2014-06-05, 13:30
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Violent Cop (1989)

Inget vidare...... 3 av 10!

Wtf?! Den är fantastisk ju. Bitch slap-scenen, by itself, är fan själ nog till att ge filmen fullpoäng.
Citera
2014-06-05, 14:35
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med även om jag håller Golden Gun högre!

Golden Gun är nog aningen bättre faktiskt. Har alltid gillat den mycket!
Citera
2014-06-05, 14:38
Medlem
Gosifs avatar
Enemy of the state. Oerhört bra som alltid och talar om framtiden som den sen blev.

4/5!
Citera
2014-06-05, 15:50
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Violent Cop (1989)

Inget vidare...... 3 av 10!
Nu satte jag kaffet i vrångstrupen! Hur kan man tycka att Violent Cop, en av de mörkaste och mest ångestfyllda polisfilmer som gjorts, är så medioker? Det övergår mitt förstånd. Jag har sett filmen minst tio gånger, och jag tröttnar aldrig på tystnaden eller det långsamma tempot som plötsligt punkteras av brutalt våld.

Hur som helst, jag såg Mean Girls (2004) för första gången igår, och den var ju svinbra. Och så vacker Lindsay Lohan var då, herregud. Den får 8/10 och hamnar högt på listan över bästa highschoolfilmerna.
Citera
2014-06-05, 17:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Golden Gun är nog aningen bättre faktiskt. Har alltid gillat den mycket!

Ja jag med, kombinationen Moore och Lee är otrolig och fantastisk, två brittiska legender i samma film!
Citera
2014-06-05, 18:14
Medlem
I Kina käkar dom hundar. (1999)

Handlar om Arvid som jobbar på bank. En dag stoppar han ett bankrån. Vill inte avslöja mer,men det startar en serie händelser med mycket action o svart humor. Mycket roliga karaktärer o svart humor i denna danska film,alltså, och som vanligt är Kim Bodina bra!
Gillade denna mycket ,så det får bli en stark sexa. Kanske höjer när jag funderat ett tag.....
Citera
2014-06-05, 19:03
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ja jag med, kombinationen Moore och Lee är otrolig och fantastisk, två brittiska legender i samma film!
Precis det jag menar. Svårslagen kombo!
Citera
2014-06-05, 19:33
Medlem
Next door (Naboer) 2005

Norsk film om en kille,John, som precis blivit lämnad av sin tjej. Samtidigt blir han inbjuden till två tjejer som bor i lägenheten bredvid. Detta är en psykologisk thriller,så kan jag avslöja att allt inte står rätt till hos granntjejerna...eller?Jag gillade inte denna filmen så mycket,fast den hade hyfsat betyg på IMDB (6,6)! Många recensioner som tyckte att den var lite åt David Lynch hållet.
Och det kan jag väl hålla med om . Michael Nyqvist dyker upp i en ganska liten roll.
Filmen är endast 75 min, men det gör inte så mycket då dom nästan är i samma hus hela tiden.
Mycket sex och David Lynch inspirerad stämning, men jag fastnade inte riktigt. Jag kanske var på fel humör för en " krånglig " film. Den får bara 4 av 10 !
Citera
2014-06-05, 20:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Next door (Naboer) 2005

Kul att du börjat se på danska och norska filmer, finns hur mycket bra som helst att hämta därifrån, jämfört med Finland som inte gjort så mycket bra de senaste åren.
Citera
2014-06-05, 22:49
Medlem
Citat:
Kul att du börjat se på danska och norska filmer, finns hur mycket bra som helst att hämta därifrån, jämfört med Finland som inte gjort så mycket bra de senaste åren.
Det går i perioder,ibland blir det mycket asien, ibland nordiskt o.s.v. Hollywood åker med av farten....
Citera
2014-06-05, 23:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det går i perioder,ibland blir det mycket asien, ibland nordiskt o.s.v. Hollywood åker med av farten....

Känner igen mig i det även om jag vill kombinera allt i en enda stor smet.
Citera
2014-06-06, 05:19
Medlem
Punklivs avatar
Inquisición (1976)

Ja, den var ganska bra. Jag fick det jag förväntade mig, en ganska bra spansk skräckfilm om häxbränningar och djävulen. Om ni gillar sånt ska ni se den, om ni inte gillar det kanske ni kan se den ändå, för att den bara har 196 röster på IMDb. Alltid kul att se ovanliga filmer!

3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in