Sandra bullock och george cloney svävar omkring i atmosfären efter att de blivit träffade av rymdskrott. En oerhört spännande film som greppar rädslan om att bli förlorad i rymden.
Filmen får 4/5 brödrostar.
Skitig, smutsig och hemsk hämdhistoria utan ljus i horisonten.
En hel del har jämfört Blue Ruin med Cold in July. Visserligen finns det vissa likheter i stilen, men historierna som berättas är ändå långt ifrån varandra.
Blue Ruin är lätt att uppskatta för att den precis som Cold in July inte följer ett linjärt upplägg utan du är inte helt säker på vad som kommer hända. Förvisso kan man gissa sig till en hel del av scenerna innan till men regin är ändå hyfsat originell.
Betyg: Blue Ruin är ett stabilt hantverk och den som söker en thriller med lite mer frågor än svar kommer garanterad bli underhållen. Cold in July är en betydligt bättre film, men Blue Ruin har ändå en egen själ och stil, som är värd att ge en chans! 3 av 5
Ett mörkt drama och satir om den mytomspunna engelska överklassen och den strikta sociala hierarkin som råder i både samhället och universitetsvärlden. I en värld där snobberiet inte vet några gränser svinas det värre än någonsin bakom en åtråvärd fasad. 7/10.
Såg my own private idaho (1991) och det var en film jag hade vissa förhoppningar om, tyckte inte att den var gripande, vilket jag förväntat mig så ger den bara en stark 2/5.
Trodde inte att jag skulle gilla det här, men jag älskade det faktiskt. Tycker den var väldigt mysig och fin och fick en att uppskatta livet mer. Mindre action än i andra extremt liknande filmer som divergent och hunger games. Bra skådespelare (om man bortser från de märkliga 5 minuterna taylor swift dök upp). Synd att den var så kort bara. Slutet var alldeles för framstressat och lämnade många frågor. Helt fel tidpunkt för den att göras också. Med divergent som nyss kom ut och ny hunger games som kommer snart så tror jag att många missar den här tyvärr. 8/10
Skitig, smutsig och hemsk hämdhistoria utan ljus i horisonten.
En hel del har jämfört Blue Ruin med Cold in July. Visserligen finns det vissa likheter i stilen, men historierna som berättas är ändå långt ifrån varandra.
Blue Ruin är lätt att uppskatta för att den precis som Cold in July inte följer ett linjärt upplägg utan du är inte helt säker på vad som kommer hända. Förvisso kan man gissa sig till en hel del av scenerna innan till men regin är ändå hyfsat originell.
Betyg: Blue Ruin är ett stabilt hantverk och den som söker en thriller med lite mer frågor än svar kommer garanterad bli underhållen. Cold in July är en betydligt bättre film, men Blue Ruin har ändå en egen själ och stil, som är värd att ge en chans! 3 av 5
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!