2014-10-15, 11:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Rudderless (2014)

Hur skötte sig Selena Gomez i den?
Citera
2014-10-15, 12:52
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degoz
Det är absolut sista gången jag kommer använda denna tråd. Tack för ingenting!

Citat:
Ursprungligen postat av Degoz
Vakna ! Om Du visar tecken på IQ, så notera att jag länkade självmant från IMDB. Trippelsuck!

Over and out forever. Det är inget hot, det är ETT löfte!
Jag saknar dig redan!
Citera
2014-10-15, 14:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Vill inte vara petig (men är det ändå):

US users: 6.8
Non-US users: 6.5

Visste inte ens att det fanns en sådan funktion!
Citera
2014-10-15, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Ja, eller rättare sagt en arrogant gränsvakt som får sina fiskar varma och Jones spelar en typisk grinig Tommy Lee Jones-gubbe. Låter som att The Homesman påminner lite om den.

Minns den. Tyckte den var okej och precis som The Homesman än typisk 3:a av 5 film.
Citera
2014-10-15, 16:35
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
IMDB var ju förhållandevis litet för bara runt tio-elva år sedan minns jag, först under de senare åren som det börjat att växa sig stort, men det är ju annan Internetkultur i Asien så förvånar mig inte att det ligger till som det gör. Sedan vill ju inte amerikaner se på utländska filmer med undertexter, och se som gör det är liten känns det som.

Jag själv har också väldigt svårt att uppskatta filmer när de är på främst asiatiska språk. Uppskattar väl allra mest engelsktalande men kan sträcka mig till de romanska språken. Det gör mig dock lite ledsen då jag verkligen vill gilla det som kommer därifrån då det som jag förstått finns mycket bra.
Citera
2014-10-15, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Jag själv har också väldigt svårt att uppskatta filmer när de är på främst asiatiska språk. Uppskattar väl allra mest engelsktalande men kan sträcka mig till de romanska språken. Det gör mig dock lite ledsen då jag verkligen vill gilla det som kommer därifrån då det som jag förstått finns mycket bra.

Okunskap och fördomar. En stor del av de bästa filmerna jag sett kommer från exempelvis Japan.
En bra film är en bra film oavsett land! Jag har rekommenderat en hel del Kitanofilmer till nära och kära med stor framgång.

Med dagens informationsamhälle blir internationell och asiatisk film mer och mer populär. Det är idag ett fåtal personer som förkastar filmer för att de är producerade utanför Hollywood. Och tur är väl det med tanke på hur dålig drömfabriken blivit de senaste åren. Det har många vanliga filmälskare börja märka av och därför har fler och fler börja skrika efter kvalitetsfilm och faktiskt vågat blicka utanför USA som långt ifrån är det bästa landet för kvalitetsfilm.
Citera
2014-10-15, 16:58
Medlem
Citat:

Det är en vanesak. Ser du tillräckligt många kommer du snappa upp alla små uttryck och kulturella betingelser.
Citera
2014-10-15, 17:00
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Kolla in Hana-bi av Kitano, en av de bästa filmerna som finns och det är inte så mycket dialog så. Väldigt vacker och samtidigt brutal. Samma sak med Sonatine av samma regissör, fast den snackas det lite mer i om jag minns rätt. Kitano var den som fick mig att falla för japansk film.
Citera
2014-10-15, 17:00
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Okunskap och fördomar. En stor del av de bästa filmerna jag sett kommer från exempelvis Japan.
En bra film är en bra film oavsett land! Jag har rekommenderat en hel del Kitanofilmer till nära och kära med stor framgång.

Med dagens informationsamhälle blir internationell och asiatisk film mer och mer populär. Det är idag ett fåtal personer som förkastar filmer för att de är producerade utanför Hollywood. Och tur är väl det med tanke på hur dålig drömfabriken blivit de senaste åren. Det har många vanliga filmälskare börja märka av och därför har fler och fler börja skrika efter kvalitetsfilm och faktiskt vågat blicka utanför USA som långt ifrån är det bästa landet för kvalitetsfilm.

Nja, det är inte just filmerna jag tycker är dåliga utan det är de språkliga barriärerna som förstör filmerna för mig. Kan försöka ytterligare med någon Kitano-film om du nu rekommenderar honom, bara sett Kikujiros sommar tidigare.
Citera
2014-10-15, 20:00
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hur skötte sig Selena Gomez i den?
Hon är typ inte med, tre scener har hon sammanlagt. Första scenen är hon bra i, sen blir hon bara en karaktär för att föra handlingen vidare.
Citera
2014-10-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Jag saknar dig redan!

Dig kommer jag aldrig sakna, 10,00 på IMDB:s betygs-skala att VI aldrig kommer stöta på varandra i det verkliga livet. Gråter brutalt, men på ett romantiskt politiskt korrekt sätt. Farväl!
Citera
2014-10-15, 20:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Hon är typ inte med, tre scener har hon sammanlagt. Första scenen är hon bra i, sen blir hon bara en karaktär för att föra handlingen vidare.

Fan vad synd, men hon har väl fullt upp med musikkarriären!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in