2014-04-25, 13:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Haha! Teenage Caveman är fan underbar! Kan tänka mig att du skulle gilla den. Stephen Jassos enda filmroll förutom den i Ken Park (han som spelar skataren med en farsa som försöker utnyttja honom sexuellt), synd att han inte satsade på skådespelarkarriären, jag tycker att han har potential.

Vet faktiskt inte varför jag inte har sett den tidigare, då jag brukar se alla filmer av regissörer som jag finner bra och intressanta, drar hem den på en gång då, och man kanske borde se om Ken Park och Bully i dagarna.
Citera
2014-04-25, 20:16
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvart
Total recall är den bästa filmen som gjorts.
Att running man och battle royalle är av samma stuk, det håller jag inte med om.

Battle royalle är ett påtvingat alla mot alla scenario och lyckas jävligt bra.

Running man är ett dömd fånge mot massa hinder (människor) som försöker döda honom, och vinner sin frihet om man överlever. Den har gett upphov till massa skitfilmer av samma karaktär, men ingen lyckas.
Running man må va trams, men det är bra trams med charm.

Jag föredrar nog battle royalle som film, men den ser man inte så ofta, det blir tröttsamt.
Running man kan man slöse en jobbig söndagkväll.

När det gäller aliens, kortar man ner den med en timme så hade det nog varit en jävligt bra film.
Running man alltså? Med Arnold i huvudrollen? Tja, om man kan se mellan fingrarna för hans urusla skådespeleri så är den kanske bra. men att ens jämföra med ett mästerverk som Aliens. Kom igen.
Citera
2014-04-25, 22:22
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Khumba (2013)

En halvrandig zebra vid namn Khumba får skulden för torkan och lämnar sin flock för att söka efter sina saknade ränder. Han får sällskap på sitt äventyr av en överbeskyddande gnu och en praktfull struts.

Jag ger upp, jag tänker inte ens förklara varför denna har som alla andra en handling som vi sett miljontals gånger förr. Det är fan någonting att vartenda film man har sett i detta projektet har varit en handling som gjorts miljontals gånger förr. Tror till och med att en del har delat samma grund koncept eller moral.
Men med det sagt så ironiskt nog är det en av de bättre filmerna jag sett i projektet. Men det säger fortfarande inte mycket. Sedan händer där inte så värst mycket under filmens gång.

Det är en road trip film gjord på ett lite sämre sätt än vanligt. Den blir något ointressant emellanåt på vägens gång och karaktärerna är inte så värst intressanta. Främst strutsen som jag kommer in på snart.
En annan sak är att filmen verkligen är rasistisk av sig av det amerikanska folket. En flock gaseller ska immigrera innanför ett stängsel som ska vara USA då gasellerna porträttas som mexikanska, en get som är på en gammal farm som är galen ska representera att alla äldre farmare i USA är galna och har vapen. Det var mycket sådant här och märktes ganska så tydligt.

Sedan så är där många stunder då filmen verkligen bara kär med att karaktärerna pratar gång på gång och på varandra. Det är sällan det är någon tyst stund eller när karaktärerna faktiskt pratar med varandra.
Det är nu strutsen kommer in. Detta är en riktigt jobbig karaktär från det man ser honom till det man slutar se honom i filmen. Han håller konstant på att prata och 50% utav det han säger är puns. Som om det inte räckte med att han tjatade hela tiden men han skulle hålla på med puns också. Samtidigt som han har en egen låt i filmen. Ja, de sjunger i den här filmen. Men det intressanta är att det bara är strutsen som får en låt och ingen annan. Jag antar de märkte hur för jävligt det lät och hur det kändes helt ur filmens ton att de beslöt sig att inte ha mer sångnummer i filmen.

