2014-06-06, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Inquisición (1976)

Ja, den var ganska bra. Jag fick det jag förväntade mig, en ganska bra spansk skräckfilm om häxbränningar och djävulen. Om ni gillar sånt ska ni se den, om ni inte gillar det kanske ni kan se den ändå, för att den bara har 196 röster på IMDb. Alltid kul att se ovanliga filmer!

3/5
Laddat hem den jag med, ska se den nån dag framöver, gillar den typen av film rätt så mycket
Citera
2014-06-06, 09:20
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Laddat hem den jag med, ska se den nån dag framöver, gillar den typen av film rätt så mycket

Har du inte sett den tidigare? Blir kul att höra vad du tycker i alla fall!

OnT: I Kina käkar dom hundar (1999)

Haha, fan vilken underbar film! Fantastiska karaktärer och fantastiskt skådespel. Skrattade som en galning, den är bara så underbar. Snyggt våld, feta explosioner och underbar humor. Se den bara om du inte har gjort det, riktigt bra. Fan vad glad jag är nu!

4/5
Citera
2014-06-06, 11:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Såg den också igår och tyckte den var bra men inte en fyra, gav den en trea då jag inte gillade situationshumorn alla gånger och så, men upplösningen i slutet var grym och Bodnia är ju alltid bra!
Citera
2014-06-06, 11:43
Medlem
Timecrimes

En av de bästa spanska filmerna jag har sett. Lätt att förstå vad som händer och ganska spännande. 4/5.
Citera
2014-06-06, 12:03
Medlem
upperkatts avatar
Moonraker. Ganska bra film. 6/10.
Citera
2014-06-06, 12:04
Medlem
Citat:
Har du inte sett den tidigare? Blir kul att höra vad du tycker i alla fall!

Haha, fan vilken underbar film! Fantastiska karaktärer och fantastiskt skådespel. Skrattade som en galning, den är bara så underbar. Snyggt våld, feta explosioner och underbar humor. Se den bara om du inte har gjort det, riktigt bra. Fan vad glad jag är nu!

4/5
Nej laddade ner den för att fixa texten åt dig, och så blev jag nyfiken på den

Se uppföljaren till I Kina, Gamla men i nya bilar. Inte lika bra men kul med Bodnia och så är Torkel Pettersson med. Sen så finns ju även Den gode strömmer och Inkasso som går i samma stil och med Bodnia, men inte alls lika bra som dom andra två, men klart sevärda.
Citera
2014-06-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Timecrimes

En av de bästa spanska filmerna jag har sett. Lätt att förstå vad som händer och ganska spännande. 4/5.
Gillar också den mycket, blir bara bättre och mer spännande ju längre den pågår.
Citera
2014-06-06, 12:45
Medlem
Jagten (2012) Väldigt bra, tänkvärd film. Intressant att få se den sidan av en sådan situation som man mycket sällan faktiskt får se. 6,5/10
Citera
2014-06-06, 12:52
Medlem
Mystiqes avatar
300: Rise of an Empire

Negativt:

. Hollywood true-shit story som stämde inte ett enda skit med historian förrutom att det handlar om krig, överdrivet med massor av historisk faktafel, värre än första filmen.

Positivt:

. Om du totallt skiter fullständig historiska faktafel och vet inte vem är Themistokles, trireme etc...utan du vill se slakt, blod och skrik...då är detta för dig

betyg 3/10

mvh M
Citera
2014-06-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Jagten (2012) Väldigt bra, tänkvärd film. Intressant att få se den sidan av en sådan situation som man mycket sällan faktiskt får se. 6,5/10
Kul att du börjat se dansk film. Rekommendera starkt Festen och Submarino av samma regissör, minst lika bra som Jagten, som är en fantastisk film.
Citera
2014-06-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Kul att du börjat se dansk film. Rekommendera starkt Festen och Submarino av samma regissör, minst lika bra som Jagten, som är en fantastisk film.

Tackar för tipsen, får ta en titt på dem så småningom
Citera
2014-06-06, 18:23
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Moonraker. Ganska bra film. 6/10.
Kan verkligen inte hålla med om det. Jag är långt ifrån ensam om att tycka att den är en av de allra sämsta och mest överdrivna Bondfilmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in