015-02-21, 03:17
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Boken utav Lehane är även den rätt bra faktiskt, även om han skrivit bättre böcker.

Tack för tipset. Den är skriven efter filmen om jag läste rätt? Har faktiskt inte läst något av Lehane än.
Citera
2015-02-21, 12:33
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

Du har rätt till att yttra din åsikt, men det där låter lite elakt. Jag kanske inte har samma filmsmak som Lotso men jag gillar hans recensioner och inlägg här på forumet. Blir lite lågt i tak om vi ska klanka ner på folks filmsmak.
Citera
2015-02-21, 12:41
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

Så bara för att vi inte håller med varandra om en film så har jag per automatik kass smak? Eller är där andra filmer som du lagt märke till vi har olika åsikter om? Smaken är som baken. Jag tar inte illa upp alls.
Citera
2015-02-21, 12:45
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Du har rätt till att yttra din åsikt, men det där låter lite elakt. Jag kanske inte har samma filmsmak som Lotso men jag gillar hans recensioner och inlägg här på forumet. Blir lite lågt i tak om vi ska klanka ner på folks filmsmak.
Jag instämmer. Lotso är en av forats mest aktiva skribenter och tillför väldigt mycket. Sällan har jag samma preferenser som honom, men han ser ofta de senaste filmerna (som man själv kanske skulle missat) och alltid intressant att läsa hans digra omdömen. Att tillskriva "kass smak" till en av person vars favorit är filmens stora pionjär, Chaplin, faller på sin egen orimlighet.
Citera
2015-02-21, 12:56
Medlem
Ereses avatar
Master & Commander.

Faktiskt spännande. Var rädd att den skulle kännas seg med en speltid på drygt 2 1/2 timme men jag var underhållen hela vägen. 7/10.
Citera
2015-02-21, 12:57
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Falling down En helt underbar film som jag sett många gånger. Michael Douglas spelar otroligt bra och filmen har ju en hel sjö av guldkornnscener men även ett djup i filmens budskap. Fantastisk

8 av 10 rent objektivt däremot 10/10 i hur mycket jag gillar filmen.
Lysande bra rulle!
Citera
2015-02-21, 13:17
Medlem
Anarkhoss avatar
Film: The Unknown Woman (2006) http://www.imdb.com/title/tt0494271/?ref_=nm_flmg_wr_7

Kommentar: Rätt skruvad film. Känns lite Hitchcock-inspirerad, och många gånger sitter man mest och funderar över vad det är som pågår. Tyvärr insåg jag dock efter ett tag varför huvudpersonen höll på som hon gjorde. Det kom alltså väldigt väntat när det "avslöjades" senare i filmen, men trots detta var det ändå intressant att se exakt hur hon hamnat i den sitsen via hennes olika flashbacks. En psykopat som heter Muffa är inblandad i allra högsta grad. Sköna twistar på slutet dessutom, som överglänser det förutsägbara tidigare i filmen. Var mer än nöjd efteråt.

Betyg: 7/10
Citera
2015-02-21, 13:27
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag instämmer. Lotso är en av forats mest aktiva skribenter och tillför väldigt mycket. Sällan har jag samma preferenser som honom, men han ser ofta de senaste filmerna (som man själv kanske skulle missat) och alltid intressant att läsa hans digra omdömen. Att tillskriva "kass smak" till en av person vars favorit är filmens stora pionjär, Chaplin, faller på sin egen orimlighet.

Tackar så mycket för de fina orden, uppskattas
Citera
2015-02-21, 13:38
Medlem
Ereses avatar
Enligt mig måste man inte tycka om CC även om han var extremt viktig i filmens medium. Kanske den viktigaste "Kass smak" är dock ett rent paradoxalt uttryck som inte borde användas i någon form av seriös diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in