2014-05-15, 22:01
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Såg klart på sista halvtimmen av The Talanted Mr. Ripley idag för att jag somnade till den igår...
Den var också bra, inte lika vass som Plein Soleil dock, men fortfarande bra. Jag trodde inte att Matt Damon skulle passa in i rollen som en smart sociopat, men oj va fel jag hade. Han var väldigt läskig, särskilt när man såg vad han var kapabel att göra, men ändå så verkade han så otroligt oskylig. Jude Law var också bra men inte lika bra som alla verkar tycka, Damon var mycket bättre.
Men filmen var lite långdragen. Det var ju för att bygga upp karaktärerna och relationen mellan Tom och Dickie, vilket dock är nödvändigt för utan de skulle filmen bara bli en medelmåttig thriller. En av de sista scenerna när Dickies pappa, hans flickvän och privatdektektiven går på båten var väldigt bra, och skulle inte alls funkat lika bra om man inte kände karaktärerna, tror jag.
Kan dock inte låta bli att jämnföra den med versionen från 1960 som jag diggade, och vill inte ge den samma betyg. Tror inte jag skulle ge den 4/5 ändå, men men.
3/5 får den, och en stark sådan.
Citera
2014-05-15, 22:32
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men TGBH är i mitt tycke inte en av Andersons bättre.
Det låter lovande! Jag tycker nämligen att allt han har gjort är skit. Nej förresten, skit kan man ju använda till mycket vettigt: gödsla med, elda med, bygga hus osv. Att jämföra Wes Andersons filmer med skit är alltså en grov förolämpning mot all världens skit. Om det här är en av hans sämre filmer så kanske det blir den första som jag kan plåga mig igenom?
Citera
2014-05-15, 22:52
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja gör det, hoppas att vi får en Godzillatråd värdig filmerna!

Den är gjord och uppe just nu Rakii
Välkommen alla andra också för den delen!
(FB) Godzilla King of the Monsters! - Den officella Godzilla tråden
Citera
2014-05-15, 23:32
Medlem
The Amazing Spiderman 2 (2014) Riktigt bra film med bra blandning av komedi, action och sorg. Är glad att jag tittade lite på Spiderman 3 för ett tag sen så jag hade ett hum om vem Harry Osbourne är. Tycker absolut att DeHaan är en mycket bättre och ondskefullare Harry än Franco var. Sen tycker jag personligen även att Andrew är mycket bättre spiderman än Tobey (jag har väldigt svårt för tobey mcguire och tycker hans spiderman är alldeles för tråkig och mesig). Hursomhelst, riktigt bra film som nådde upp till mina förväntningar och jag ser fram emot kommande filmer! 8,5/10
Citera
2014-05-16, 00:17
Medlem
saggesalivs avatar
The Mill and the Cross (2011)

Jag älskar verkligen konceptet och idéen med denna filmen - unikt och verkligen en one-of-a-kind film. Jag har lie olika perioder i mitt filmtittande, för något år sedan så föll jag in i en halvårsperiod där jag endast kollade på långsamma filmer med så lite tal som möjligt (Bela Tarr är en av mina favoritregissörer), nu har jag mer fallit in i en pratig och rappare period - men jag kan ändå uppskatta det långsamma - synd dock att jag såg denna filmen nu och inte för två år sedan, då är jag säker på att jag skulle uppskatta den mer.

Denna filmen är magnifik - inte många ord uttalas, och de som uttalas är poetiska och vackra. Bildspråket är verkligen unikt och riktigt vackert och snyggt. Jag gillar detta starkt - jag hoppas att man kan föra vidare detta konceptet till andra tavlor - hur jävla häftigt skulle det inte vara att se ett montage av detta slag på Dardels Vattenfallet?

Filmen får 7/10 - konceptet får 10/10.
Citera
2014-05-16, 00:38
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
The Mill and the Cross (2011)
Erkänn att du tänkte på Pieter under filmen
Citera
2014-05-16, 01:09
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Erkänn att du tänkte på Pieter under filmen
Utan tvekan! Saknar fan honom!
Citera
2014-05-16, 06:31
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Jag har lie (sic!) olika perioder i mitt filmtittande, för något år sedan så föll jag in i en halvårsperiod där jag endast kollade på långsamma filmer med så lite tal som möjligt ...
Har du sett Gerry?
Citera
2014-05-16, 09:24
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Har du sett Gerry?
Menar du Gus Van Saints film? Den gillar jag! Gillar dock det mesta av GVS!
Citera
2014-05-16, 13:18
Medlem
Kickexs avatar
Godzilla.
Ingen dålig film men verkligen inte vad man väntade sig. Sorgligt att man inte fick se mer Cranston utan bara snubben i huvudrollen som inte ens vet hur man stavar skådespeleri. Men även om han behöver fler lektioner så dömer jag inte filmen pgd av dess manus/skådespelare osv utan filmens bedrift var ju dess effekter och dom var inte så dåliga.
Att andra monster även tog strålkastaren från Godzilla var lite oväntat och tragiskt.

Svag sjua av tio.
Citera
2014-05-16, 13:28
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Possession från 1981
Detta var verkligen ingen höjdare. Jag hade höga förhoppningar men filmen levde verkligen inte upp till dem... Man kan sammanfatta filmen med en kvinna som är på en helt ny nivå av jobbig. Skriker hela tiden, är otrogen med både mäniskor och tentakelmonster. Sen så dödar hon personer också!
Jag trodde att filmem skulle vara läskig, men där hade jag tyvärr också fel.
Jag vet inte riktigt vad filmskaparna ville åstakomma med filmen, men vad det än var så misslyckades de, såvida de inte försökte göra en dålig film.
Men det fanns ju såklart vissa saker jag uppskattade med filmen, typ när hon började bli galen (eller besatt kanske är det rätta ordet) så kändes det ändå lite kusligt, sen blev det bara drygt.

En riktigt jävla svag 2/5 får den i betyg.
Citera
2014-05-16, 14:47
Medlem
Out of the furnace 2013)
Rollistan är det mest imponerande med denna film: Christian Bale, Casey Affleck, Woody Harrelson, Willem Dafoe , Sam Shepard , Zoe Saldana, Forest Whitaker.
Filmen är inte dålig, men det känns som man sett samma sorts hämndfilm förut.
Den får 6 av 10. Vill inte " spoila" handlingen så jag skriver inget om den. Kan säga att den är ganska förutsägbar,men bra skådisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in