2014-04-12, 12:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Svårt för att det var en pinnsmal människa som spöade alla. Utbildad yrkesmördare eller ej så såg det inte seriöst ut.

Har du aldrig sett Bruce Lee slåss på film?
Citera
2014-04-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sist som jag såg Pink Flamingos (i tonåren) såg jag inte storheten i den och Female Trouble har jag inte sett ännu.
Har rätt svårt för bägge filmerna. John Waters är ingen regissör för mig.
Citera
2014-04-12, 12:52
Medlem
Disturbia (2007)

Var ett tag sen jag såg den så jag tänkte fräscha upp minnet lite. Jag tittar aldrig på thrillers egentligen, men den här gillar jag väldigt mycket! Riktigt bra film, Shia's bästa roll enligt mig (av vad jag sett då, vilket inte är så mycket). Väldigt komiskt men även mörk film, blev en perfekt blandning! Är nog en av mina favoritfilmer faktiskt. Betyg: en stark 8/10
Citera
2014-04-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Disturbia (2007)

Var ett tag sen jag såg den så jag tänkte fräscha upp minnet lite. Jag tittar aldrig på thrillers egentligen, men den här gillar jag väldigt mycket! Riktigt bra film, Shia's bästa roll enligt mig (av vad jag sett då, vilket inte är så mycket). Väldigt komiskt men även mörk film, blev en perfekt blandning! Är nog en av mina favoritfilmer faktiskt. Betyg: en stark 8/10
Vad tycker du om Rear Window av Hitchcock?
Citera
2014-04-12, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 21/60

The Ghost Writer (2010)

Klockan är nu strax efter fem, jag har denna natt fått bevittna en riktigt benkrypande rysare. En riktig deckarthriller - en satans läskig film. Inte läskig för att den är läskig, utan läskig för att du aldrig vet vad som härnäst ska hända, men du vet att det är något fel. Jag älskar verkligen denna genren. Mysterium genren. The Ghost Writer är helt klart en av de bättre filmer jag sett i genren som är producerad på senare år. Jag som trodde att Polanski tappat stinget - oj så fel jag hade.

Spökskrivaren är på fel plats, vid fel tillfälle - han borde inte vara där. referenser från min sida dras till den bästa rysarmysterien som finns - Eyes Wide Shut. För satan vad jag sitter på nålar och vrider mig lite extra i fåtöljen i den bäcksvarta natten som flyter på utanför. Detta är bra - riktigt bra. Jag störde mig lite på slutet, men thats it - resten var underbart rakt igenom.

Slutet fick mig att omvärdera filmen lite - jag tänkte solklar åtta på den innan. Nu är jag osäker - jag lägger det på i - svag åtta eller stark sjua. Jag vet när jag sovit!

På tok för mycket överbetyg...
Citera
2014-04-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Vad tycker du om Rear Window av Hitchcock?

Har aldrig sett den
Citera
2014-04-12, 14:23
Medlem
Citat:
Har du aldrig sett Bruce Lee slåss på film?
Jo det har jag. Men det är skillnad på bruce Lees filmer och Kill Bills huvudkaraktär.
Citera
2014-04-12, 14:28
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 22/60

Senna (2010)

Riktigt bra dokumentär om den legendariska F1-föraren Ayrton Senna. Jag hade ganska höga förväntningar på denna innan och blev verkligen inte besviken. Jag tycker att det är väldigt bra att man endast tagit med archieve footage till filmen och haft med nyinspelade intervjuer och dylikt. Det fångar liksom känslan av en svunnen tid. Har nu endast sett två dokumentärer från 2010, men flera kommer - denna toppar den andra dokumentären Exit Through the Gift Shop och jag tycker även att detta är en av de bättre dokumentärer från 2010-talet.

Stabil 7/10.
Senast redigerad av saggesaliv 2014-04-12 kl. 14:32.
Citera
2014-04-12, 14:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jo det har jag. Men det är skillnad på bruce Lees filmer och Kill Bills huvudkaraktär.

Så du ser fortfarande inte kopplingen trots att den är uppenbar, att Lee var den största inspirationskällan till The Bride tillsammans med Sonny Chiba?
Citera
2014-04-12, 16:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Vilken? Den med Kevin Costner?

Yes! gillar den som fan.
Citera
2014-04-12, 16:38
Medlem
Citat:
Så du ser fortfarande inte kopplingen trots att den är uppenbar, att Lee var den största inspirationskällan till The Bride tillsammans med Sonny Chiba?
Det är kul att Sonny Chiba är med i Kill Bill också. Har bara sett Street Fighter som han har huvudrollen i, finns det nån du rekommenderar?
Citera
2014-04-12, 16:42
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Yes! gillar den som fan.
Varför vill du se en nyinspelning av den, då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in