Med det sagt var där i alla fall lite bra saker med filmen. Animationen var för det mesta bra, åter igen är de afrikanska miljöerna vackra och den afrikanska musiken ger en bra stämning. Även ifall det inte är Lejonkungen nivå. Åter igen är det samma företag som gjorde Zambezia.
Liam Neeson som skurken var också något positivt. Karaktären i sig är inte så värst intressant (som sagt ingen i filmen är intressant). Men bara för att det är Liam Neeson så blir han automatisk intressant och filmens höjdpunkt. Ungefär som Taken 2 som var en ganska dålig actionfilm och inte så värst bra men blev helt okej tack vare Liam Neeson, bara för att det är Liam Neeson.
Sedan när filmen väl har sina mer lugnare stunder är den även där helt okej. Det var trevligare att höra på en normal konversation eller ingen alls där man bara sjunker in själva miljön man befinner sig i. där är även en historia som Khumbas mor berättar honom om hur den första färgade zebran kom till. En scen som är en av filmens höjdpunkter då det är en intressant berättelse och animationen till den är vacker och där är en viss magi till det hela.

I sin helhet en okej film. Samma som Zambezia funkar den att sätta på i bakgrunden till barnen medan man gör något annat. Den har dock ointressanta karaktärer, en handling som gjorts miljontals gånger förr om den missledande personen som inte passar in i gruppen då han föds annorlunda och den är något ointressant emellanåt.
Men med bra animation, fina miljöer, fin musik, Liam Neeson, berättelsen om den första randiga zebran och de tysta stunderna gör filmen till en okej rulle.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1487931/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=j-cbM0NVs9o
Citera
2014-04-25, 22:40
Medlem
upperkatts avatar
Das Boot. Ett mästerverk. 10/10.
Citera
2014-04-25, 23:49
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vet faktiskt inte varför jag inte har sett den tidigare, då jag brukar se alla filmer av regissörer som jag finner bra och intressanta, drar hem den på en gång då, och man kanske borde se om Ken Park och Bully i dagarna.
Ok, skriv gärna vad du tyckte om den när du sett den.
Citera
2014-04-25, 23:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ok, skriv gärna vad du tyckte om den när du sett den.

Det ska jag ta och göra, måste bara få in tid för film nu då jag har snöat in mig på Supernatural.
Citera
2014-04-26, 00:33
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Walking with Dinosaurs 3D (2013)

Dinosaurier får åter liv i detta 3D-äventyr och biopubliken får för första gången i historien verkligen se och känna hur det var när dinosaurier regerade på jorden för 65 miljoner år sedan. I centrum står Patchi, en envis och modig Pachyrhinosaurus, som går från att vara minst i kullen till att bli flockens otippade hjälte.

Där finns sådan filmer där ute att ett enda litet misstag räcker för att inte bara förstöra en film, men också göra den till totalt skit. Och då är det den lilla minimala grejen som räcker som förstör resten av filmen och gör den unwatchable. Walking with Dinosaurs är det perfekta exemplet på en sådan film, där en enda liten grej gjorde filmen till total skit.
Jag snackar om valet att ha röstinspelning på det hela. Varför i hela friden tyckte man detta var den rätta vägen att ta?

Okej låt mig gå igenom detta mer noggrant. Det är totalt 4 röster i hela filmen som gör rösterna till enbart 4st dinosaurier. Resterande ryter bara och beter sig som "normala" dinosaurier. Så det ger mig valet att de kanske spelade in rösterna i efterhand efter allting hade gjorts och man beslöt sig i sista minuten ha röstinspelningar. Men så fula och dumma är väl inte filmskaparna till denna filmen tänkte jag.
Sen började man höra personernas röster och dinosaurierna rör inte ens deras munnar. Det är som vi hör deras tankar än deras prat till varandra. När jag först såg det tänkte jag att ljudet fuckade up eller att något tekniskt fel hade inträffat, något som var skumt då det funkade alldeles utmärkt innan med de riktiga människorna. Sen insåg jag att detta var så filmen var.
Att filmskaparna inte insåg att det såg för jävligt ut har jag ingen aning. Varför ens ha röster när djuren i filmen inte ens rör på deras munnar förutom när de ryter? Vilket bara intygar åt mig mer att rösterna var något de la till i allra sista minuten.

