2014-04-24, 12:47
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
The Iceman (2012). Bygger på verkliga händelser och handlar om en yrkes/seriemördare som kom undan rättvisan i många år. Ganska hyfsad. Gav den 4/5 på Netflix. Michael Shannon i huvudrollen, tycker han är riktigt bra. Ni kanske har sett honom som den där agenten i Boardwalk Empire.

Håller med om filmen, och Michael Shannon är en riktigt tung skådespelare!
Citera
2014-04-24, 14:47
Medlem
[complex]s avatar
For the Money. Al pacino..
En helt ok film.. Tog nån film på slump bara..
Citera
2014-04-24, 14:56
Medlem
meduzan2013s avatar
Drinking buddies, helt okej film, tråkigt slut och ganska seg men endå sevärd
Citera
2014-04-24, 15:43
Medlem
Punklivs avatar
From Beyond (1986)

Bra Sci-Fi-skräckis, gillar ni genren borde ni definitivt se den. Det är inget mästerverk men en bra film. Den blir aldrig tråkig och är ganska spännande. Jag personligen älskar blod, stora sår och kött i sådana här filmer och det får man en del av, inte för lite och inte för mycket. Den är ganska lagom.

3/5
Citera
2014-04-24, 16:19
Medlem
BigLouies avatar
The Prestige
Det känns som om Nolans mål med sina filmer är att skapa 1000 eventuella slut för tittaren, även om jag själv kände mig rätt så bestämd på hur jag uppfattat storyn den här gången. Spännande film med bra skådespelare, kul att se David Bowie göra en liten roll också… Blir en sjua av tio!
Senast redigerad av BigLouie 2014-04-24 kl. 17:06.
Citera
2014-04-24, 16:29
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
The Iceman (2012). Bygger på verkliga händelser och handlar om en yrkes/seriemördare som kom undan rättvisan i många år. Ganska hyfsad. Gav den 4/5 på Netflix. Michael Shannon i huvudrollen, tycker han är riktigt bra. Ni kanske har sett honom som den där agenten i Boardwalk Empire.
Inget speciell film men den funkar väl om man är insatt i mördarens historia.
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
The Prestige
Det känns som om Nolans mål med sina filmer är att skapa 1000 eventuella slut för tittaren, även om jag själv kände mig rätt så bestämd på hur jag uppfattat storyn den här gången. Spännande film med bra skådespelare, kul att se David Bowie göra en liten roll också… Blir en (ganska svag) sjua av tio!
Stark film i mitt tycke
Citera
2014-04-24, 17:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
From Beyond (1986)

3/5

Har du sett fler filmer av Stuart Gordon? Dagon är riktigt bra i mitt tycke.
Citera
2014-04-24, 17:35
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 46/60

Even the Rain (2010)

Mycket stark film som tilltalade mig något enormt. Det är alltid svårt att göra en film om att göra en film, i Even the Rain har man slängt in en viktig politisk aspekt så som fritt vatten till alla, vilket gör att den balanseras upp otroligt bra. Gael García Bernal är förmofligen min spanska nu levande favoritskådespelare, han briljerade mig i bland annat No och Älskade hundar, i Even the Rain gör han en av den starkaste prestationer jag sett honom i och jag skulle nog säga att han endast var bättre i Älskade hundar. Detta är en lysande film och jag blev otroligt rörd utav den, skådespelet är starkt, även foto är helt fantastiskt. Den blir aldrig så politisk klyschig som en film av denna kaliber lätt skulle kunna bli.

Allt som allt, en stark 7/10, även om det smärtar lite att inte kunna ge den åttan.
Citera
2014-04-24, 17:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett fler filmer av Stuart Gordon? Dagon är riktigt bra i mitt tycke.

Nej, det var den första. Dagon verkade bra, mycket möjligt att jag ser den någon gång.
Citera
2014-04-24, 17:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Even the Rain (2010)

Allt som allt, en stark 7/10, även om det smärtar lite att inte kunna ge den åttan.

Har den osedd på DVD som jag köpte billig hos bokhandeln förra sommaren men inte tagit mig i kragen och se den trots att jag tokdiggar Bernal, får bli någon kväll framöver!
Citera
2014-04-24, 17:58
Medlem
The perks of being a wallflower (2012)
En av mina topp 5 favoritfilmer utan tvekan. Känner igen mig så mycket i huvudrollen och man känner sån jävla empati för honom och även alla de andra karaktärerna. Är inte tråkigt en enda sekund och miljöerna är perfekta. Riktigt bra skådespelare. En film jag kan se om och om igen utan att tröttna! Underbar, mysig och djup film. 10/10!
Citera
2014-04-24, 18:03
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
The perks of being a wallflower (2012)
En av mina topp 5 favoritfilmer utan tvekan. Känner igen mig så mycket i huvudrollen och man känner sån jävla empati för honom och även alla de andra karaktärerna. Är inte tråkigt en enda sekund och miljöerna är perfekta. Riktigt bra skådespelare. En film jag kan se om och om igen utan att tröttna! Underbar, mysig och djup film. 10/10!

Utan tvekan den bästa ungdomsfilmen jag har sett, den är riktigt bra. Tätt följd av The Spectacular Now som även den är riktigt bra, har du sett den? Om inte; gör det! Fan vad Miles Teller och Shailene Woodley fungerar bra ihop, ibland glömde jag nästan att det var en film jag såg på.

Edit: ingen av dem är en fullpott för mig dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in