2014-08-24, 21:28
Medlem
Cinns avatar
The Seasoning House (2012)

En dramathriller som utspelar sig under mitten av 90-talet i det då krigsdrabbade Balkan. Unga flickor togs från sina hem och såldes som prostituerade. Filmen skildrar en smutsig verklighet på ett mycket trovärdigt sätt. En väldigt rå, blodig och våldsam, skildring och inget för den känsliga.
Cinematografin är riktigt bra, från första stund. Stabila skådespelarinsatser. Mycket välgjord på alla sätt.
Just nu når den upp till 4/5. Får se om det håller även efter en omtitt.
Citera
2014-08-24, 21:33
Medlem
Theekmans avatar
Lost Highway En intensiv thriller med en bra story

Ännu en härligt mystiskt rulle av Lynch. Musiken förstärkte den inre mörka bilden av huvudkaraktären på ett fångande sätt och gav till mer känsla för scenerna. Inget märkvärdigt men hyfsat skådespel från de inblandade.

Har nu sett de mest kända filmerna med Lynch den senaste tiden. Här följer en topplista på dessa skapelseverken:
1.Mulholland Drive
2.The Elephant Man
3.Blue Velvet
4.Eraserhead
5.The Straight Story
6.Dune
7.Fire Walk with Me
Citera
2014-08-24, 21:36
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theekman

Ännu en härligt mystiskt rulle av Lynch. Musiken förstärkte den inre mörka bilden av huvudkaraktären på ett fångande sätt och gav till mer känsla för scenerna. Inget märkvärdigt men hyfsat skådespel från de inblandade.

Har nu sett de mest kända filmerna med Lynch den senaste tiden. Här följer en topplista på dessa skapelseverken:
1.Mulholland Drive
2.The Elephant Man
3.Blue Velvet
4.Eraserhead
5.The Straight Story
6.Dune
7.Fire Walk with Me

Var hamnar Lost Highway då?
Citera
2014-08-24, 21:39
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Man står till och med ut med Burt Reynolds i den, bara en sådan sak! Enda filmen jag kan se honom seriöst i tillsammans med Den sista färden.

Han spelar faktiskt ganska bra i Den sista färden. Men det är ju en djävligt bra film. Men Jon Voight spelar ju klart bäst.

https://www.youtube.com/watch?v=_H4Y3YdstdE

Tror man får spärras in på Mentalsjukhus om man lyssnar på skrattet 10 timmar. Men det är ett sjukt skratt... Inget tvivel om den saken.
Citera
2014-08-24, 21:44
Medlem
Theekmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Var hamnar Lost Highway då?
Strax över Eraserhead vill jag trycka in den. Har du någon favorit?
Citera
2014-08-24, 21:45
Medlem
Dr.Feelgood.s avatar
Citat:

1.Mulholland Drive
2.The Elephant Man
3.Blue Velvet
4.Eraserhead
5.The Straight Story
6.Dune
7.Fire Walk with Me

Glöm inte att kolla in Wild at heart och Inland Empire, om du inte redan sett dem.
Citera
2014-08-24, 21:51
Medlem
Theekmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.
Glöm inte att kolla in Wild at heart och Inland Empire, om du inte redan sett dem.
Wild heart verkade inget intressant men Inland Emepire ska jag se inom en snar framtid. Är dom något att ha?
Citera
2014-08-24, 21:55
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Strax över Eraserhead vill jag trycka in den. Har du någon favorit?

Ja, men det är olika från dag till dag, haha. Men oftast är det Mulholland Drive, men även Lost Highway, The Elephant Man och Eraserhead är mästerverk i min bok.

Citat:
Wild heart verkade inget intressant men Inland Emepire ska jag se inom en snar framtid. Är dom något att ha?

Inland Empire har jag bara sett en och en halv timme av, men de var helt okej. Wild at Heart är skitbra, stark fyra.
Citera
2014-08-24, 21:59
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

Inland Empire känns som en dålig hemmavideo, den kan man skippa. Wild at Heart är grym dock.
Citera
2014-08-24, 22:06
Medlem
Bad Ass 2012

En perfekt hjärndöd action. 3/5.

Vem är tjejen i rött till vänster
http://www.anony.ws/image/DqxZ
Senast redigerad av Olepeter 2014-08-24 kl. 22:08.
Citera
2014-08-24, 22:12
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:

Wild at heart är en helt ok film med Willem Dafoe i en skön roll. Inland Empire är en väldigt mystisk film. Vad annars kan man i för sig vänta av David Lynch. Den och Lost Highway tycker jag är hans mest mystiska filmer. Den bästa är enligt mig Blue Velvet som solklart etta.
Citera
2014-08-24, 22:23
Medlem
upperkatts avatar
Lost Highway är nog min favorit. Riktigt välgjord film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in