2014-09-21, 13:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Vet inte om det är sant eller ej..
Men visst sjunger Val Kilmer själv i filmen.:?

Har för mig att han gjorde det.
Citera
2014-09-21, 13:43
Medlem
upperkatts avatar
¡Que viva Mexico!. Eisenstein lyckas att leverera som vanligt, trots Stalins försök att stoppa honom. Riktigt bra film. 8/10.
Citera
2014-09-21, 13:48
Medlem
Gravity

Sandra bullock och george cloney svävar omkring i atmosfären efter att de blivit träffade av rymdskrott. En oerhört spännande film som greppar rädslan om att bli förlorad i rymden.
Filmen får 4/5 brödrostar.
Citera
2014-09-21, 14:13
Bannlyst
Blue Ruin

Skitig, smutsig och hemsk hämdhistoria utan ljus i horisonten.

En hel del har jämfört Blue Ruin med Cold in July. Visserligen finns det vissa likheter i stilen, men historierna som berättas är ändå långt ifrån varandra.

Blue Ruin är lätt att uppskatta för att den precis som Cold in July inte följer ett linjärt upplägg utan du är inte helt säker på vad som kommer hända. Förvisso kan man gissa sig till en hel del av scenerna innan till men regin är ändå hyfsat originell.

Betyg: Blue Ruin är ett stabilt hantverk och den som söker en thriller med lite mer frågor än svar kommer garanterad bli underhållen. Cold in July är en betydligt bättre film, men Blue Ruin har ändå en egen själ och stil, som är värd att ge en chans!
3 av 5
Citera
2014-09-21, 14:17
Medlem
Withasmiles avatar
The Riot Club

Ett mörkt drama och satir om den mytomspunna engelska överklassen och den strikta sociala hierarkin som råder i både samhället och universitetsvärlden. I en värld där snobberiet inte vet några gränser svinas det värre än någonsin bakom en åtråvärd fasad. 7/10.
Citera
2014-09-21, 14:27
Medlem
jsa86-xs avatar
Såg my own private idaho (1991) och det var en film jag hade vissa förhoppningar om, tyckte inte att den var gripande, vilket jag förväntat mig så ger den bara en stark 2/5.
Citera
2014-09-21, 14:34
Medlem
The Giver (2014)

Trodde inte att jag skulle gilla det här, men jag älskade det faktiskt. Tycker den var väldigt mysig och fin och fick en att uppskatta livet mer. Mindre action än i andra extremt liknande filmer som divergent och hunger games. Bra skådespelare (om man bortser från de märkliga 5 minuterna taylor swift dök upp). Synd att den var så kort bara. Slutet var alldeles för framstressat och lämnade många frågor. Helt fel tidpunkt för den att göras också. Med divergent som nyss kom ut och ny hunger games som kommer snart så tror jag att många missar den här tyvärr. 8/10
Citera
2014-09-21, 15:07
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Blue Ruin

Skitig, smutsig och hemsk hämdhistoria utan ljus i horisonten.

En hel del har jämfört Blue Ruin med Cold in July. Visserligen finns det vissa likheter i stilen, men historierna som berättas är ändå långt ifrån varandra.

Blue Ruin är lätt att uppskatta för att den precis som Cold in July inte följer ett linjärt upplägg utan du är inte helt säker på vad som kommer hända. Förvisso kan man gissa sig till en hel del av scenerna innan till men regin är ändå hyfsat originell.

Betyg: Blue Ruin är ett stabilt hantverk och den som söker en thriller med lite mer frågor än svar kommer garanterad bli underhållen. Cold in July är en betydligt bättre film, men Blue Ruin har ändå en egen själ och stil, som är värd att ge en chans!
3 av 5
Låter lovande! Har nyligen beställt den på nätet.
Citera
2014-09-21, 19:28
Medlem
jsa86-xs avatar
Beautiful creatures (2000) ganska tråkig och tillför väl inget som man ej har sett förut. 2/5
Citera
2014-09-21, 20:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Beautiful creatures (2000) ganska tråkig och tillför väl inget som man ej har sett förut. 2/5

Tycker själv att den är väldigt bra, nästan Jacksons bästa film!
Citera
2014-09-21, 20:16
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker själv att den är väldigt bra, nästan Jacksons bästa film!
Tänker du inte på Heavenly Creatures nu?
Citera
2014-09-21, 20:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tänker du inte på Heavenly Creatures nu?

Jovisst fan, blandade ihop titlarna i all hast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in