2014-11-09, 21:45
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lislusenli
13 sins. filmen handlar om en kille som får ett oväntat, mystiskt samtal av en man som erbjuder honom pengar för varje uppdrag han klarar av.

rekommenderar den verkligen! 5/5

Den är okej, men Cheap Thrills är bättreh!
Citera
2014-11-09, 22:07
Medlem
Parniels avatar
12 Angry Men (1957) http://www.rottentomatoes.com/m/1000013-12_angry_men/

Regisserad av Sidney Lumet och i rollbesättningen ser vi bla Henry Fonda.

Den här filmen var otroligt bra. Älskar hur enkel den är, men samtidigt inte. Ett rum. Tolv personer. Och en jävligt bra story, som också är väldigt enkel och jordnära. Jag rekommenderar alla att se den här filmen. Är man filmälskare så får man absolut inte missa den. Ett jävla måste. Du är ingen filmfanatiker om du inte sett 12 Angry Men. Dock så är filmen i svartvitt, så om du ogillar det starkt så kan det vara lite svårt, men ge det ändå en chans. Klockren rulle. De visste hur man skulle göra det, back in the days...

8.5/10
Senast redigerad av Parniel 2014-11-09 kl. 22:11.
Citera
2014-11-09, 22:32
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Hip Hip Hora!

En rip-off på Fucking Åmål som knappt berör och dessutom med ett mycket sämre skådespeleri. Det enda positiva är att de vågat ta konsekvenserna för handlingar ett steg längre vilket gör att det blir djupare för personer som kan "relatera på riktigt". Dock stänger det också ute de övriga som inte kan det, såsom mig själv. 3/10.

Sandor Slash Ida

En annan typ av ungdomsfilm som är lite mer allmän, släpper in all publik och tar även upp viktiga problem. Det blir aldrig jättebra men skulle skylla det mest på manuset. Ändå helt klart en sevärd film för både framtida och före detta tonåringar. 6/10.

Bör noteras att jag förmodligen är för gammal för båda filmerna egentligen.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2014-11-09 kl. 22:34.
Citera
2014-11-09, 22:38
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Sandor Slash Ida

En annan typ av ungdomsfilm som är lite mer allmän, släpper in all publik och tar även upp viktiga problem. Det blir aldrig jättebra men skulle skylla det mest på manuset. Ändå helt klart en sevärd film för både framtida och före detta tonåringar. 6/10.

Bör noteras att jag förmodligen är för gammal för båda filmerna egentligen.

Blev dock jävligt besviken på idas utseende, i boken målades ju hon upp som Sveriges sexbomb men i filmen var hon medel....
Citera
2014-11-09, 22:42
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Blev dock jävligt besviken på idas utseende, i boken målades ju hon upp som Sveriges sexbomb men i filmen var hon medel....

Nästan säker på att jag inte har läst boken. Störde mig mest på Idas klädsel, hon shoppade tydligen extremt mycket men går ändå klädd som en trasa jämfört med hennes kompisar.
Citera
2014-11-09, 23:42
Medlem
Theekmans avatar
Intersteller

Satt som klistrad med ögonen stirrandes på bioskärmen. Matthew McConaughey briljerade. Övriga skådisar gjorde bra ifrån sig med. Små klippmissar störde mig i början av filmen men efter 1/3 del skakade jag tänder av spänning.

Det här är jag säkert ensam om men det är nära på en komedi. Jag garvade nog högst av alla i salong då roboten drog sina repliker. Kemin med Matthew McConaugheys karaktär och roboten TARS hade magnifika stunder tillsammans. Ska lägga till att kemin mellan Matthew McConaughey och Anne Hathaway var trovärdig och deras dialoger var välskrivna med.

Musiken i sig var välkomponerad men på fel ställen. Jag köpte att samma snutt användes på flera tillfällen för att det passade in. Men ibland kom det musiksnuttar som är överdrivet mot vad som sker i scenen.

Storyn var grym, det min första tanke när jag gick ut från bion. Men efter jag och min polare diskuterat om filmen så kom frågan upp:
Betyget slutar på 8 av 10. En bra film som är att rekommendera och ska självklart ses på bio eller en stor skärm. Inte i en nedtankad B-version.
Citera
2014-11-09, 23:58
Medlem
BraSmas avatar
Kollade precis på Darkness Falls

Den var så fruktansvärt dålig (på ett tramsigt uppenbart och amerikanskt sätt) så det slutade med att jag skrattade och stängde av skiten innan jag han se det löjligt förutbestämda slutet.

Skådisarna var fruktansvärda, dessutom.

3/10
Citera
2014-11-10, 00:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraSma
Kollade precis på Darkness Falls

3/10

Minns att jag hypade upp mig själv inför den som tonåring då den skulle gå upp på bio i Sverige, då skräckfilmsutbudet var begränsat men i mångt och mycket bättre än idag, men ja, en riktig skitfilm är det allt!
Citera
2014-11-10, 01:01
Medlem
Strobeliciouss avatar
Var och såg Interstellar på bio ikväll och jag blev helt blown away. Fann mig själv sittandes med öppen mun och bara njuta.

Bästa bioupplevelsen jag varit med om, 5/5.
Citera
2014-11-10, 02:53
Bannlyst
The Chamber (1996)

Gene Hackman är helt strålande i rollen som Ku Klux Klan medlemmen Sam Cayhall som sitter i dödscell och ska avrättas för mordet på två judiska pojkar 30 år tidigare.

28 dagar innan han ska avrättas dyker hans barnbarn Adam upp som är advokat och han börjar gräva i fallet en sista gång för att se vad som verkligen hände.

4/5
Citera
2014-11-10, 03:01
Medlem
Titel: A Million Ways To Die In The West (2014)

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt2557490/?ref_=nv_sr_1

En av de bättre filmerna jag sett. Kommer inte ihåg sist jag skrattade så mycket under en film. Kräver visserligen att man har en viss sorts humor skulle jag tro, men i mitt fall klockren!

Betyg: 5/5

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=CXxqG4aqwY4
Citera
2014-11-10, 04:44
Medlem
Sista Van Veeteren avklarad, åtminstone vad gäller TV4:s produktioner. Kliver i land med fyra klart godkända filmer och två mindre bra (de två första). Det tog sig med tiden och hjälpte när karaktärerna var satta. Bäst? Carambole.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in