2014-12-29, 20:35
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hör helt klart till en av mina favoritfilmer ifrån förra decenniet, filmen som fick mig hooked på Gael Gárcia Bernál!
Jo, den var riktigt bra faktiskt. Kanske att den är en 8 istället, inte riktigt säker men lutar nog åt det. Bernál kommer jag få se mer av i det här projektet och det har jag verkligen inget emot.
Citera
2014-12-29, 20:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jo, den var riktigt bra faktiskt. Kanske att den är en 8 istället, inte riktigt säker men lutar nog åt det. Bernál kommer jag få se mer av i det här projektet och det har jag verkligen inget emot.

Han var riktigt bra i Amores Perros, Dagbok från en motorcykel och Dålig uppfostran för att nämna tre spansktalande filmer med honom!

Sen medverkade han även i Mammut av Moodysson.
Citera
2014-12-29, 20:47
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Inte en jättebra film. Jag sket dock ner mig när jag såg den. Kommer inte ihåg sist jag hoppade till så häftigt. Skulle inte betygsätta gott heller, men kändes ändå som att jag vid slutet hade genomgått en prövning av något slag (vilket väl kanske är meningen).
Jo, något läskig var den väl (kvinnan bredvid mig hoppade till ett par gånger) men den var tyvärr inte bra alls.
Citat:
Han var riktigt bra i Amores Perros, Dagbok från en motorcykel och Dålig uppfostran för att nämna tre spansktalande filmer med honom!
Alla de tre filmerna har jag kvar i mitt projekt
Citera
2014-12-29, 20:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jo, något läskig var den väl (kvinnan bredvid mig hoppade till ett par gånger) men den var tyvärr inte bra alls.

Nä, jag tyckte inte heller att den var någonting att ha om jag ska vara uppriktig, skräckfilmsgenren går helt på tomgång numera då det kommer till amerikansk skräckfilm. Tur att man fortfarande har indiefilmskapare kvar som gör intressanta och bra skräck.
Citera
2014-12-29, 22:30
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Hör helt klart till en av mina favoritfilmer ifrån förra decenniet, filmen som fick mig hooked på Gael Gárcia Bernál!

Jag kan tipsa dig om att titta på hans nya tv-serie "Mozart in the Jungle" om du har tid. Där han spelar Rodrigo som är en riktigt kul karaktär.
http://www.imdb.com/title/tt3502172/reference
Senast redigerad av N.I.B 2014-12-29 kl. 22:35.
Citera
2014-12-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Gone Girl (2014)

Redan gjorts tillräckligt många inlägg om den här filmen för någon längre recension. Bra film även om Se7en och Fight Club är Finchers överlägset bästa. NPH var en stor besvikelse men annars var filmen till belåtenhet. 8/10.

En snabb lista över sedda Fincher-filmer:

1. Se7en
2. Fight Club
3. The Social Network
4. Gone Girl
5. The Curious Case of Benjamin Button

Se Fight Club, övriga kan Du med gott samvete undvika. Överskattade.
Citera
2014-12-29, 23:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Jag kan tipsa dig om att titta på hans nya tv-serie "Mozart in the Jungle" om du har tid. Där han spelar Rodrigo som är en riktigt kul karaktär.

Oj, se där, inte hört talas om den alls men ska kasta ett öga på den!
Citera
2014-12-29, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Använder du samma resonemang till annat också? Du har inte alltid lust att betala för varor i butiken, så du snattar istället. Right?

Nej men jag tycker det är patetiskt att man inte tar sig tid och se högkvalitativ film på bio. Man undrar ju om alla är fattiga råttor här inne?
Citera
2014-12-29, 23:47
Medlem
Senast - pirates IV, så kass så kass att man blir gråtfärdig. Nu ska jag se en kvalitetsrulle - the matrix!
Citera
2014-12-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Använder du samma resonemang till annat också? Du har inte alltid lust att betala för varor i butiken, så du snattar istället. Right?

Haha, rolig du. Hört talas om Netflix eller Viaplay?
Citera
2014-12-30, 00:13
Medlem
Gosifs avatar
Wyatt Earp från 94 med bl.a Kevin Costner.

Magnifik strålande film. Mycket bättre än föregångaren från 93.

4/5
Citera
2014-12-30, 01:15
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Wyatt Earp från 94 med bl.a Kevin Costner.

Magnifik strålande film. Mycket bättre än föregångaren från 93.

4/5

Varför fick den inte 5/5 då? Snål idag?

Edit: Precis sett The reckoning, har förvisso sett sämre filmer, men tyckte denna var lite för mycket ibland.

Jag ger den betyg 3/5 men då är jag mycket snäll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in