2014-05-01, 11:46
Medlem
It's Kind Of A Funny Story (2010)
Helt okej och småmysig film, kan relatera till många av problemen. Skådespelarna var väldigt bra. 6,5/10
Citera
2014-05-01, 12:14
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Carrie , nyinspelningen med Julianne Moore och Kick Ass tjejen.
Det var länge sedan jag såg originalet men det känns ändå onödigt att göra en ny Carrie . Det är inget större fel på denna film, men den är absolut inte bra heller.
Den får 5/10 , knappt godkänd!

Riktigt kass faktiskt, pinade mig igenom skiten.
Citera
2014-05-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Riktigt kass faktiskt, pinade mig igenom skiten.
Då tyckte nog du den var sämre än vad jag tyckte...
Citera
2014-05-01, 12:55
Medlem
Såg Parents från 1989. Blev rätt besviken på den, hade förhoppningar att det skulle vara mer gore, pressa ner kroppsdelar i en köttkvarn och absurd humor. Den innehöll lite av det, men hade hoppats på mer. kameraarbetet var bra, men ingen film som jag uppskattade vidare mycket.

http://www.imdb.com/title/tt0098068/
Citera
2014-05-01, 13:17
Medlem
saggesalivs avatar
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (2013)

Som tur va så hade jag inga förväntningar på denna filmen, för då hade jag blivit besviken. Istället gick jag in nollad och bestämde mig för att ta mig an den lättsamt. Den är delvis bra, delvis dålig och delvis helt okej, med andra ord, en farligt ojämn film. Skådespelet är så otroligt ojämnt så att det hela nästan blir lite sörjigt, vissa roller är överspelade, medan andra är nyanserade och riktigt bra. Jag störde mig inte på filmen som helhet, där var den helt okej, utan mest på att den var så ojämn - ibland fungerar den utmärkt, ibland inte.

Det pendlar mellan en stark fyra och en svag femma. Det tar emot lite, men det blir nog en jädrans svag 5/10, vilket är godkänt. Sminket och vissa av delarna utomlands drar uppbetyget, men det är inte långt ifrån att trilla ner. Eventuellt att jag flyttar ner den till fyran snart.
Citera
2014-05-01, 15:35
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 53/60

How to Train Your Dragon (2010)

Vilken underbar liten film, denna gillade jag verkligen. Jag gick in med höga förväntningar och de överträffades. Animationerna är fantastiska och storyn är engagerande. Den har en lite trög start och kommer inte riktigt igång förrän Hiccup verkligen får sin connection med Toothless, därifrån så fortsätter filmen bara i sin uppåtkurva och tittar aldrig tillbaka. Toothless är fantastisk och man blir rörd utav honom. Jag gillade denna filmen mycket och det känns som en film jag gärna ser om. Tillhör den animerade-eliten de senaste åren kan jag säga.

Stabil 7/10.
Citera
2014-05-01, 16:17
Medlem
Såg precis om Idioterna av von Trier. Har rätt svårt för den filmen, ser nästan inget bra i den. Ett gäng samhällskritiker som beter sig som efterblivna och stör sin omgivning, inte ett särskilt intressant manus enligt mig. Den sista kvarten när det börjat gå utför så blir den dock intressant, fikat hos Karens släkt är det bästa i filmen, sorglig scen.

Gillar mycket av det von Trier har gjort, men Idioterna är ingen favorit.
Citera
2014-05-01, 18:22
Medlem
Neatlesss avatar
Conspiracy (2001)

Tv-film som återskapar Wannsee Konferensen 1942 där utvalda Nazistledare och toppolitiker diskuterar och formar den "slutgiltiga lösningen" på judefrågan. Väldigt intressant att få komma bakom kulisserna på den här historiska händelsen, och se det ofattbara i att människor en gång satt och diskuterade utrotning av ett folkslag som att det vore legitimt och det enda rätta.

Det jag gillade mest var dom små små antydningar av motstånd hos vissa mötesmedlemmar. Självklart en omöjlighet men man undrar vilka som innerst inne förstod vad fan dom höll på med. Kenneth Branagh är isande läskig som SS-mannen Reinhard Heydrich. Många kända ansikten i dom övriga rollerna också där Colin Firth står ut.

Väldigt välgjord film som rekommenderas till dig som är intresserad i historia och klarar av att spänningen sitter i dialogen, likt 12 Angry Men.

8/10
Citera
2014-05-01, 18:23
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 54/60

GasLand (2010)

Mycket välgjord amatördokumentär som behandlar ett farligt och viktigt problem, särskilt nu när naturgasen etablerar sig mer och mer i Europa. Berättandet i denna dokumentär är precis av det slaget som tilltalar mig, med lättförståeliga fotomontage, en varm stark röst som pratar om livet, vackert foto, samt välgjorda och intressanta intervjuer.

Jag pendlar mellan en sexa och en sjua. Det blir nog en stark, stark 6/10 den får smaka på. Bra dokumentär!
Senast redigerad av saggesaliv 2014-05-01 kl. 18:35.
Citera
2014-05-01, 18:38
Medlem
zxcvb45s avatar
Såg precis Out of the Furnace 2013 med christian bale, caset affleck, woody harrelson och willem dafoe m.m, riktigt bra thriller även fast jag brukar ha svårt för casey affleck.

8/10
Citera
2014-05-01, 19:14
Medlem
Autoziones avatar
Rush

Perfektion, det är egentligen det enda ordet som man behöver för att beskriva den här filmen. Daniel Brühl gör ett enastående porträtt som Niki Lauda och Hemsworth är inte långt efter i sin tolkning av James Hunt. Regin är mycket bra, tidskänslan är verkligen toppklass och race-scenerna är supertighta. Olivia Wilde är som vanligt enormt vacker men får här se sig slagen av Alexandra Maria Lara som verkligen är en av de mest undersköna kvinnor som existerar just nu. Finner inget dåligt alls med den här filmen.

10/10 utan tveksamhet.
Citera
2014-05-01, 20:20
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 54/60

GasLand (2010)

Mycket välgjord amatördokumentär som behandlar ett farligt och viktigt problem, särskilt nu när naturgasen etablerar sig mer och mer i Europa. Berättandet i denna dokumentär är precis av det slaget som tilltalar mig, med lättförståeliga fotomontage, en varm stark röst som pratar om livet, vackert foto, samt välgjorda och intressanta intervjuer.

Jag pendlar mellan en sexa och en sjua. Det blir nog en stark, stark 6/10 den får smaka på. Bra dokumentär!
Dokumentär? http://wattsupwiththat.com/2011/06/0...enient-truths/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in