2014-09-21, 02:32
Medlem
DaveGrohls avatar
Superhero Movie.

Underhållande, lättsam och förvånansvärt bra story. Ger filmen 3/5 äggstockar.
Citera
2014-09-21, 03:20
Medlem
Boyhood

Det är ett helt enastående projekt och filmen är egentligen bra på alla sätt och vis. Jag gillar dock inte hans tonårspersonlighet, så den delen av filmen blir mest jobbig. Den får dock ändå 3/5 av mig.
Citera
2014-09-21, 03:40
Medlem
shitlists avatar
Wild At Heart '90

Härlig liten film, inte lika märklig som många av Lynch's andra filmer men helt klart en bra film. Väldigt bra val av musik också, men det brukar ju Lynch vara duktig på att välja. Solida insatser av Dern & Cage.

Jag ger den 4/5.
Citera
2014-09-21, 04:37
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Brödraskapet: En dansk förutsägbar historia om ett gäng nazikillar som värvar en ny kille som blivit portad från armén för att ha tafsat på de andra killarna. Kan bara sluta på ett sätt. Han blir kär i en annan kille i nazigänget och dom lever lyckliga alla sina dagar. Bra skådespelare, David Dencik (lasermannen). Betyg 3/5.

Våtmarker: Tysk film om en äcklig tonårstjej som tror hon är sexig, kliar sig på muttan, äcklar sig hela tiden, är allmänt irritirande och sjävupptagen. Usel dialog, kassa skådespelare och noll handling. Betyg: -1/5.

Pompeji II: Film med han som spelar Jon Snow i Game of Thrones i huvudrollen. I filmen spelar han en gladiator och det gör han bra. Handlingen är förutsägbar men själva sceneriet och filmtekniken är imponerade. Hade gärna sett att den fanns i 3D. En film som gör sig bäst på bio. Innehåller inga sexscener, knappt heller några romantiska scener. Betyg: 4/5.
Citera
2014-09-21, 11:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
Våtmarker: Tysk film om en äcklig tonårstjej som tror hon är sexig, kliar sig på muttan, äcklar sig hela tiden, är allmänt irritirande och sjävupptagen. Usel dialog, kassa skådespelare och noll handling. Betyg: -1/5.

Gillade den inte heller, läste romanen av Roche då den var ny men föll mig inte alls i smaken heller, men ska väl vara en allegori över feminism, och kvinnlig sexuell frigörelse ifrån männens patriarkat.
Citera
2014-09-21, 12:15
Medlem
Transformers: Age of Extinction (2014)

Var väldigt skeptisk mot den här eftersom jag älskade de 2 första filmerna. Men detta var faktiskt helt okej måste jag erkänna. Alldeles för lång film, men den var för det mesta underhållande iaf. Snyggt gjord som vanligt. Huvudpersonerna var dock rätt tråkiga i jämförelse med de förra och jag kunde inte riktigt bry mig om dem. 6/10
Citera
2014-09-21, 12:26
Medlem
jsa86-xs avatar
såg filmen the doors (1991), bra musik och intressant inblick i Jim Morrison´s liv , 6,5/10
Citera
2014-09-21, 12:31
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Transformers: Age of Extinction (2014)

Var väldigt skeptisk mot den här eftersom jag älskade de 2 första filmerna. Men detta var faktiskt helt okej måste jag erkänna. Alldeles för lång film, men den var för det mesta underhållande iaf. Snyggt gjord som vanligt. Huvudpersonerna var dock rätt tråkiga i jämförelse med de förra och jag kunde inte riktigt bry mig om dem. 6/10

Om något så i mina ögon är karaktärerna mycket bättre än de tre föregående filmerna. Men då gillar jag Marky Mark en hel del. Men egentligen så är ju alla karaktärerna i dessa filmerna inte så värst intressanta eller bra...
Men för mig är det bara 1an och 4an som går att kolla på, 2an och 3an är ren och skär mög.
Citera
2014-09-21, 12:50
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
såg filmen the doors (1991), bra musik och intressant inblick i Jim Morrison´s liv , 6,5/10

Vet inte om det är sant eller ej..
Men visst sjunger Val Kilmer själv i filmen.:?
Citera
2014-09-21, 12:51
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Till en början såg det ut att vara en vanligt och söt ungdomsfilm. Sen blev det bara konstigt. Jag fattade verkligen ingenting och skrattade inte en enda gång. Höll på att somna för fight-scener gör mig uttråkad. 4/10
Tråkigt att höra. Jag fann den väldigt charmig.
Och inte för dess spel referenser utan för kemin mellan karaktärerna.
Citera
2014-09-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Om något så i mina ögon är karaktärerna mycket bättre än de tre föregående filmerna. Men då gillar jag Marky Mark en hel del. Men egentligen så är ju alla karaktärerna i dessa filmerna inte så värst intressanta eller bra...
Men för mig är det bara 1an och 4an som går att kolla på, 2an och 3an är ren och skär mög.

Jo visst, den här familjen var ju absolut mer trovärdig än de förra med en vanlig nörd som dejter tjejer som ser ut som supermodeller, så det gillade jag. Men annars så gillade jag den där paniken och stressen som Shias karaktär alltid hade. Tycker Mark var lite väl lugn med hela kaoset även om det väl var en del av hans personlighet. Men Mark och Shia är ju så totalt olika att de knappt går att jämföra egentligen.
Citera
2014-09-21, 13:11
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Jo visst, den här familjen var ju absolut mer trovärdig än de förra med en vanlig nörd som dejter tjejer som ser ut som supermodeller, så det gillade jag. Men annars så gillade jag den där paniken och stressen som Shias karaktär alltid hade. Tycker Mark var lite väl lugn med hela kaoset även om det väl var en del av hans personlighet. Men Mark och Shia är ju så totalt olika att de knappt går att jämföra egentligen.

Tyckte att paniken och stressen Shia hade var otroligt irriterande. Jag klarade inte av det och avskyr honom i varje film. Han var konstant sur på Bumblebee utan anledning. Nä då tar jag Marky Mark vilken dag som helst som känns mer avslappnad och mer härlig i huvudrollen, trots att det ska vara Transformers själva som ska vara huvudrollerna.

Kan läsa min recension på 4an här:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in