2014-02-23, 12:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Höjden av en idioti är några vänner som träffas och bara sitter och pillar med sina mobiler. Intressant det där med sociala normer - så länge majoriteten gör något ifrågasätts det sällan.

Känner igen mig i det väldigt mycket, tre av mina närmaste vänner som jag brukar att se film tillsammans med sitter alltid med mobilerna och spelar, kollar sms eller surfar på nätet i stället för att fokusera på filmen i fråga, och det är inte enbart ibland utan det är uteslutande alltid då vi fyra ser på film. Otroligt jobbigt för det slutar med att jag stör mig på det och kan inte koncentrera mig fullt ut på filmen själv i fråga.
Citera
2014-02-23, 13:33
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Otroligt jobbigt för det slutar med att jag stör mig på det och kan inte koncentrera mig fullt ut på filmen själv i fråga.
Då kanske PieterBruegel och andra nu har fått sig ett svar på varför du betygsätter filmer som du gör.
Senast redigerad av Bish0pTh3Pimp 2014-02-23 kl. 13:36.
Citera
2014-02-23, 14:58
Medlem
upperkatts avatar
Lifeboat. Väldigt bra film. 8/10.
Citera
2014-02-23, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Då kanske PieterBruegel och andra nu har fått sig ett svar på varför du betygsätter filmer som du gör.

När han väl får koncentrera sig och vara ensam så sker det framför episka mästerverk som Contracted och Only God forgives som ingen vill se. Hallelujah...praise god!
Senast redigerad av PieterBruegel 2014-02-23 kl. 15:18.
Citera
2014-02-23, 15:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp

Lust att utveckla nu, i mina ögon framställer du dig enbart som trångsynt och dum men det kanske var meningen?
Citera
2014-02-23, 16:25
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
American Hustle (2013)

Kul att du gillade den. Undrade om den skulle tilltala dig innan, trevligt att den gjorde det. Jag tycker också att det är en av 2013-bästa filmer (15de plats för tillfället och en stark sjua, starkaste från 2013 faktiskt då Nebraska ett steg upp har en åtta). Jag tyckte att AH var en mycket bra film också, dock irriterad på att Bale fick en nominering men inte Redford (ja jag är irriterad på alla som fick en nominering men inte Redford).

10 Oscars nomineringar är att ta i, särskilt när All Is Lost har en fjutiig liten nominering.

Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
Håller med dig här sagge (som i dina flesta recensioner). Hade fått denna rulle rekad från flera olika håll men dragit mig lite för att se den då jag visste vad för typ utav film det var. Blev dock besviken, nej det här var en tonårsfilm i mängden som inte satte några djupare spår. Nej det blir inget toppbetyg för TSN.

OT: Varför ligger The Way Way Back så långt ned på din årslista?

Jag gillade The Way Way Back, gav den en sexa, men den föll ganska lågt eftersom det fanns en del störningsmoment (har skrivit innan hur tramsigt onödig jag tyckte att dansscenen var). Sådana småsaker gjorde att det inte har blivit en högra placering för TWWB, dock en bra film.

Ja, TSN var verkligen ingen höjdare, tyvärr.
Citera
2014-02-23, 16:28
Medlem
Dimaks avatar
såg rocky 1,2

Inte alls bra film tycker den är rätt överskattad.

6/10
Citera
2014-02-23, 16:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
såg rocky 1,2

6/10

Rocky 4 är fortfarande den bästa!
Citera
2014-02-23, 16:49
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Rocky 4 är fortfarande den bästa!

Ja, Dolphan är den ultimata kämpen för Rocky alla kategorier.
Citera
2014-02-23, 17:10
Medlem
Only God Forgives 8/10

väldigt fina miiljöer, diggar hela neon bankock klubb scenen. hyllningen eller homagen låter kanske bättre till jodorowsy på slutet var ganska nice
Citera
2014-02-23, 17:18
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
såg rocky 1,2

6/10

"Rocky 1,2", är det en Bruno Mattei-rip off av Rocky-filmerna, eller vad?
Citera
2014-02-23, 17:41
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jeremiah Johnson från 72 med Robert Redford.

En av de bästa westernfilmerna jag har sätt efter den gode, onde och fule. Mer äventyr i sig. Inga stäppor, öken direkt. Fin film!

4/5

Och Robert Redford spelar riktigt grymt bra i den filmen. Lätt en av de 30-40 bästa skådespelarna genom tiderna enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in