2014-04-23, 19:12
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Kid Cannabis
4/5, rätt rolig och intressant film faktiskt.
Citera
2014-04-23, 19:24
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
en liten upprepning? Det är ju exakt samma skämt som i den första filmen. Den enda skillnaden är att filmen utspelas i Bangkok istället för Las Vegas.

Jodå visst upprepar den sig men handlingen är sjukt bra även om de var liknande i Las Vegas
Citera
2014-04-23, 19:59
Medlem
upperkatts avatar
A Clockwork Orange. "I was cured alright." Väldigt bra film. 9/10.
Citera
2014-04-23, 20:36
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Filmen är förbannat ojämn, har några skitbra scener, men resten är ett -meh. Jävla dålig CGI också. Då är Jesse James, och framförallt Chopper av regissören betydligt bättre.

Ja, precis. Vissa scener höll mer än godkänd klass medan andra kunde vara ren skit.
Citera
2014-04-23, 20:54
Medlem
joemama909s avatar
Såg Pulp Fiction igen och måste erkänna att första gången gillade jag inte den men efter att jag nyligen sätt quentin tarantinos klassiker igen tycker jag att den är helt briljant!
Stilen, musiken, skådespelet, dialogen, allt!
9/10 otroligt bra! Väldigt nära full poäng...
Citera
2014-04-23, 20:58
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt

Kubricks bästa i min bok!
Citera
2014-04-23, 21:23
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 45/60

Let Me In (2010)

En riktigt bra remake av den svenska versionen, men ack onödig. Gillar den svenska versionen mer, men det går verkligen inte att förneka att detta är en bra film. Tycker verkligen denna har fångat mörkret och samhället väldigt snyggt. Chloë Grace Moretz är briljant och förmodligen min favorit bland dagens barnskådespelare. Gillade faktiskt remaken, trots att den var onödig. Båda filmerna är bra, på olika sätt, sina likheter till trots.

Stabil 6/10.
Senast redigerad av saggesaliv 2014-04-23 kl. 22:04.
Citera
2014-04-23, 21:24
Medlem
The Double (2011)
Riktigt spännande och bra film. Bra roller. "Skurken" avslöjades ovanligt fort måste jag säga, hade kanske varit bättre att låta tittarna få lista ut det själva lite längre (även om det var väldigt uppenbart, men ändå). 7/10
Citera
2014-04-23, 21:36
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 41/60

The Man From Nowhere (2010)

Jävlar vilken kraftfull film! Jag är otroligt rörd och sitter med en liten klump i halsen, tänker över vad jag nyss bevittnat och helt enkelt så älskade jag det. De första tjugo minuterna i filmen, när vi introduceras för karaktärerna, när de hoppar runt på bomull från vad som senare ska komma som hård betong - är helt magiska, särskilt i kontrast till allt våld som senare komma skall. Alltså jag är verkligen helt såld på denna filmen, att jag för ett litet tag någonstans halvvägs in i den tvekade lite på den, skäms jag nästan för så här efteråt. För detta är ingen film som tappar - den hade en minimal svacka i mitten, men den syns knappt och det var endast mitt kritikeröga som ständigt letar efter fel som plockade upp den. För denna filmen är genial, helt rakt ut sagt genial. Allting sitter så bra, så perfekt detta var verkligen en upplevelse av sitt eget slag.

8/10

Kul att du gillade den! Det är en av mina favoritfilmer och den enda film på senare tid som verkligen slog till med full kraft när jag såg den första gången. Finns många bra välgjorda filmer men den här berör på nåt vis som var helt oväntat för mig.
Citera
2014-04-23, 21:43
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 45/60

Let Me In (2010)

En riktigt bra remake av den svenska versionen, men ack onödig. Gillar den svenska versionen mer, men det går verkligen inte att förneka att detta är en bra film. Tycker verkligen denna har fångat mörkret och samhället väldigt snyggt. Chloë Grace Moretz är briljant och förmodligen min favorit bland dagens barnskådespelare. Gillade faktiskt remaken, trots att den var onödig. Båda filmerna är bra, på olika sätt, sina likheter till trots.

Stabil 6/10.

Håller med om det fetmarkerade! Hon har karisma och gör rollerna hon spelar intressanta och har visat att hon kan både göra komedi och drama och framför allt action. Ser mer än gärna hennes utveckling och hoppas hon fortsätter sin karriär och inte slutar.
Citera
2014-04-23, 22:11
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
The Hangover II (2011)

Riktigt bra komedifilm, har alltid gillat såna här riktigt sjuka filmer som spårar ut. Finns helt enkelt inte mycket mer att säga. Dock är de en liten upprepning av den första filmen så det drar ner betyget.

8/10
Tyckte den var vildare än ettan, vilket som var intressant att se dom toppa men annars var det bara SSDD för en uppföljare.
Vet inte om du har kommit till trean än men gör dig själv en tjänst och skippa det.
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Jag minns att jag stängde av efter kanske en halvtimme.
Den kanske blev bättre ju längre in man kom men jag fann den bara flummig och att den saknade en röd tråd.
Jag måste nog ge den en ny chans snart.
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
The Double (2011)
Riktigt spännande och bra film. Bra roller. "Skurken" avslöjades ovanligt fort måste jag säga, hade kanske varit bättre att låta tittarna få lista ut det själva lite längre (även om det var väldigt uppenbart, men ändå). 7/10
Den funkar för en thriller på en grå dag men annars inget märkvärdigt.
Dock så var skurkens avslöjande inte filmens "twist" utan bara den falska infallsvinkeln till filmens titel.

Har även svårt att se Gere i samma ljus som jag brukade innan man fick höra talas om ryktet med öken råttan
Citera
2014-04-23, 22:17
Medlem
Wierdville

Inte riktigt så rolig som jag trodde den skulle bli. Mycket kaos och punderier. 3/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in