2014-04-12, 16:43
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Svårt för att det var en pinnsmal människa som spöade alla. Utbildad yrkesmördare eller ej så såg det inte seriöst ut.
Blir bättre när man sett hon tränas av 'Pai Mei' i 2an!
Eller har du sett den också?
Citera
2014-04-12, 16:48
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 23/60

Four Lions (2010)

Fruktansvärt störttolig brittisk komedi om ett gäng terrorister, något dumma, som planerar sin färd till himlen genom självmordsbombning! Ett sådant otroligt kontroveriellt ämne att göra en film på i dagens samhålle - jag drar referenser till när Kubrick skämtade om kärnbomber i Dr Strangelove. För satan vad jag tog mig skrattandes igenom denna filmen - visst så började den något svagt, men sakta och säkert växer den till en renodlad komedi, som dock aldrig blir tramsigt. Slutet var riktigt fint också och jag gillade det verkligen. Stor kärlek på denna film!

Något svag men ändå säker 7/10, inget direkt mästerverk men ett satans underhållningsvärde gör att den förtjänar sina poäng med råge.
Citera
2014-04-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 23/60

Four Lions (2010)

Fruktansvärt störttolig brittisk komedi om ett gäng terrorister, något dumma, som planerar sin färd till himlen genom självmordsbombning! Ett sådant otroligt kontroveriellt ämne att göra en film på i dagens samhålle - jag drar referenser till när Kubrick skämtade om kärnbomber i Dr Strangelove. För satan vad jag tog mig skrattandes igenom denna filmen - visst så började den något svagt, men sakta och säkert växer den till en renodlad komedi, som dock aldrig blir tramsigt. Slutet var riktigt fint också och jag gillade det verkligen. Stor kärlek på denna film!

Något svag men ändå säker 7/10, inget direkt mästerverk men ett satans underhållningsvärde gör att den förtjänar sina poäng med råge.
Citera
2014-04-12, 17:02
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Varför vill du se en nyinspelning av den, då?

Mordernare version eller hur man säger.
Citera
2014-04-12, 17:22
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Citera
2014-04-12, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Yes! gillar den som fan.

Om du gillar revenge/vigilante så kan Juzup varmt rekommendera Vengeance som är en av de bästa rullarna i genren...
http://www.imdb.com/title/tt1329454/...=tt_dt_dt#akas
Citera
2014-04-12, 17:59
Medlem
Holes (2003)
Lite annorlunda, stundtals intressant, stundtals småtråkig film. Överlag en helt okej och trevlig film egentligen, framförallt den andra hälften när det började hända lite saker istället för att de bara stod och grävde hål hela tiden. Känner mig i desperat behov av en svalkande dusch nu efter att ha sett dem lida i solskenet! Betyg: 6/10
Citera
2014-04-12, 18:02
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Mordernare version eller hur man säger.
Jag tycker inte att 90-talet var så längesedan. Känns meningslöst att göra nyinspelningar av filmer från den tiden. Varför inte en uppföljare istället? Vanligtvis hatar folk att det görs remakes av filmer som de tycker om.
Citera
2014-04-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Blir bättre när man sett hon tränas av 'Pai Mei' i 2an!
Eller har du sett den också?
Okej. Nix, ska kanske se den ikväll.
Citera
2014-04-12, 18:04
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag tycker inte att 90-talet var så längesedan. Känns meningslöst att göra nyinspelningar av filmer från den tiden. Varför inte en uppföljare istället? Vanligtvis hatar folk att det görs remakes av filmer som de tycker om.

Senast redigerad av mr.demon 2014-04-12 kl. 18:25.
Citera
2014-04-12, 18:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Det är kul att Sonny Chiba är med i Kill Bill också. Har bara sett Street Fighter som han har huvudrollen i, finns det nån du rekommenderar?

Jag har sett första och andra Street Fighter, bra filmer som jag kan rekommendera!
Citera
2014-04-12, 18:53
Medlem
Fjodorovs avatar
Såg Rat Race och det är väl inte särskilt mycket som behövs sägas om en lättsam komedi.

Och ja, det är en lättsam komedi med en massa skämt här och där, roliga och framförallt olika karaktärer samt en rätt spännande historia, en tävling gjord utav ett gäng spelgalna miljonärer.

Det jag framförallt gillar med den här filmen är de små, små detaljerna som man inte tror ska betyda något men har en väldigt stor inverkan på handlingen och hur karaktärerna tar sig till målet. Som när grabbarna grus tar sönder kontrolltornet vilket ställer in alla flyg. Senare i filmen blir Mr. Bean (skitrolig som en narkoleptisk italienare) upphämtad utav en sjukhussnubbe som blev tvingad till att köra med ett hjärta som skulle till en patient för en hjärttransplantation. Det är kul när handlingar har inverkan och hänger ihop med resten utav historien på sätt och vis.

Slutet är skit dock, men jag vet knappast hur man skulle lösa det på ett bättre sätt. Eftersom Breckin Meyer framstår som protagonisten i filmen så kanske han skulle ha vunnit eller om de delat på pengarna.

Cuba Gooding JR är skitrolig i filmen också.

En kul film helt enkelt, se den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in