2014-08-30, 18:42
Medlem
bombaccis avatar
Tittade på filmen 54

Tycker den var helt okej även om inte speciellt mycket hände.

En film som Boogie nights (som känns som en film i samma drama genre) utklassar den här.

Fast jag gillade den här filmen den var mysig.

Den får 5/10 av mig, godkänt.
Citera
2014-08-30, 19:02
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Seach for One-eye Jimmy

90-talskomedi av Sam Henry Kass med Holt McCallany och många andra (mer) kända ansikten. En filmstudent kommer tillbaka till sina slitna New York-hemtrakter för att göra en dokumentär och blir inblandad i försvinnandet av Jimmy Hoyt. Rekommenderas till er som gillar 90-talsindependentfilmer, Steve Buscemi, komedi... Förövrigt skönt att äntligen se en film igen, varit riktigt dåligt de senaste månaderna. Skaffa inte barn om ni vill förbli ostörda i filmtittandet.

9/10
Citera
2014-08-30, 20:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
The Seach for One-eye Jimmy

9/10

Tack för tipset, drar hem den nu!
Citera
2014-08-30, 22:12
Medlem
Punklivs avatar
Jag såg nyss om The Beyond och där blev det en höjning ifrån en trea till en fyra. Tyvärr så är min DVD skit och jag blev tvungen att byta till mitt Playstation och det blev ett större avbrott när jag letade efter sladdar, det drar ju ned betyget en del och gjorde mig dessutom galet förbannad. Utan krånglet så hade nog femman varit solklar.

Snyggt foto, skitbra musik, jävligt kuslig stämning och helt klart det bästa slutet någonsin.
Citera
2014-08-30, 22:21
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
helt klart det bästa slutet någonsin.

Amen!

Slutet till Zombi 2 är också galet bra. Fulci var fan bra på slut!
Citera
2014-08-30, 23:09
Medlem
P.Gs avatar
Divergent (2014)

I grunden är tanken med en dystopisk värld uppdelad i olika kast inte en dum idé, men när det bara är kosmetika för en kärlekssaga som utspelar sig på kollo faller filmen platt.

EDIT: Horribel musik och horribelt slut hade den också.

1/5
Senast redigerad av P.G 2014-08-30 kl. 23:12.
Citera
2014-08-31, 00:37
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Instämmer! Den var riktigt bra! Kul att regissören Tony Kaye kunde komma tillbaka efter tjafset med "American History X".
Man vill ju dock ha mer av honom, MER! Synd att han ska vara så inåt helvete svår, sjukt excentrisk snubbe. Hoppas att han åtminstone kan få ut en till färdigställd film, fast de är nog att hoppas på för mycket, tyvärr.
Citera
2014-08-31, 03:31
Medlem
Dr.Feelgood.s avatar
Såg Mountain of the cannibal god (1978) av Sergio Martino med Stacy Keach, Ursula Andress mfl. Mycket bättre än förväntat då jag har hört ganska mycket negativt om den. Verkar som många har problem med att kannibalerna inte dyker upp förens mot slutet, men det gjorde inte mig något då det hände något sevärt i nästan varje scen och tempot var högt hela tiden. Rek 2:a på filmtipset, gav den en 4:a, inte ofta dessa rekommenderade betygen stämmer.
Citera
2014-08-31, 05:18
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Amen!

Slutet till Zombi 2 är också galet bra. Fulci var fan bra på slut!

Ja, om man bortser ifrån City of the Living Dead då. Riktigt jävla skitslut i den...
Citera
2014-08-31, 05:56
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.
Såg Mountain of the cannibal god (1978) av Sergio Martino med Stacy Keach, Ursula Andress mfl. Mycket bättre än förväntat då jag har hört ganska mycket negativt om den. Verkar som många har problem med att kannibalerna inte dyker upp förens mot slutet, men det gjorde inte mig något då det hände något sevärt i nästan varje scen och tempot var högt hela tiden. Rek 2:a på filmtipset, gav den en 4:a, inte ofta dessa rekommenderade betygen stämmer.
Den har ett visst underhållningsvärde helt klart men jag tycker den är ganska risig över lag.
Citera
2014-08-31, 10:48
Medlem
Strangers on a Train, tycker att den va jävligt bra. Man borde helt klart se fler Hitchcock filmer.
Citera
2014-08-31, 10:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag såg nyss om The Beyond och där blev det en höjning ifrån en trea till en fyra.

Snyggt foto, skitbra musik, jävligt kuslig stämning och helt klart det bästa slutet någonsin.

En av mina favoritfilmer, solklar femma i min bok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in