2014-12-28, 02:40
Medlem
AshbergSerDigs avatar
The number 23 http://www.imdb.com/title/tt0481369/

A men det var en bra film. Jim Carrey klarar seriösa roller också.

6,5/10.
Citera
2014-12-28, 02:42
Medlem
saggesalivs avatar
Of Horses and Men (2013)

På Island älskar man hästar! I denna filmen utforskas relationen människan och hästen, livet och döden och en sjuhelvetes massa annat.

Denna filmen har jag sett fram emot länge, jag har läst om den och byggt upp förväntningarna höga. Dock så förväntade jag mig något långsamt, vackert och dramatiskt. Dock så fick jag något humoristiskt, delvis rappt, delvis långsamt och väldigt märkligt.

Jag är dock inte besviken då detta inte är i närheten av vad för film jag förväntade mig, så det är nästan omöjligt att bli besviken när man får något helt annat än man trodde. Den Of Horses and Men som jag hade byggt upp i mitt huvud får sakta suddas ut och aldrig mer komma tillbaka.

Filmen i sig är otroligt lustig och märklig, alltså med andra ord lite konstig. Anledningen till att jag spottar ut mig sådana här generella ord om att filmen är märklig är just för att den är väldigt annorlunda och det inte finns några bättre ord att beskriva den med.

Humorn har en alldeles egen prägel och jag har svårt att sätta fingret på vad det var egentligen var som var roligt. Kanske var det att det hela på något sätt kändes lite löjligt, men ändå inte?

Musiken är verkligen underbar och passar perfekt in i filmens lättstämda aura. Ja, utan tveakn en svårbeskriven film.

Det är inte heller så lätt att betygsätta någonting sådant här. Jag gillade att jag ogillade den, eller jag ogillade att jag gillade den. Jag kan inte riktigt bestämma mig om den får smaka på sexan eller femman. Sätter stark 5/10 så länge.
Citera
2014-12-28, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Blue Ruin 2014

Tyckte att filmen var riktigt bra. Jag gillade verkligen den här filmen. Den hade en bra storyline (som kanske är lite fucked up) och en bra och intressant huvudkaraktär. En spännande thriller som möjligtvis kan vara lite "seg", dock så sugs man med in i handlingen från filmens första scen och varje moment är spännande. Huvudrollsinnehavaren, Macon Blair, vill jag se mer av inom en snar framtid. En riktigt bra prestation.

Otroligt skönt att kika på en independentrulle då och då, vilket jag börjar göra mer ofta nu för tiden. Känns bra och mer verkligt och realistiskt när inte Matt Damon, Michael Fassbender, Ben Affleck, Brad Pitt, George Clooney, Maryl Streep och Christian Bale alla är med i samma film. Hollywood i all ära, men ibland så tröttnar man. Samma sak over and over again. De börjar få slut på idéer kan man tro ibland.

Allt som allt, bra film. Definitivt värt att se.

Betyg: 7.5/10

http://www.rottentomatoes.com/m/blue_ruin/

Cold in July nästa?
Citera
2014-12-28, 09:38
Medlem
This is where I leave you (2014)

Komedi/Drama med Jason Bateman,Tina Fey och Jane Fonda. Judd Altman (Bateman) kommer på sin fru med att vara otrogen. Nästan samtidigt avlider hans far,och han och hans tre syskon lovar att bo hemma hos deras mamma (Fonda) i en vecka. En film som helt lever på dess dialoger. Ibland blir det bra och ibland mindre bra. Det blir lite väl överdrivna situationer ibland. Den får 6 av 10. ( en ganska svag sexa...) Svensk titel: Sju jävligt långa dagar. Tyckte det var en rolig titel,och såg att boken också hette så på svenska.....
Citera
2014-12-28, 15:27
Medlem
MaxDLs avatar
The Babadook

Dook, dook, dook!

Ganska underhållande skräckfilm faktiskt. Gillade verkligen hur stämningen bygdes upp gradvis och den blev jäkligt creepy någon enstaka gång faktiskt. Tycker man kan läsa på om slutet efter man sett filmen
Spoiler och länk till förklaringen:
Citera
2014-12-28, 15:40
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
Cold in July nästa?

