2014-12-29, 17:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Säg det till alla filmskapare som inte jobbar inom Hollywood.

Ja det är klart att industrin lider av att folk laddar ner deras verk, är det en regissör jag gillar som har gjort en film, tex Fincher som det snackades om, så betalar jag gärna för att se filmen. Den som inte förstår detta är ju ganska efterbliven.
Citera
2014-12-29, 17:20
Medlem
McNutty3.0s avatar
The United States of Leland - Den gav mig känslan av ett ofullbordat hafsverk som hade potential att bli en riktig olustig rulle men som dessvärre lämnade mig oberörd.
Citera
2014-12-29, 17:22
Medlem
N.I.Bs avatar
Jag såg nyss Transformers: Age of Extinction och jag har nog inte sett så mycket ologiska saker i en film någonsin. Den får betyget 2/10. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt, första filmen var ju faktiskt helt ok underhållning.

Exmpelvis...

Edit: Ganska kul klipp https://www.youtube.com/watch?v=7Rfup0XKx7o&
Senast redigerad av N.I.B 2014-12-29 kl. 17:38.
Citera
2014-12-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Ja det är klart att industrin lider av att folk laddar ner deras verk, är det en regissör jag gillar som har gjort en film, tex Fincher som det snackades om, så betalar jag gärna för att se filmen. Den som inte förstår detta är ju ganska efterbliven.
Det skadar bara om du laddar ner ISTÄLLET för att betala för att se den. Om jag laddar ner en film som jag i alla fall inte tänkte betala för att se,så förlorar ingen pengar. Det är därför det inte går att räkna ut om nedladdning skadar (eller hur mycket)...man vet inte om hundra nedladdningar är lika med hundra missade biobesök.
Citera
2014-12-29, 17:30
Medlem
Predestination (2014)

Sci-fi med Ethan Hawke. Ethan spelar en agent som reser fram och tillbaks i tiden för att förhindra brott.
Bra film. Inget man bara slötittar på. 7 av 10.
Citera
2014-12-29, 17:30
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det skadar bara om du laddar ner ISTÄLLET för att betala för att se den. Om jag laddar ner en film som jag i alla fall inte tänkte betala för att se,så förlorar ingen pengar. Det är därför det inte går att räkna ut om nedladdning skadar (eller hur mycket)...man vet inte om hundra nedladdningar är lika med hundra missade biobesök.

Hundra nedladdningar är inte lika med hundra missade biobesök helt riktigt men det är definitivt lika med åtminstone ett par missade biobesök eller DVDer.
Hade jag sett 40 filmer i månaden om dom inte var gratis? Förmodligen inte men jag hade nog iaf sett 5.

Finns hur många som helst som inte köpt en CD eller DVD på 10 år, tror du seriöst att dom hade levt 100% kulturfria liv om inte nedladdning funnits?
Citera
2014-12-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Hundra nedladdningar är inte lika med hundra missade biobesök helt riktigt men det är definitivt lika med åtminstone ett par missade biobesök eller DVDer.
Hade jag sett 40 filmer i månaden om dom inte var gratis? Förmodligen inte men jag hade nog iaf sett 5.

Finns hur många som helst som inte köpt en CD eller DVD på 10 år, tror du seriöst att dom hade levt 100% kulturfria liv om inte nedladdning funnits?
Nä,jag säger bara att det inte går att säga hur mycket nedladdning skadar. Filmbolagen har också varit hemskt bakåtsträvande när ny teknik kommit. När det väl kommer bra betaltjänster så har folk redan laddat ner i flera år.... Många av dagens unga köper inte cd eller dvd:s av många andra anledningar än nedladdning. Det är helt enkelt inte på det sättet dom ser på film,och bolagen var alldeles för sen att förstå det.
Citera
2014-12-29, 17:40
Medlem
U-Figs avatar
As Above, So Below

Roligt med lite referenser till Dantes gudomliga komedi, överraskande faktiskt. Men i övrigt inte mycket som var bra, knappt läskig och ganska tröttsamt med en skakig kamera hela tiden.

3/10

Sanctum

Roligt med dykning med tanke på att jag dyker, men annars inte heller särskilt mycket som var bra med denna. Med nöd och näppe godkänd s.k. popcornfilm.

4/10
Citera
2014-12-29, 18:16
Medlem
Bajenjeppes avatar
The Texas Chainsaw Massacre (2003)

Gillar Texas Chainsaw som fan och tycker att denna version är bra. Spännande och bra gjord men kanske lite konstig ibland. Trots det vill jag dra till med betyget 8/10.
Citera
2014-12-29, 19:00
Medlem
U-Figs avatar
Projekt: Película

Film 6/37

Y Tu Mamá También
(2001)

Tenoch och Julio, två pojkar i övre tonåren från över- och medelklassen i Mexiko, åker på en road-trip genom Mexiko med en spansk kvinna vars man nyligen varit otrogen. Sex? Sex! Sex i mängder! Och en bild av Mexiko, det fattiga och det rika, det nya och det gamla, målas upp både genom deras resa och genom berättarröstens sidoberättelser. En mycket bra film!

En stark sjua blir det nog, en åtta är lite väl mycket.

7+/10
Citera
2014-12-29, 19:05
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
As Above, So Below

Roligt med lite referenser till Dantes gudomliga komedi, överraskande faktiskt. Men i övrigt inte mycket som var bra, knappt läskig och ganska tröttsamt med en skakig kamera hela tiden.

3/10
Inte en jättebra film. Jag sket dock ner mig när jag såg den. Kommer inte ihåg sist jag hoppade till så häftigt. Skulle inte betygsätta gott heller, men kändes ändå som att jag vid slutet hade genomgått en prövning av något slag (vilket väl kanske är meningen).
Citera
2014-12-29, 20:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Y Tu Mamá También (2001)

Hör helt klart till en av mina favoritfilmer ifrån förra decenniet, filmen som fick mig hooked på Gael Gárcia Bernál!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in