2015-01-28, 09:33
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Äsch ville se en krigsfilm och den levererade det

Blade Runner från -82 med Harrison Ford i huvudrollen.SciFi / Thriller. Meh. Kunde tagit bort thriller i den rubriceringen. Mest chockerande var de grymma animeringarna
Lite action kunde knappast ha skadat.
6/10
Blade Runner är en av de bästa action-filmer någonsin gjord. Så otroligt snygg film!
Citera
2015-01-28, 09:47
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Konsensus råder inte om att X film är 5/5 av alla kritiker

Och vad tror du det beror på? Personlig smak kanske?

Citat:
Vissa människor har bättre smak. Inte svårare än så.

Ok vi försöker igen: Vilka människor har bättre smak, vem bestämmer vilka människor som har bättre smak och på vilka grunder?

Var försiktig med och säga kritiker för om du gör det gräver jag fram en professionell kritiker vars årslista är Romcom och Marvel filmer.

Anyway jag ska inte OTa mer det har gått lite överstyr men PMa mig gärna.
Citera
2015-01-28, 10:32
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Äsch ville se en krigsfilm och den levererade det

Blade Runner från -82 med Harrison Ford i huvudrollen.SciFi / Thriller. Meh. Kunde tagit bort thriller i den rubriceringen. Mest chockerande var de grymma animeringarna
Lite action kunde knappast ha skadat.
6/10

Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Blade Runner är en av de bästa action-filmer någonsin gjord. Så otroligt snygg film!

Persnoligen finner jag den helt värdelös...
Såg den i yngre dagar och igen för nått år sen.
Tror inte ens att jag såg klart den..
Men vi har ju alla olika smak då det kommer till film..
Citera
2015-01-28, 11:02
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Jag ogillade den också en del när jag såg den första gången. Sedan såg jag den återigen för ca ett år sedan och då såg jag äntligen storheten i den!
Citera
2015-01-28, 13:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Heter hon inte Saga?

Ja, kanske det, lätt att blanda ihop namnen.
Citera
2015-01-28, 13:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor

Och själv tyckte jag att Interstellar gränsade till värdelös då jag såg den, som du å andra sidan anser vara världens bästa film!
Citera
2015-01-28, 13:40
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och själv tyckte jag att Interstellar gränsade till värdelös då jag såg den, som du å andra sidan anser vara världens bästa film!

haha exakt....
Du ser..Vi har alla olika smak då det kommer till film..
Citera
2015-01-28, 13:44
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Black Hawk Down - leave no man behind. Så står det och så är det.
Vildaste Mogadishu och en helikopter går ner, helvetet brakar loss och det är action i 1,5+ timma.
vapen avfyras, somalier droppas som flugor. Nån amerikan segar ner här och där.
Lite stillbilder som ska ge sken av nån dramatisk känsla, med tillhörande sega musik.

Klockren action lol godkänt i alla fall. 6-/10

Kul med Josh Hartnett iallafall, undra när han dyker upp i någon storfilm igen, om han ens gör det.
Citera
2015-01-28, 13:57
Medlem
LVX156s avatar
Interstellar - vilken smörja. Efter halva filmen så visste jag precis hur slutet skulle vara, vad twisten var - och jag är inte en av de som säger att de alltid lyckas lista ut slutet, men här var det ju helt uppenbart så fort Matthew McConwhatever säger att det enda som kan färdas genom tiden är gravitation. Onödigt smörigt, och med ett slut som gjort för att prångla ut Interstellar 2 om några år.

4/10 - massor av kända namn och ett intressant tema som slarvades bort med ett dåligt manus och inställningen att publiken är idioter. Scener som dras ut i all oändlighet för att skapa spänning.

---

Taken 3 - fin uppryckning från platta och tråkiga Taken 2, men nu räcker det. Skapa en ny actionfranchise med Neeson i huvudrollen.

6/10

---

Dawn of the Planet of the Apes - bästa filmen från 2014 jag sett (men då har jag inte sett så många), fantastisk prestation av Andy Serkis som vanligt. Än så länge väldigt lyckad reboot, mycket bättre än originalen.

8/10
Citera
2015-01-28, 14:43
Medlem
Pickmylussys avatar
Yojimbo (1961).... there's a samurai in town!
Vandrande samuraj kommer till en random bygd där alla har rivalitet till fan och hans moster. Enda som tjänar pengar i byn är tydligen... Kistmakaren.

Känns som man tog vad som fanns till hands för att fylla ut alla roller, vissa passade inte alls.
Tyvärr har jag svårt för svartvita filmer, inte samma sak alls.. Dock ett oväntat plus till musiken. vet inte varför men känns som de filmade som att det var en teater. Kanske för att det var svartvitt dock.
Kändes som en fuckin musikal emellanåt (utan sång), konstiga jävla karaktärer som skärmtid.

Bra film i övrigt. Slår till med en 6/10
Igen

Just ja, tråkiga svärdscener.
Senast redigerad av Pickmylussy 2015-01-28 kl. 14:48.
Citera
2015-01-28, 16:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Kul med Josh Hartnett iallafall, undra när han dyker upp i någon storfilm igen, om han ens gör det.

Har hört att han ville bli av med sin image som prettyboy och nekade en del roller, men han är ju med i tv-serien Penny Dreadful. Alltid gillat honom sen jag såg The Faculty kring 99-00.
Citera
2015-01-28, 17:51
Medlem
Predestination

Överraskade bra film. Storyn var skithärlig, och säcken knöts ihop på ett mycket bra sätt. Tyvärr en film man bara ser en gång, då den förlorar mycket vid en omtitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in