2014-06-09, 02:50
Medlem
Vohkuns avatar
Det blir nu fyra recensioner istället för en. Vad ska man annars göra än att kolla på film en solig söndag?

Första:
Napoleon Dynamite:
Som många redan vet är denna film en av många måsten om man vill hänga med i popkulturen, men jag har inte haft orken. Filmen var, ur ett komedi-perspektiv, genialisk. Sällan man skrattar så ofta åt så lite. Dålig handling och en aning för kort, så det blir en 3/10.

Andra:
Obama's America 2016:
Väldigt oklar och den levererade inte på det vis jag hoppats. Verkade lite som om Dinesh D'Souza granskade Obama's bakgrund hälften av filmen och resten var inte värt att nämna. Still; bra förklarat. 5/10

Tredje:
Resident Evil: Apocalypse:
Denna borde egentligen inte räknas för jag såg den samma år som den släpptes, men minnet av den var så svagt att jag var tvungen att se om den. Jag älskade filmen precis lika mycket som jag älskar spelserien. Resident Evil sviker aldrig! 7/10

Fjärde och sista:
Big Stan:
Hela filmen var bara knäpp och skämten var så många och kort intill varandra att jag la av efter ungefär en timme. Inte sevärd enligt mig. 3/10
Citera
2014-06-09, 02:50
Medlem
Finding Neverland - Har blivit lite av en favorit för mig. Det är är något speciellt med en riktigt bra äventyrsrulle och den här är riktigt bra. Den får ta sin tid, man lär känna karaktärerna mer än vad som är brukligt i moderna amerikanska äventyrsfilmer. Det gör att det lilla dampbarnet Peter Pan för första gången känns riktigt sympatisk. Den lider inte heller av smaska-på-med-fet-CGI-bara-för-att-vi-kan-och-ta-med-allt-och-alla-som-kan-kopplas-till-fantasy/äventyrsyndromet.

Fet trea av fem.
Citera
2014-06-09, 02:52
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Into the Wild (2007) Som ett stort fan av den nordamerikanska vildmarken så var filmen en fröjd för ögat. Grymt snygga miljöer. Huvudrollen var lysande. Riktigt bra och rå film. Slutet var hjärtskärande och får en verkligen att tänka. Eller aa hela filmen fick en verkligen att filosofera över livet. Ena stunden vill jag kuta ut i skogen och aldrig komma tillbaka och den andra vill jag aldrig lämna min lilla lägenhet igen. Enda lite jobbiga var att den var så himla lång (extremt kort koncentration hehe) 8,5/10
Hade helt glömt bort den där rullen!
Åh, den måste jag gräva fram ur mitt filmarkiv! Så sjukt overklig bra film...
Citera
2014-06-09, 11:02
Medlem
Dimaks avatar
Rob the mob 2014
Äntligen kommer det någon skön maffia rulle ut igen. Skit bra trodde det skulle vara något pissig mob film som de bruka göra nu förtiden! Men skit bra vart det.

3,5/5
Citera
2014-06-09, 12:08
Medlem
Timpsiiis avatar
The Secret Life of Walter Mitty:

En underhållande och bra film som Stiller själv producerat. En typ av "äventyrsrulle" egentligen samtidigt som det handlar om karaktärens liv i sig. Jag ville se något äventyrsartat men har sett de riktigt bra redan, men denna var helt klart en godkänd substitut med inslag av lite komedi här och där. Rekommenderas en härlig söndagkväll!

4 av 5!
Citera
2014-06-09, 13:32
Medlem
Gosifs avatar
Maffiabröder

En av de bästa filmer om maffia som jag har sätt. Förstår inte hur jag kan ha glömt det här 24 år gamla mästerverket! Alla gör underbara roller.

5/5!
Citera
2014-06-09, 14:06
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Maffiabröder

En av de bästa filmer om maffia som jag har sätt. Förstår inte hur jag kan ha glömt det här 24 år gamla mästerverket! Alla gör underbara roller.

5/5!
kollar inte bara för mycket på den, jag har sett den kanske 20 gånger på 2 år .
Citera
2014-06-09, 15:38
Bannlyst
Volcano
Den sämsta katastroffilmen jag har sett, den var inte i närheten av bra eller spännande, mest klyshig och jobbig film utan några förväntningar.

1/10
Citera
2014-06-09, 20:35
Medlem
Edge of Tomorrow, 4/5.

Tompa Cruise i högform, intressant story, bra manus och utmärkta skådespelarprestationer i stort. Möjligen något, något lång.
Citera
2014-06-09, 20:46
Medlem
Oz the Great and Powerful - Trots all CGI och den fantastiska miljön Raimi och co skapar ligger ändå fokus på Oz och hans utveckling från cirkuscharlatan till hjälte och det gillar jag. Den spretar heller inte lika mycket som de senaste årens filmer i samma stil gör. Det blir en tvåa av fem möjliga.
Citera
2014-06-09, 22:39
Medlem
Blev We're The Millers istället för Sweeney Todd. ganska besviken

Ganska kass rulle. Inget ovanligt, vissa stunder var roliga men det bär verkligen inte upp filmen. 2/5.
Citera
2014-06-09, 23:01
Medlem
Vohkuns avatar
Än en gång så har jag spenderat merparten av min dag med att glo på film, så det blir 5 recensioner

1:
The Iron Lady:
Trots att jag aldrig gillat Maggie så berörde hennes historia mig på ett vis jag aldrig trodde var möjligt. Meryl Streep svek heller inte med hennes fantastiska skådespeleri. 8/10

2:
Life 2.0:
Sjukt underlig film. Om det inte vore för det faktum att jag känner i mig i vissa delar av filmen så skulle filmen ha fått en 0:a, men det faktum att folk lever framför en dataskärm och samtidigt tjänar pengar på det fascinerade mig. Bra filmat dessutom! 4/10

3:
Apocalypse How:
Enligt mig så var filmen rik på information och den vidgade mina syner på domedagsspekulationer, men det kändes snarare som att denna film borde ses i ett klassrum och inte i ett vardagsrum. 3/10

4:
Downfall:
Historiefreak som jag är var denna film bland den bästa jag sett. 8/10

5:
The Box:
Riktigt kass film. Det finns inte så mycket mer att säga. 1/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem