2014-10-12, 17:59
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Deliver us from evil 2014 http://www.imdb.com/title/tt2377322/

Det sägs ju att det inte görs bra skäck längre, bara skit på skit på skit. Men nu äntligen kom något jag riktigt gillade. Den var helt fantastisk. Skådespelarna, musiken, settingen, allt.
Jag brukar ogilla demoner och sånt strunt, men här slår det jävligt rätt. Jag satt klistrad från början till slut, en solklar 8/10.
Citera
2014-10-12, 18:02
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
New World är okej men har en hel del problem! Stora problem!
Jag har skrivit om den här filmen tidigare. Det är extremt klyschig och inte i närheten av de bästa Koreanska gangsterrullarna.
Men den har ändå sina fördelar. Snyggt gjort och riktigt fin musik.

Typisk 3 av 5. Med ett bättre och mer trovärdigt manus hade filmen kunnat blivit något riktigt stort. Nu faller den tyvärr på mållinjen.
Men musiken är fin i alla fall!
https://www.youtube.com/watch?v=XMx87XChRKg

Jag brukar inte se utländsk film annat än engelsktalande, så jag märkte inte av något otrovärdigt manus, de snackar ju koreanska så det är klart att det inte är som här. Jag tyckte ändå det var trovärdigt.
Citera
2014-10-12, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Jag brukar inte se utländsk film annat än engelsktalande, så jag märkte inte av något otrovärdigt manus, de snackar ju koreanska så det är klart att det inte är som här. Jag tyckte ändå det var trovärdigt.

Då har du inte så mycket att jämföra med. New World tillhör inte de bättre koreanska gangsterrrullarna, men vill du ha mer kött på benen så titta till Brutus förslag. Där har du de bättre filmerna i genren.
Citera
2014-10-12, 18:37
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Då har du inte så mycket att jämföra med. New World tillhör inte de bättre koreanska gangsterrrullarna, men vill du ha mer kött på benen så titta till Brutus förslag. Där har du de bättre filmerna i genren.

Jag, som är av slaget ADHDwhitetrash (skulle blivit ett bra nick) pallar inte ett tema under längre tid, max 2-3 filmer, försökte se westernmaraton men tröttnade efter andra filmen. Om du skulle välja ut den alldra bästa koreanska gangsterrullen vilken skulle du föreslå?
Citera
2014-10-12, 18:47
Medlem
Mattelols avatar
Click (2006)

Somnade till denna idag efter jobbet, jag hatar generellt sett komedier och Adam Sandler måste vara den skådespelaren som har medverkat i mest skitfilmer någonsin, den här filmen är dock en klassiker för mig och är både rolig och allvarlig, samtidigt lättsam men inte löjlig. Har ett fint budskap och tar fram det på ett roande men även berörande sätt. Adam Sandler har faktiskt gjort två bra filmer!

7.5/10
Citera
2014-10-12, 20:01
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Click (2006)

Somnade till denna idag efter jobbet, jag hatar generellt sett komedier och Adam Sandler måste vara den skådespelaren som har medverkat i mest skitfilmer någonsin, den här filmen är dock en klassiker för mig och är både rolig och allvarlig, samtidigt lättsam men inte löjlig. Har ett fint budskap och tar fram det på ett roande men även berörande sätt. Adam Sandler har faktiskt gjort två bra filmer!

7.5/10

Reign Over Me, Funny People och Anger Management (antagligen tack vara Nicholson) är iallafall 3 filmer med Sander som jag tycker är bra.
Citera
2014-10-12, 20:34
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Atonement (2007)

Hade stora förhoppningar efter att ha sett trailern men blev lite besviken. Gillade inte att det var så osammanhängande klippt, blev mest bara förvirrande och irriterande. Annars var det en fin och visuellt vacker film. Hjärtskärande slut. Fan vad jag ville ge ungjäveln en fet käftsmäll. 7/10

Boken är väldigt bra, av mästaren Ian McEwan; www.adlibris.com/se/bok/forsoning-9789173248860
Citera
2014-10-12, 20:51
Medlem
Wermlands avatar
Benjamin Buttons otroliga liv. Jag brukar ha svårt för långa dramer (2 tim. 45 min.) men den här tilltalade mig. Den hade sina komiska poänger och storyn gick aldrig riktigt på tomgång. Kanske jag hade lite svårt för Cate Blanchett som balettballerina, fast å andra sidan var hon såpass sminkad så det var svårt att känna igen henne.

4/5
Citera
2014-10-12, 21:00
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Oldboy (orginalet).

Bra film. Väldigt egen handling men det gick hem. 6,5/10

Citat:
Tyvärr kan jag inte bota idioti.

Ojdå så putt man kan vara
Citera
2014-10-12, 21:07
Medlem
Det var filmen Bad boy Bubby från 1994, inspelad i Australien av Rolf de Heer...

Det är en hel del Nick Cave känsla över huvudrolls innehavaren när han står på scen... Så gillar man sjuka, annorlunda filmer så är den här helt klart för dig...

Från Discshop "Ett stört barn i en vuxen mans kropp; underkastad en incestuös mamma som hållit honom inlåst begränsar sig hans talförmåga till att härma det han hör. När pappan oväntat dyker upp rubbas familjens redan så skeva balans. Bubby rymmer hemifrån, men frågan är om han är redo för den kaotiska värld av sex, våld och rock & roll som väntar utanför - eller om den är redo för honom"
Citera
2014-10-12, 21:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jersey Boys (2014)

Clint Eastwoood ska i alla fall ha kredd för att han provar på nya saker på ålderns höst med en filmatisering av dundersuccé-Broadwaymusikalen Jersey Boys. Filmen/musikalen är verklighetsbaserad kring bandet Frankie Valli and the Four Seasons som var populära på 60- och 70-talet innan bandet splittrades och huvudsångaren Frankie Valli gjorde solokarriär.

I adaptationen från musikal till film har mycket kopierats som fungerar bättre på scen än i en film, t ex historiens relativa förutsägbarhet samt att skådespelarna bryter den fjärde väggen och tilltalar tittaren/publiken. Men där finns kanske inte så mycket man kan laborera med för att inte gå för långt från originalet, och speltiden på 2 h underhåller mig trots allt. Musiken är välgjord även om det inte är min typ av musik direkt. Dessutom blir huvudkaraktären Franki Vallis särskilda falsettröst synnerligen irriterande snabbt.

Jag tyckte heller inte att alla passade i sina roller t ex Erich Bergen som spelar Bob Gaudio men liknar Bad Luck Brian, medan verklighetens Gaudio var mörkhårig av italiensk börd. Dock har Bergen under ett antal år spelat Gaudio i musikalversionen men han blev vid första auditionen för filmen ratad för att han inte passade för rollen. Vilket jag kan hålla med om.

Christopher Walken dök upp i en liten biroll som lokal italiensk maffiaboss vilket var en annan felcasting.

Alla som spelade medlemmarna av The Four Seasons i filmen har spelat och sjungit i Jersey Boys-musikalen utom Vincent Piazza som spelar Tommy DeVito.

Betyg: 3/5
Citera
2014-10-12, 21:35
Medlem
Bittersteels avatar
Horror of Dracula

Jag är ett stort fan av Christopher Lee och har alltid hört om hans roll som Dracula. Kan lugnt säga att han är utmärk i rollen som Dracula. Han säger inte mycket (bara 13 repliker i hela filmen) men han dominera filmen varje gång han är på skärmen. Men han är inte bäst i filmen, utan det måste vara Peter Cushing i rollen som Van Helsing. Han är utmärkt i rollen. Man tror allting han säger, hur dumt det än låter.
Älskar också filmmiljöerna i filmen. Det känns väldigt Gotisk och man kommer in i stämningen.

8/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in