2015-01-31, 19:29
Medlem
kezz89s avatar
Såg den svenska filmen Turist och jag är fortfarande i chocktillstånd.

Vilken jävla usel film, helt totalt jävla värdelös och jag förstår inte ett skit hur denna rulle har kunnat få alla dessa priser som den fått.

Radera denna filmen från hela internet och biovärlden, sämsta skiten och ödsla inte er tid på denna "film".
Citera
2015-01-31, 19:31
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du delar ut femmor oftare än vad jag gör, och fyror med.

Nej, skämt åsido så jävlas jag bara med dig, ska inte bli någon ny Bruegel här...

Jo det är sant men då är du ju en av de snålare personerna här på forumet att dela ut större betyg eller?

Haha, nä en till Bruegel vill vi inte ha!

Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Hans oscarsnominering är välförtjänt jag tycker bara inte filmen är bra utan bara "ok". Den kommer glömmas bort om 1år.

Tycker fortfarande Michael Keaton förtjänar den statyetten mer än någon annan. Men drömma kan man ju alltid då det blir Eddie Redmayne som vinner, så så är det med det.
Tror inte filmen kommer vara bortglömd om ett år. Tycker verkligen den håller för att bli ihågkommen. Den kanske inte är lika bra som till exempel A Beautiful Mind. Men den filmen hade ju en stendöd och känslolös Russell Crowe i huvudrollen så det blir väl antingen eller för min del där. Kommer aldrig se storheten i den mannen alltså, fasen kommer alltid av mig så fort jag nämner Russell Crowe...
Jag tror du förstår min poäng!
Citera
2015-01-31, 19:32
Medlem
utan.att.stannas avatar
På västfronten intet nytt (1930) http://www.imdb.com/title/tt0020629/ All Quiet on the Western Front.
Såg denna igår. Har faktiskt haft boken hemma i flera år utan att läsa den, och nu så berörs den i en universitetskurs jag läser. Eftersom litteraturlistan redan är massiv så valde jag filmen istället.

Positivt överaskad för kvaliten på filmen. Bra handling, intressanta öden att följa. Ett litet tag blev den lite långdragen tyckte jag, men i det hela så en helt klart imponerande film. Härligt hur man ser hur entisiasmen leder till leda istället bl.a. Hur pojkarna blir förstörda av kriget, medan de äldre männen siter hemma på cafeér och raljerar om hur kriget bör skötas...
Citera
2015-01-31, 19:44
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jo det är sant men då är du ju en av de snålare personerna här på forumet att dela ut större betyg eller?

Haha, nä en till Bruegel vill vi inte ha!

Tycker fortfarande Michael Keaton förtjänar den statyetten mer än någon annan. Men drömma kan man ju alltid då det blir Eddie Redmayne som vinner, så så är det med det.
Tror inte filmen kommer vara bortglömd om ett år. Tycker verkligen den håller för att bli ihågkommen. Den kanske inte är lika bra som till exempel A Beautiful Mind. Men den filmen hade ju en stendöd och känslolös Russell Crowe i huvudrollen så det blir väl antingen eller för min del där. Kommer aldrig se storheten i den mannen alltså, fasen kommer alltid av mig så fort jag nämner Russell Crowe...
Jag tror du förstår min poäng!

Jag håller med på Keaton! Men tror att Redmayne kommer ta den.

Jag förstår vad du menar, fast jag håller inte med. Jag tycker den håller samma stuk som typ "milk" eller "The queen" nämligen ok filmer som glöms bort väldigt fort
Citera
2015-01-31, 19:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso

Faktiskt blivit två-tre stycken fyror i januari!
Citera
2015-01-31, 20:35
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Faktiskt blivit två-tre stycken fyror i januari!

Vilka då?
Citera
2015-01-31, 20:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du hade lite rätt, Rakii om American Sniper.

Jag gillade inte blandningen mellan när han var hemma i USA och när han var i kriget. Mycket hoppande fram och tillbaka. Vad hände med hans bror? Ingen uppföljning med brorsan när han var tillbaka efter kriget.

Men ska man sätta något betyg så blir det 2½ av 5.
Citera
2015-01-31, 20:41
Medlem
American Sniper (2014)
Hade intrycket att filmen skulle vara rätt medioker, men jag blev positivt överraskad. En spännande film rakt igenom.

Betyg: 8/10
Citera
2015-01-31, 20:45
Medlem
utan.att.stannas avatar
Eh...Tänkte precis slå på Sniper, men tvekar, och de två inläggen innan mitt så blev man ju inte mer säker
Citera
2015-01-31, 20:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Eh...Tänkte precis slå på Sniper, men tvekar, och de två inläggen innan mitt så blev man ju inte mer säker

Kika du på den och bildar själv en uppfattning om filmen.
Citera
2015-01-31, 20:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
American Sniper (2014)
Hade intrycket att filmen skulle vara rätt medioker, men jag blev positivt överraskad. En spännande film rakt igenom.

Betyg: 8/10

Det var ett högt betyg. Var det något speciellt då som avgjorde ditt betyg?
Citera
2015-01-31, 21:09
Medlem
Peace, Love, & Misunderstanding (2011)

En helt okej och mysig film med många ansikten man kände igen. 7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in