Verkar lagom intressant, kanske kikar på den ikväll. Tack för tipset!
Citera
2014-12-28, 15:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Verkar lagom intressant, kanske kikar på den ikväll. Tack för tipset!

Bra film men snäppet sämre än Blue Ruin.
Citera
2014-12-28, 16:15
Medlem
kanelipullas avatar
Såg No Good Deed med Idris Elba i huvudrollen. Det e nåt med den där mannen jag gillar.. han har nåt speciellt. Han är nog den enda svarta mannen som är bara såå sexig. Och hur han spelar i filmen gör ju så att man vill bara se han ännu mer. Han spelar bad ass riktigt bra. Han är en ond man i filmen. Fast ändå kanske inte. Man får lite sån där känsla att han kanske är snäll ändå.. weird jaa. Men ändå såå jäkla sexig.. omg. Helt klart en sevärd film. Betyg 5/10

http://www.imdb.com/title/tt2011159/?ref_=rvi_tt
Citera
2014-12-28, 16:27
Medlem
saggesalivs avatar
The Drop (2014)

Blev tyvärr något besviken på detta omtalade kriminaldrama. Det känns väldigt tunt för att vara en film, måste jag tyvärr säga.

Dock så har den absolut sina positiva delar. Tom Hardy är sjukt grym som vanligt. Samt så är manuset delvis bra skrivet, men delvis inte så bra.

Det är ingen dålig film men hade definitivt högre förväntningar. Det hela känns väldigt konventionellt och gjort för att passa den stora massan.

En stabil femma hamna The Drop på, alltså godkänt!

EDIT: Såg nu att det är Michaël R. Roskam som regisserat den och jag måste säga att det var tur att jag såg det nu. Om jag hade sett det innan så hade jag definitivt blivit ännu mer besviken. Bullhead, Roskams debut från 2011 är en fantastisk bra socialrealistisk film som enligt mig är en av de bättre filmerna från 2011. Att Roskam nu gått över till mainstream, konventionell och amerikansk film gör mig ledsen. Jag hoppas att det bara är en svacka, för denna mannen han har talangen, han måste bara hitta rätt stil. För The Drop är inte en stil där han lever ut sin fulla potential.

Betyg: 5/10
Senast redigerad av saggesaliv 2014-12-28 kl. 16:39.
Citera
2014-12-28, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bra film men snäppet sämre än Blue Ruin.

Snäppet bättre.
Citera
2014-12-28, 18:45
Medlem
AshbergSerDigs avatar
The signal 2014 http://www.imdb.com/title/tt2910814/

En ordentlig recension + spoilers jag skrev kan ni läsa här https://www.flashback.org/sp51648027

Kortare utan spoilers.. Det är basicly samma film som five fingers, fast med.. Kan ju inte skriva nånting utan att spoila eftersom det bara är twist i hela filmen, Fishbourne som försöker förhöra någon på mest irriterande vis.
Skit samma, se inte denhär dreten. Läs mitt inlägg jag länkade i tråden om the signal.

Det är synd, för den var snyggt gjord och det var endel grejer jag gillade, men jag var redigt förbannad på hur utdraget det var ca 1tim 10min in i filmen ville jag bara stänga av men kände ändå att jag var tvungen att se om det var som jag trodde från början, vilket det var.
Slutet var åt hellvete dåligt.

4/10, den får högre poäng för att den var snygg.
Citera
2014-12-28, 22:19
Medlem
gurkmajjas avatar
Rampage: Capital Punishment: http://www.imdb.com/title/tt3448226/?ref_=nv_sr_1

Uppföljaren till Rampage (http://www.imdb.com/title/tt3448226/?ref_=nv_sr_1).

Samme unge man massakrerar vidare, men i uppföljaren är det politiska motivet mycket tydligare och det blir mer en film som handlar om politisk terrorism. Dessutom tycker jag att Brendan Fletcher spelar mycket bättre i denna än i Rampage och även att storyn håller ihop bättre. Rampage känns mer som en sämre Elephant. Nej, uppföljaren är klart mycket bättre och även om jag stör mig på vissa saker i Uwe Bolls filmer så har han på det stora hela gjort detta riktigt bra, med ett par få undantag. Men som sagt, den som imponerar mest är Brendan Fletcher.

7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in