2014-10-13, 20:39
Medlem
surmusslans avatar
kollade See No Evil 2 (2014) http://www.imdb.com/title/tt3106120/?ref_=nv_sr_1
Förväntade mig inge stordåd men gav den ett försök

Hallvägs in känndes det som en dålig Amercian Pie med Halloween tema

Resultat: stängde av efter 20 min, Undvik skiten

2014-10-13, 20:43
Medlem
In Bruges (2008)

Trevlig och mysig film faktiskt. Härlig humor även om det egentligen var en deppig handling. Intressant att se verklighetstrogen "action" istället för biljakter i lyxiga bilar och galna stunt som det vanligtvis är i filmer med liknande handling. 7/10
Citera
2014-10-13, 20:54
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
In Bruges (2008)

Trevlig och mysig film faktiskt. Härlig humor även om det egentligen var en deppig handling. Intressant att se verklighetstrogen "action" istället för biljakter i lyxiga bilar och galna stunt som det vanligtvis är i filmer med liknande handling. 7/10

Seven Psychopaths bör du dock skippa. Brutalt usel film.
Citera
2014-10-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Seven Psychopaths bör du dock skippa. Brutalt usel film.

La faktiskt till den på min watchlist innan idag Får se om jag ger den en chans nån gång.
Citera
2014-10-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
La faktiskt till den på min watchlist innan idag Får se om jag ger den en chans nån gång.

Kolla in den andre McDonagh-brorsans film The Guard istället. Den är bra och påminner en del om In Bruges.
Citera
2014-10-13, 21:59
Medlem
Sett Drop Dead Gorgeous. http://www.imdb.com/title/tt0157503/?ref_=nv_sr_1

Underbar svart humor med råge! Betyg: 3,47/5,00.
Citera
2014-10-14, 01:41
Medlem
Såg precis Instructions not included. Mycket förvirrande film som började som en halvoseriös komedi men gick successivt över till drama. Filmen var alldeles för lång också, borde klipps ner minst 20-30 min för att hålla tempot uppe. Dessutom alldeles för mycket konversation på spanska, trots att filmen kändes "amerikansk". Väldigt besviken.
Citera
2014-10-14, 02:03
Medlem
Mattelols avatar
The Tower (2012)

Jag hade rätt höga förväntningar på denna då jag läst gott om den (dock ganska lågt IMDB-betyg) och trots vissa klyschor så måste jag säga att den levde upp till förväntningar. Visst, det är en förutsägbar film med jag tyckte den lyckades hålla spänningen uppe trots det. Skådespeleriet är nog filmen starkaste punkten även om skådespelarna briljerar olika mycket men överlag var det mycket bra, något jag märkt är en gemensam faktor för sydkoreanska filmer.

Filmen hade dock givetvis varit mycket bättre om:

7/10

Filmen måste väl vara en remake av Towering Infreno? Jag har inte sett den men jag antar att så är fallet, det kanske är en film att se imorgon...
Citera
2014-10-14, 02:11
Medlem
Punklivs avatar
Snuten i Hollywood

Skitbra actionkomedi, riktigt feel good! En film jag kommer se många gånger när jag är nere, sjuk osv. Eddie Murphy är perfekt och han gör mig glad bara han skrattar. Jag älskar när han jävlas med de andra snutarna, och många skämt är väldigt roliga. Bra action också.

4/5
Citera
2014-10-14, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Skulle kunna vara något för mig, tror jag. Har du sett The Three Burials med Tommy Lee Jones och Barry Pepper? Det är en av mina favoriter från 2000-talet.

Är det den när Pepper är förbrytare?
Citera
2014-10-14, 10:19
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
The Tower (2012)

Jag hade rätt höga förväntningar på denna då jag läst gott om den (dock ganska lågt IMDB-betyg) och trots vissa klyschor så måste jag säga att den levde upp till förväntningar. Visst, det är en förutsägbar film med jag tyckte den lyckades hålla spänningen uppe trots det. Skådespeleriet är nog filmen starkaste punkten även om skådespelarna briljerar olika mycket men överlag var det mycket bra, något jag märkt är en gemensam faktor för sydkoreanska filmer.

Filmen hade dock givetvis varit mycket bättre om:

7/10

Filmen måste väl vara en remake av Towering Infreno? Jag har inte sett den men jag antar att så är fallet, det kanske är en film att se imorgon...

The Tower var skitbra! Fick härliga känslor i kroppen av den när jag såg den, synd att inte mer folk har uppmärksammat den, klockren koreansk summerbuster.

Jupp det är en remake på The Towering inferno.
Citera
2014-10-14, 16:55
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Är det den när Pepper är förbrytare?

Ja, eller rättare sagt en arrogant gränsvakt som får sina fiskar varma och Jones spelar en typisk grinig Tommy Lee Jones-gubbe. Låter som att The Homesman påminner lite om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in