Men det slutar inte där. Sedan har vi manuset och det personerna i filmen säger. Jag svär att en 5-åring som älskar dinosaurier hade kommit på ett bättre manus än det vi fick. Detta måste vara några av de sämsta dialogerna jag någonsin har hört inte bara i en barnfilm utan någonsin!
Men grejen är hade sakerna dinosaurierna pratat om i filmen varit i en film där vuxna pratar så hade det inte varit lika illa. Men när du konstant har dinosaurier i en film som gör bajs skämt, puns och säger saker som existerar i dagens samhälle och inte då får det bara att sticka ut och man ifrågasätter vad poängen med det hela är.
John Leguizamo är skit jobbig och störig som guiden som berättar denna historia om Patchi (en Pachyrhinosaurus). Där han själv är med i och deltar i. Allting han säger är irriterande och störigt och består lite då och då av puns. Så varje gång han pratar vill man bara skrika håll käften. Förresten nu när jag tänker efter vill man säga det hela tiden under denna filmens gång. Justin Long är heller inte direkt bättre i huvudrollen.

Filmen gillar också att pausa filmen varje gång en ny dinosaurie dyker upp där ett barn säger namnet på dinosaurien, vad namnet betyder och vilken slags "genre/grupp" dinosaurien tillhör. Detta är ju enbart med för att filmen ska vara lärorik så barnen kan lära känna dinosauriernas namn, men ingen går in i en film och vill lära sig saker samtidigt. Dessutom så tror jag inte barnen antingen inte bryr sig vad de heter eller så vet de redan. Oavsett vad var det bara onödigt med tid att pausa filmen och berätta detta och det kändes som jag såg en lärofilm i skolan istället för en spelfilm som gått upp på bio.

Men det svider verkligen då man märker att filmen syfte inte vad att ha röster från början. Jag tror meningen ar att visa en dinosauries resa som titeln intygar om, och det märks att det var meningen från början.
Animationen är vacker tillsammans med Alaska miljöerna och jag svär att om man hade tagit filmen på mute, spelat upp passande musik så hade detta inte bara varit en bra film men den hade troligtvis varit en bättre dinosaurie film än Disney filmen "Dinosaur" från 2000. Något jag verkligen måste testa efter jag skrivit denna recensionen och spela upp en scen med passande musik.
Men det förstörs av de jävla rösterna och jag är inte den första som klagar på detta. Det känns som det är den största kritiken denna filmen har fått och att om man hade gjort som det exemplet jag gav så hade filmen varit bättre och sevärd.

Men samtidigt så kan jag även tycka att handlingen är något tam och ointressant. Vi får egentligen bara följa en flock Pachyrhinosaurus om hur de reser nord till syd under de olika årstiderna och de olika "äventyren" de stöter på vägen.
I filmformat håller det inte riktigt i från början till slut och det blir ganska så ointressant så rösterna delvis förstör det men också att den blir väldigt enformig. Man tröttnar på den väldigt snabbt trots den korta speltiden. Samtidigt som den följer en kliché strukturerad tre-plans akt som är in princip Moses berättelsen. Samt att dinosaurie valen inte var så värst roliga. Varför inte ha Velociraptor, T-rex eller Pteranodon? Tyckte när de kunde ha utvidgat valen så var de man fick se var lite av de mer tråkigare varianterna.
Jag fann det också extremt roligt att fösta gången John Leguizamo dök upp så var han en kråka som pratade med en människa och människan reagerade som om en talande kråka var hans vardagsliv, även ifall kråkan aldrig rörde munnen. Den scenen var skrattretande ful och dålig, där resten var smärtsamt dåligt.

I sin helhet var detta en dålig film som hade potential. Att en sådan lite sak kan göra så stor skillnad. De jävla rösterna och dialogerna tillsammans med det hemska manuset gjorde att filmen blev en enda stor gyttja.
Det var verkligen smärtfullt att sitta igenom denna filmen så jag verkligen älskar dinosaurier och när de dyker upp i något sådant här skit spricker en liten del av mitt barndomshjärta. Jag är så jävla glad att jag inte såg denna som barn, jag hade blivit förkrossad. Vilket jag i för sig blev nu också...
Här är ett tips. Sätt filmen på mute, sätt på passande musik och njut av den uti därifrån. Då får ni det bästa utifrån den och lär uppskatta animationen och miljöerna mer som faktiskt var bra i filmen.
Jag menar första trailern av filmen som jag länkar här nere är för fan bättre än filmen själv!

