2015-01-28, 22:28
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Du har bra smak! vilka 2 håller du högre?

Jag antog att du hade läst mina poster i "bästa filmen genom tiderna" haha. Men naturligtvis, För några få dollar mer (2:a) sedan The Good, the Bad and the Ugly som Nr. 1 !
Citera
2015-01-28, 22:29
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Jag antog att du hade läst mina poster i "bästa filmen genom tiderna" haha. Men naturligtvis, För några få dollar mer (2:a) sedan The Good, the Bad and the Ugly som Nr. 1 !

Det har jag säkerligen, men jag sitter och dricker bärs, skyller på det
Citera
2015-01-28, 22:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Det har jag säkerligen, men jag sitter och dricker bärs, skyller på det

Det gör du helt jävla rätt i! Samma här ju!
Citera
2015-01-28, 23:41
Medlem
nihilverums avatar
The Lost Weekend (1945), vinnare av Oscar för bästa film vid den artonde Oscarsutdelningen.

Filmen handlar om en alkoholist som har lovat sin bror och sin flickvän att han skall sluta dricka, men som misslyckas med att leva upp till den föresatsen. Handlingen utspelar sig som titeln antyder under en helg som han tillbringar helt uppslukad av jakten på alkohol. Jag har inte någon personlig erfarenhet av att leva nära någon alkoholist så jag kan inte säga så mycket om huruvida filmen porträtterar alkoholister på ett realistiskt sätt, men det finns onekligen vissa likheter med exempelvis filmen Leaving Las Vegas.

Detta var den första filmen att både vinna Oscar för bästa film och guldpalmen i Cannes, och även den första vinnaren efter andra världskrigets slut. Jag får ompröva min teori om att filmer med mörkt tema inte vinner Oscar för bästa film, för den här är helt klart inte någon särskilt lycklig historia, även om den inte är i närheten av lika jobbig att se som t.ex. Requiem for a Dream. Det är ju ganska anmärkningsvärt att en tung film vann vid den första Oscarsutdelningen efter krigets slut. Då hade det ju verkligen varit begripligt om man gav priset till en riktigt glad film.

Betyget blir 7.5/10 eller 4/5 på Filmtipset.

Näst på tur står The Best Years of Our Lives (1946).
Citera
2015-01-29, 01:32
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Enligt mig en överskattad rulle så inåt helvete. Se istället Clint Eastwood's A Fistful of Dollars.
Aldrig gillat western..
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Nej den är överskattad se istället Korpen flyger

Försöker du vara rolig eller är det ett seriöst tips?
Ser intressant ut på imdb.
Citera
2015-01-29, 01:37
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Aldrig gillat western..

Försöker du vara rolig eller är det ett seriöst tips?
Ser intressant ut på imdb.

Jag tycker den är bra, klart sevärd.

Fast i detta fall var det lite komik i för jag tycker inte riktigt man kan "kontra" en samurajfilm med en westernfilm och säga att man ska se den istället. Helt olika sorters film(Även fast de är lika varandra)
Citera
2015-01-29, 01:43
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Jag tycker den är bra, klart sevärd.

Fast i detta fall var det lite komik i för jag tycker inte riktigt man kan "kontra" en samurajfilm med en westernfilm och säga att man ska se den istället. Helt olika sorters film(Även fast de är lika varandra)
Okej kollar in den sen
Citera
2015-01-29, 01:44
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Okej kollar in den sen

Såg att den fanns på youtube men vet inte riktigt vad det är för kvalle på den!
Citera
2015-01-29, 01:45
Medlem
HAZARD17s avatar
2012

Sett den förr. Tyckte inte den var bra då, och tycker inte det nu heller. En typisk film som lever på sin CGI. Vet inte hur många plot holes det är i den här filmen och skådespeleriet gör ju inte filmen bättre.

Men om man är som jag, fascinerad av jordens undergång så är den väl värd att se.

Den får 4,5/10 från mig.
Citera
2015-01-29, 02:41
Citat:
Okej kollar in den sen

Du skall lätt se Korpen-filmerna! Den första är underbar, riktigt härlig bombastisk panflöjtsmusik (tror jag det är iaf). Och uppföljaren Korpens Skugga har lite lustigt en svensk i huvudrollen, Reine Brynolfsson. Även med Johann Neumann, alias Ipren-mannen, eller den bleke curarebanditen i Jönssonligan på Mallorca: "Curare, bedövningsmedel."
Citera
2015-01-29, 02:52
Medlem
Pickmylussys avatar
iprenmannen har bokmärkt dom nu i alla fall får se när det blir av.

28 weeks later - zombieapokalyptiskt film. Dom har barrikerat sig i en stad men glömt att kolla av alla hus tydligen så det blir en liten outbreak......Idioter i majoritet tydligeb så det blir som det blir. Mediokert. Når verkligen inte upp till 28 days laters nivå, som nog är den bästa zombie filmen, efter zombieland Nä, gillade tyvärr inte filmen även om jag var sugen på en zombiefilm.

5-/10.
Citera
2015-01-29, 06:05
Medlem
Pickmylussys avatar
Taken 3
Omg dat twist!
Haha, skitsamma, mest en film jag kände mig tvingad att se. Trodde jag skulle få se någorlunda action i alla fall. Herregud så fel jag hade. Sämsta actionfilmen på bra länge. De måste ha satt rekord i antal kameror använda. Seriöst hur många vinklar filmade de ur? Var fan 15olika vinklar i sekunden ett tag, såg knappt vad som hände.

Varma bagels. Herregud. och vad fan signade foresr whitaker upp för den här skiten? Trodde han gjorde annat med sin tid nuförtiden. Vad fan

Bara hoppas de lägger ner skiten nu. Kommer ju se på 4an annars också.

4-/10. Eller 3/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in