2014-09-20, 22:09
Medlem
slowjamzs avatar
Varför kommer det massor filmer med reklam för apple/twitter? Sett två på raken nu från 2014.

Chef
http://www.imdb.com/title/tt2883512/

Frank
http://www.imdb.com/title/tt1605717/

Hör de ihop på något vis? Kommer det någon mer? Både helt ok egentligen med ganska fina rollistor.
Citera
2014-09-21, 00:16
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Varför kommer det massor filmer med reklam för apple/twitter? Sett två på raken nu från 2014.

Chef
http://www.imdb.com/title/tt2883512/

Frank
http://www.imdb.com/title/tt1605717/

Hör de ihop på något vis? Kommer det någon mer? Både helt ok egentligen med ganska fina rollistor.
Angående Chef, är den något du rekommenderar? Har haft den på min watchlist ett bra tag nu för den låter som att den ska kunna vara rolig. Dock inte tittat mycket på film det senaste halvåret.
Citera
2014-09-21, 00:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Angående Chef, är den något du rekommenderar? Har haft den på min watchlist ett bra tag nu för den låter som att den ska kunna vara rolig. Dock inte tittat mycket på film det senaste halvåret.

Chef är väldigt bra matporr och en ganska rolig komedi helt klart, men var beredd med att bunkra upp med godsaker då du ser den då man blir rejält hungrig av den!
Citera
2014-09-21, 00:50
Medlem
Elementarts avatar
Tittade på Malificent under kvällen. Som jag har förstått det så är detta en helt egen story och bygger inte på någon bok. Filmen var okej, men jag hade gärna sett mer fantasy, och mindre scener där man får se Auroras uppväxt. Den var lite för barnvänlig för att jag ska tycka om den.

Betyg: 2.5/5.
Citera
2014-09-21, 01:01
Medlem
shitlists avatar
North By Northwest '59

Fantastiskt bra film, som alltid när det gäller Hitchcock. Musiken, fotot, skådespeleriet, regin är allt i toppklass. En av hans bästa.

Jag ger den 5/5.
Citera
2014-09-21, 01:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
North By Northwest '59

Kul att du tyckte om den så mycket, det är min favorit av Hitch efter Psycho!
Citera
2014-09-21, 01:10
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kul att du tyckte om den så mycket, det är min favorit av Hitch efter Psycho!
Ja, riktigt bra var den! Mina favoritfilmer av Hitchcock hittills är Vertigo, Psycho & denna faktiskt. Fan, Rope & Rear Window är nästan lika vassa dom också.
Citera
2014-09-21, 01:21
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Chef är väldigt bra matporr och en ganska rolig komedi helt klart, men var beredd med att bunkra upp med godsaker då du ser den då man blir rejält hungrig av den!
Definitivt matporr men i övrigt en usel film.
Citera
2014-09-21, 01:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Definitivt matporr men i övrigt en usel film.

Nä, håller inte alls med, väldigt charmig och rolig, blev varm inombords utav den.
Citera
2014-09-21, 01:34
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Nä, håller inte alls med, väldigt charmig och rolig, blev varm inombords utav den.
Finns fler lösa trådar i filmen än vad man kan räkna på fingrarna men förstår feelgood-elementet i alla fall. Det fungerade dock inte för mig men orkar inte gå in på varför mer än att det bottnar i att jag inte alls kunde sympatisera med huvudkaraktären.
Citera
2014-09-21, 01:39
Bannlyst
We're the Millers

Gillade filmen trots att jag vanligtvis inte är så förtjust i ytliga komedifilmer, Inbetweeners ett undantag.
Storyn är bra och flera scener är riktigt roliga och underhållande, om än lite typiskt Hollywood-stuk på den dramaturgiska kurvan i filmen.

Filmen får 7/10 av mig, ser man den för vad den är (en ytlig komedi) så är den riktigt välgjord och underhållande.
Citera
2014-09-21, 02:18
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Håller helt och hållet med dig om filmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in