Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-18, 20:58
  #19741
Medlem
Carlcoolings avatar
Sharknado

Helt värdelös, finns kanske en viss charm men allt annat håller inte.

2/10
Citera
2013-08-18, 21:52
  #19742
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Sharknado

Helt värdelös, finns kanske en viss charm men allt annat håller inte.

2/10
Intressant att en viss person gett den en 5/5 och tycker det är bästa filmen från i år och en annan tycker den är helt värdelös
Citera
2013-08-18, 21:55
  #19743
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Intressant att en viss person gett den en 5/5 och tycker det är bästa filmen från i år och en annan tycker den är helt värdelös
Jo, det var en av anledningarna till att jag såg den. Fast jag har sedan tidigare märkt att jag och Rakii inte delar samma filmsmak. Men jag uppskattar honom ändå!
Citera
2013-08-18, 21:57
  #19744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har inte sett Rampage, men har Darfur på BD och den är helt okej. Assault on Wallstreet såg jag också nyligen och gillade den!
Stoic är också en riktigt bra film!, Även Postal är bra, men det är en komedi.
Citera
2013-08-18, 21:58
  #19745
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Jo, det var en av anledningarna till att jag såg den. Fast jag har sedan tidigare märkt att jag och Rakii inte delar samma filmsmak. Men jag uppskattar honom ändå!
Kan tänka mig att man måste gilla charmen som finns inom B-film och samtidigt ha en förkärlek för vinkningar/referenser till andra skräckfilmer.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Stoic är också en riktigt bra film!, Även Postal är bra, men det är en komedi.
Skriver under på det, eller Stoic är hyfsat bra, men inte lika bra som de andra. Postal var det länge sen jag såg men minns jag garvade mycket åt den.
Citera
2013-08-18, 22:03
  #19746
Medlem
A-llusions avatar
Pain & Gain

Ser att några här inte tyckte filmen var så bra,jag tyckte den var väldigt bra!
Drama,lite action och en del komedi utöver baserat på verkliga händelser.
Michael Bay´s mer ovanliga filmstuk.
En film jag kan se en gång till.
Bra skådespeleri från alla medverkande =)

7/10
Citera
2013-08-18, 22:51
  #19747
Medlem
serotonins avatar
Raging Bull (1980)

Scorseses klassiker om boxaren Jake La Mottas (Robert De Niro) liv i och utanför ringen, som jag av någon anledning inte sett innan. La Motta var kort och gott ett kräk. Enormt svartsjuk kvinnomisshandlare och allmänt jävlig mot allt och alla, och efter en koll på imdb har jag förstått att han var ännu värre i verkligheten än i filmen - bl a förlorade han sin oskuld genom att våldta en tjej och en gång spöade han upp sin flickvän så hårt att han trodde han dödat henne.

Orsaken till att jag inte blev överförtjust i filmen är alltså Jake La Motta himself; jag vill att han ska förlora sina matcher och önskar fanskapet olycka filmen igenom. För i övrigt är den felfri. De Niro är sanslöst bra, Joe Pesci som hans bror har jag aldrig sett bättre - inte ens i Goodfellas, och Cathy Moriarty övertygar som La Mottas stackars fru. Dialogen är mycket bra, främst mellan De Niro och Pesci, men också med övriga inblandade. Jag vet inte om det svartvita fotot var nödvändigt, men det funkar i alla fall bra.

Så, filmen kunde knappast gjorts bättre, och ändå blir det bara 6/10. Jake La Mottas fel.


http://www.imdb.com/title/tt0081398/?ref_=sr_1
Citera
2013-08-18, 23:18
  #19748
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ensam hemma ikväll och såg nu Iron Man 3.

Mycket teknik och annat. Men filmens budskap blev en aning tjatigt.

2 av 5 i betyg.
Citera
2013-08-19, 00:49
  #19749
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Jo, det var en av anledningarna till att jag såg den. Fast jag har sedan tidigare märkt att jag och Rakii inte delar samma filmsmak. Men jag uppskattar honom ändå! :)

Den blev bättre andra gången som jag såg den, men bedömer inte The Asylums filmer som "vanliga" påkostade filmer, men ur B-filmssynpunkt är den fan ett mästerverk! Jag hade skitkul då jag såg den och blev grymt underhållen, film ska inte vara seriös alla gånger!
Citera
2013-08-19, 04:21
  #19750
Medlem
Svenska Cockpit (2012). Och jösses, snacka om dynga rakt igenom. Noll trovärdighet och inte kul en enda jävlaste gång. Man blir förbannad på dess uselhet. Jonas Karlsson måste vara Sveriges mest överskattade skådis genom tiderna, kan inte för mitt liv begripa vad så otroligt många tycker sig se i honom.
__________________
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2013-08-19 kl. 04:26.
Citera
2013-08-19, 09:22
  #19751
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den blev bättre andra gången som jag såg den, men bedömer inte The Asylums filmer som "vanliga" påkostade filmer, men ur B-filmssynpunkt är den fan ett mästerverk! Jag hade skitkul då jag såg den och blev grymt underhållen, film ska inte vara seriös alla gånger!

Jag tror heller inte man ska gå in med för höga förväntningar eller förvänta sig Gudfadern när man ser på en film som heter Sharknado.
Gillar själv Asylum filmerna en del dock finns där några som verkligen är skit.
Citera
2013-08-19, 10:51
  #19752
Medlem
Neverwass avatar
Pain & Gain

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka, på en nivå tyckte jag faktiskt att filmen var relativt underhållande, Mark Wahlberg är perfekt i rollen som korkad bodybuilder och Dwayne Johnson är sjukt bra som missförstådd kriminell som faktiskt bara vill omfamna Jesus och leva ett vanligt liv

This is a true story: "When the movie first tells us that it’s a true story, we’re seeing something that didn’t happen. When we’re told it’s “still a true story,” we’re watching one invented character watch a semi-fictional character do something that sorta kinda took place."

Men även om det klipps och klistras ala Hollywood och det gärna överdrivs och eller ändras på detaljer, så är det faktiskt så att gänget ledda av Daniel Lugo och Adrian Doorbal, dödade två personer. Filmen i sig blir därför ett hån mot deras familjer och det är något jag inte tycker är okej. Man försöker profitera på och förlöjliga två oskyldiga människor, som blev mördade av ett gäng psykopater.

Så det blir en 2/5 från min sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback