2014-12-29, 14:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Har varit så grymt taggad på den filmen. Vet inte om detta är rätt ställe att fråga. Såg du den på bio eller laddade du ner den? Om det ens går att ladda ner?

Mjo jag laddade ner den i HD-kvalité och såg på TVn hemma.
Citera
2014-12-29, 14:27
Bannlyst
Tragiskt att flertalet av er sitter och ser Gone Girl via torrent. Hade ni inga pengar att hosta upp för ett biobesök?
Citera
2014-12-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Tragiskt att flertalet av er sitter och ser Gone Girl via torrent. Hade ni inga pengar att hosta upp för ett biobesök?

Vad är det tragiska? Man kanske inte alltid vill gå på bio för att se en film?
Citera
2014-12-29, 14:57
Medlem
The Jungle Book (1967)

Har inte sett den sedan jag var väldigt liten (om ens då?). Den var helt okej även om jag aldrig varit så intresserad av djungelboken. Är lite kluven om jag gillade eller hatade slutet. 7/10
Citera
2014-12-29, 15:49
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

Använder du samma resonemang till annat också? Du har inte alltid lust att betala för varor i butiken, så du snattar istället. Right?
Citera
2014-12-29, 15:52
Medlem
Chungking Express. En väldigt vacker och varm film med ett otroligt bra soundtrack. Långsam film med med ett väldigt vackert foto, inte någon gång började jag känna mig rastlös - något som tyvärr händer alltför ofta när jag ser film. Lockade även till flera skratt vilket inte är helt vanligt.

4/5 får denna film. Varje gång jag ser en bra asiatisk film så tänker jag att jag måste se fler filmer därifrån men det händer alldeles för sällan.. Skärpning!
Citera
2014-12-29, 16:22
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Använder du samma resonemang till annat också? Du har inte alltid lust att betala för varor i butiken, så du snattar istället. Right?

Det går inte att anpassa till det. Fildelning skadar ingen.
Citera
2014-12-29, 16:42
Medlem
Citat:

Oavsett hur rätt eller fel fildening är/kan vara kan det givetvis inte likställas vid snattning, du låter som Stefan Sauk.
Citera
2014-12-29, 16:46
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Vissa filmer bör dock ses på bio, både för att sponsra skaparen och för egen del. Gone Girl tillhör åtminstone inte den sista kategorin men det finns ett flertal filmer som gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig

Förutom industrin allmänt, men jag fildelar likväl så ska inte hyckla. Likaså skadar det inte affärerna om bara 1 eller 10 personer snattar, däremot om alla snattar. Så visst går det att jämföra.
Citera
2014-12-29, 16:47
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Fildelning skadar ingen.

Det där är skitsnack, jag är inte för eller emot fildelning jag tycker folk får göra som dom vill men att påstå att det inte skadar någon är rent faktafel.

OnT: Truman Show, 6 / 10
Senast redigerad av Catapilla 2014-12-29 kl. 16:49.
Citera
2014-12-29, 16:53
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

Säg det till alla filmskapare som inte jobbar inom Hollywood.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Oavsett hur rätt eller fel fildening är/kan vara kan det givetvis inte likställas vid snattning, du låter som Stefan Sauk.

Nej, egentligen är det värre, och ett bredare problem än snatteri. Independentvärlden lider av bara helvete på grund av fildelning.
Senast redigerad av Carnage. 2014-12-29 kl. 16:55.
Citera
2014-12-29, 17:15
Medlem
Citat:
Säg det till alla filmskapare som inte jobbar inom Hollywood.

Nej, egentligen är det värre, och ett bredare problem än snatteri. Independentvärlden lider av bara helvete på grund av fildelning.
Samtidigt så får independentfilmmakare mera reklam om folk ser deras filmer. Rykten om okända filmer sprider sig lättare genom nedladdning och dom som gjorde filmen får lättare att få "större" jobb. Det går inte att räkna ut hur mycket nedladdning skadar/inte skadar.
Folk har alltid lånat musik/film/böcker av varandra och så kommer det nog alltid att vara.....
Biblioteken skulle ju vara döden för författarna,men så blev det ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in