2014-09-21, 21:24
Medlem
Das Boot http://www.imdb.com/title/tt0081834/?ref_=nv_sr_2
Tycker att den här mini-serie versionen är mkt bättre än den kortare filmen. Den känns hyfsat verklighets trogen (fast jag inte vet ett jävla skit om hur livet på en u-båt under 2:a Världskriget såg ut), grymt bra skådespelar insatser och ett riktigt bra slut på filmen. 5/5
Citera
2014-09-21, 21:33
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Bridesmaids (2011)

Totalt värdelös så kallad komedi där inte mycket träffar rätt. Fnissade till någon gång möjligen men fasen vad dålig, oinspirerande och framförallt smaklös humor. När eftertexterna börjar rulla kommer nog den värsta scenen utav alla och jag ställer mig frågan, hur kan någon tycka att detta är roligt? Tjockisskämt efter tjockisskämt visas fram, det ena tråkigare än det andra, detta toppas med over the top-karaktärer (på ett dåligt sätt) samt att man inte kan tycka om en enda av dem vilket gör händelseförloppen ännu mer ointressanta, lägg där till att filmen är ca 40 minuter för lång för vad som är en tolerant nivå för filmer av sådant här slag. Men trots den långa speltiden så gör de en såkallad "balldropping" på 90 % av karaktärerna, och jag ställer mig frågan, varför ens gå in på dessa karaktärer när de ändå inte skall följas upp? Nej, detta var riktigt kass och varför den har fått så goda ord och jämförts med The Hangover övergår mitt förstånd.

1/5
Citera
2014-09-21, 21:45
Medlem
Påbörjade Mr.Nobody, trodde verkligen att jag skulle fastna för denna direkt men tyvärr så pausade man filmen efter dryga 30 minuter och drog igång annat, inte för att jag inte förstod den, av det jag såg så handlar filmen om
Skall se den igen när man inte är lika trött.
Citera
2014-09-21, 21:59
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Home Movie

2/10

http://www.imdb.com/title/tt1267319/?ref_=nv_sr_2

Att filmen har fått ett såpass "högt" betyg är ett mysterium för mig.
Citera
2014-09-21, 22:01
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tänker du inte på Heavenly Creatures nu?

Vad tycker du om den filmen? Håller den helt klart som Peter Jacksons bästa film efter LOTR trilogin.
Citera
2014-09-21, 22:20
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Blue Ruin

Skitig, smutsig och hemsk hämdhistoria utan ljus i horisonten.

En hel del har jämfört Blue Ruin med Cold in July. Visserligen finns det vissa likheter i stilen, men historierna som berättas är ändå långt ifrån varandra.

Blue Ruin är lätt att uppskatta för att den precis som Cold in July inte följer ett linjärt upplägg utan du är inte helt säker på vad som kommer hända. Förvisso kan man gissa sig till en hel del av scenerna innan till men regin är ändå hyfsat originell.

Betyg: Blue Ruin är ett stabilt hantverk och den som söker en thriller med lite mer frågor än svar kommer garanterad bli underhållen. Cold in July är en betydligt bättre film, men Blue Ruin har ändå en egen själ och stil, som är värd att ge en chans!
3 av 5

Jag gillade båda. 3/5 känns rimligt. Tror jag uppskattade Blue Ruin lite mer ändå. Kan inte riktigt sätta fingret på varför..
Citera
2014-09-21, 23:12
Medlem
shitlists avatar
Five Easy Pieces '70

Nicholson gör det där lilla extra som får filmen av bli rätt bra ändå, tyvärr så tyckte jag att hans flickvän (Karen Black) i filmen var enormt påfrestande, vilken dumskalle. Både en bra och hemsk film.

Jag ger den 3.8/5.
Citera
2014-09-21, 23:21
Medlem
BlackMetals avatar
The Amityville Haunting (2011)

Provocerande dålig. Något av det sämsta jag sett i hela mitt liv och det är inget jag säger för effekt..
Citera
2014-09-21, 23:28
Medlem
bombaccis avatar
Tittade på min nyinköpta dvd film Pariah (1998).

Tyvärr hade Raki rätt, det var en riktig skitfilm. Dåliga skådespelare, trist manus, tråkiga mljöer. En film som American history X spöar skiten ur en sån här film.

Filmen kändes inte speciellt trovärdig, hur hade de råd med allt, om de inte ens har jobb eller begår några ekonomiska brott?

Sen att de går runt i samma fula kläder med hängslen på i hela filmen känns trist med. Nej ideen till filmen var bra att någon ska infiltrera ett nazistgäng, tänk som filmer med Donni Brasco där en snut ska infiltrera maffian...det funkade den här filmen var bara en enda stor gäspning. Orkade inte se de sista 20 minuterna.

Nej det där var 50 kr som jag slängde i sjön. Den här filmen får itne stanna kvar i min dvd hylla/samling. Tror den kommer hamna på t-banan så kan någon annan få se den eller så får jag slänga den i mitt bostadsområde så någon annan här kan ta filmen.

Riktigt usel. Synd att jag inte tog en annan film i skivbutiken, fanns flera andra bra filmer men jag ville testa något "underground" stuk.

nä usch rätt så besviken faktiskt. Fast det bara var 50 kr så är det trist att slänga bort pengar på ren skit.

Pariah får av mig betyget 2/10 klart underkänd.
Citera
2014-09-21, 23:38
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Vad tycker du om den filmen? Håller den helt klart som Peter Jacksons bästa film efter LOTR trilogin.
Nja gillade den inte alls om jag ska vara ärlig, mest jobbig och alldeles för teatralisk för min smak. Men lergubbarna var coola.
Citera
2014-09-22, 00:47
Medlem
Adikatpws avatar
Senaste filmen jag såg var The Legend Of Bagger Vance från 2000. Jag hade faktiskt inga stora förhoppningar innan jag skulle se den, men jag blev helt klart överraskad. Den var väldigt bra och det är en film som jag mycket väl skulle kunna se igen. Den rekommenderas verkligen till dom som gillar lite blandning av drama och sport.

Den får en 5a av 5 från mig.
Citera
2014-09-22, 02:01
Medlem
shitlists avatar
Dead Ringers '88

Mycket märklig film av den gode Cronenberg, allt är som det ska med andra ord. Blev positivt överraskad, riktigt bra film. Irons gör en kanon insats!

Jag ger den 4/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in