2014-04-23, 14:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Håller med! Tycker den är klart bättre än Menace 2 Society också.

Blev sugen på att se om Boyz in the Hood, men håller ändå Menace 2 Society som snäppet bättre då jag såg den ofta i ungdomen.
Citera
2014-04-23, 14:51
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Boyz n the Hood
Bra, avskalad och trovärdig film med en stark avslutning. Imponerande regidebut för den då 24-åriga John Singleton, det känns att han gjort den med hjärtat. Den är såklart inte helt utan skavanker, något tillrättalagd plus att skådespelet inte alltid känns så övertygande, Laurence Fishburnes karaktär är för perfekt.
3 av 5 stark sådan.

Lite fööör tillrättalagd och mesig för min smak. Menace II Society är superior!
Citera
2014-04-23, 14:51
Medlem
zxcvb45s avatar
Kollade precis på Blood simple av cohen bröderna, sett filmen x antal gånger innan men den tåls att se om flera gånger, gillar verkligen deras filmer, fargo är nog snäppet bättre enligt mig men denna får endå 5/5, sjukt bra story och skådespelare, gillar speciellt privatdetektiven!
Citera
2014-04-23, 14:56
Bannlyst
Enemy

Intressant och mystisk film med Jake Gyllenhaal som söker upp sin dubbelgångare...Är det en dubbelgångare eller är det något annat?

Enemy har lite av David Lynch-prägeln men samtidigt syns här Denis Villeneuve hantverk med bra uppbyggnad och regisserade scener. Villeneuve har sin egna touch och att skapa spänning har blivit något av hans adelsmärke. Enemy må vara lite mer lågmäld men har fortfarande en hel del spänningselement. Jag gillar Jake och han kommer till sin rätta här...

Det saknas dock en hel del djup i Enemy men filmen underhåller och fascinerar. Ingen Prisoners kvalitet men ett gediget hantverk och ett intressant doppelgangertema..3 av 5
Citera
2014-04-23, 15:43
Medlem
RoboCop

Gary Oldman var skitbra men resten var sådär.
Citera
2014-04-23, 17:03
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Blev sugen på att se om Boyz in the Hood, men håller ändå Menace 2 Society som snäppet bättre då jag såg den ofta i ungdomen.
Båda är ju bra som sagt men man föredrar ibland olika.
Citera
2014-04-23, 17:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodrowCall
Enemy

Intressant och mystisk film med Jake Gyllenhaal som söker upp sin dubbelgångare...Är det en dubbelgångare eller är det något annat?

Enemy har lite av David Lynch-prägeln men samtidigt syns här Denis Villeneuve hantverk med bra uppbyggnad och regisserade scener. Villeneuve har sin egna touch och att skapa spänning har blivit något av hans adelsmärke. Enemy må vara lite mer lågmäld men har fortfarande en hel del spänningselement. Jag gillar Jake och han kommer till sin rätta här...

Det saknas dock en hel del djup i Enemy men filmen underhåller och fascinerar. Ingen Prisoners kvalitet men ett gediget hantverk och ett intressant doppelgangertema..3 av 5
Drog hem denna igår så blir att se inom denna vecka. Verkar lovande!
Citera
2014-04-23, 17:06
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
RoboCop

Gary Oldman var skitbra men resten var sådär.
Vad tycker du om Kinnamans insats då?
Citera
2014-04-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Det kändes verkligen som regissören försökte få till något storartad men tyvärr utan att lyckas. Fungerar dock fint som "vardagsthriller" skulle jag säga.
Filmen är förbannat ojämn, har några skitbra scener, men resten är ett -meh. Jävla dålig CGI också. Då är Jesse James, och framförallt Chopper av regissören betydligt bättre.
Citera
2014-04-23, 18:18
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 44/60

Barneys Version (2010)

Vilken helt underbar liten historia. Jag var till en början mycket tveksam till denna filmen. Men det behövdes inte många minuter innan jag var trollbunden. Paul Giamati är helt briljant, riktigt bra skådespel. Gillade verkligen det mesta med denna filmen, den var så fint uppbyggd, historien var så enkel och vacker. Barney är en skit, men han har ett varm hjärta, Paul Giamati tycker jag förtjänar en Oscarsnominering för sin insats. Skulle gärna sett honom utbytt mot Jeff Bridges på det årets Oscarsgala.

Stark 7/10!
Citera
2014-04-23, 18:19
Medlem
GainerWheys avatar
The Hangover II (2011)

Riktigt bra komedifilm, har alltid gillat såna här riktigt sjuka filmer som spårar ut. Finns helt enkelt inte mycket mer att säga. Dock är de en liten upprepning av den första filmen så det drar ner betyget.

8/10
Citera
2014-04-23, 18:32
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
The Hangover II (2011)

Riktigt bra komedifilm, har alltid gillat såna här riktigt sjuka filmer som spårar ut. Finns helt enkelt inte mycket mer att säga. Dock är de en liten upprepning av den första filmen så det drar ner betyget.

8/10
en liten upprepning? Det är ju exakt samma skämt som i den första filmen. Den enda skillnaden är att filmen utspelas i Bangkok istället för Las Vegas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in