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1762399/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=P7lBKBxIwGM
Senast redigerad av Lotso 2014-04-26 kl. 00:44.
Citera
2014-04-26, 12:12
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 50/60

Cold Fish
(2010)

Obskyr, blodig, sjuk, konstig japansk film - det var precis vad jag behövde denna morgon, valet kunde inte kännas mer rätt. Otrolig film, med en hel del riktigt sjuka scener. Skådespelet är det mest fantastiska med denna filmen. Alltså jag älskade verkligen denna filmen. Slutet, när två av huvudrollsinehavarna rullar runt på golvet i pölar av blod och man inte har någon aning om vem som våldtar och vem som mördar vem - är så otroligt intensivt och mörkt, riktigt starkt.

Cold Fish får en strak 7/10 utav mig.
Citera
2014-04-26, 12:20
Medlem
Elementarts avatar
Double Team 1997 - http://www.imdb.com/title/tt0119013/

Actionfilm med Dennis Rodman och Jean-Claude Van Damme. Bra film faktiskt, den har ett par vissa komiska scener som håller än idag.

Betyg: 3/5
Citera
2014-04-26, 13:32
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
The Secret Life of Walter Mitty
Riktigt dålig film, uppenbar plot, där man satt och väntade på att Ben Stiller skulle ta sig i kragen och ge sig ut i världen. Skittråkiga comic reliefs, dåligt försök till fint foto och intensägande. Nä, Hollywood, bättre kan ni!
3/10
För en feelgood film tyckte jag inte att den var så dum. Brukar vanligtvis inte lockas av sådana filmer.
Citera
2014-04-26, 13:38
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 51/60

En katt i Paris (2010)

Vilken helt underbar tecknad film. Detta är precis som jag vill ha dem, mina små tecknade pärlor - lite smått läskiga och aningen för obskyra för att vara barnfilm. Älskar verkligen att man tagit god skurk-ond skurk-konceptet in i en tecknad film. Att det sedan slängts in en superskurkskatt i det hela gör att jag faller pladask nästan direkt. Animationerna är ju så otroligt vackr och Paris blöta gator ser så otroligt perfekta ut, aldrig får dessa animationer mig att tveka en sekund - för de är geniala, precis som filmen den själv. Att jag valde att ladda hem en icke-dubbad version som tog två dagar att få ner, kan vara ett av de bästa besluten jag gjort, för oj vad magiskt det är när skurkarna babblar skit på franska, och oj vad vacker Nicos röst blir till hans personlighet på franska. I en dubbad version skulle all magin med säkerhet vara borta.

Detta är en film som jag vet kommer landa långt upp på 2010-listan redan nu. Jag älskade verkligen den och den hör utan tvekan till en av de starkaste animerade filmer på senare år. En stark 7/10 kan jag med stor säkerhet säga att det blir. Den är och snuddar vid åttan men inte riktigt så är den där.
Senast redigerad av saggesaliv 2014-04-26 kl. 13:42.
Citera
2014-04-26, 14:13
Medlem
Kickexs avatar
Hatfields & Mccoys
En blodig strid mellan två familjer strax efter Amerikanska inbördeskriget.

Såg den igår. Grymt intensiv berättelse som visar hur girighet och så kallad ära kan ge en människa en oändlig smak för blod. Galet att man inte har hört talas om dom tidigare.

Nu är jag inte säker på detaljerna om de faktiska händelserna, men jag älskade hur de beskrev Hatfields i serien. De beskrevs mer omtänksamma och förstående medans Mccoys kändes mer kallblodiga. Nu vet jag att en man inte talade för hela deras familjer eftersom båda sidor hade sina okontrollerade ruttna ägg. Vilket leder mig till min nästa punkt som jag gillade. Grejen med att ha en konflikt som blöder över till nästa generation är det som fick det att gå ur kontroll. Barnen visste inte ens varför de slogs, allt de visste var att den andra familjen var i andra änden av tunneln och behövde göras något åt.
Det är vad deras fader lärde dem. Eftersom det var elden som de trodde att de såg mellan deras fäder - barnens förfäder. Ord förvrängs och hat skapas från tomma intet.

Det är just varför jag anser att ingen kunde vinna. För båda familjerna hade förlorat för mycket.

7.9/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in