2013-12-17, 15:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Inte en film egentligen utan en teveversion av Noréns pjäs Skuggpojkarna. Om en grupp män som sitter inne på obestämd tid för sällsynt råa brott med sexualitet inblandat. Några pedofiler...

Jonas Falk, Göran Ragnerstam och Peter Andersson briljerar.

5 klippor av 5 möjliga.

Finns den att se på Internet någonstans? Jag läste nämligen boken/pjäsen för ett par månader sedan och skulle gärna vilja se denna!
Citera
2013-12-17, 15:40
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Inte en film egentligen utan en teveversion av Noréns pjäs Skuggpojkarna. Om en grupp män som sitter inne på obestämd tid för sällsynt råa brott med sexualitet inblandat. Några pedofiler...

Jonas Falk, Göran Ragnerstam och Peter Andersson briljerar.

5 klippor av 5 möjliga.

Jag antar att du såg den på filmkunskapen? (Eller heter väl filmvetenskap på universitetet?).
Citera
2013-12-17, 16:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag antar att du såg den på filmkunskapen? (Eller heter väl filmvetenskap på universitetet?).

Fanns inte på Youtube i alla fall, men Personkrets 3:1 fanns där som klockar in på fyra timmar, ska ses någon dag då man har mycket fritid framför datorn.
Citera
2013-12-17, 17:48
Medlem
upperkatts avatar
Binta y la gran idea. En fin liten film med ett väldigt bra budskap. 7/10.
Citera
2013-12-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns den att se på Internet någonstans? Jag läste nämligen boken/pjäsen för ett par månader sedan och skulle gärna vilja se denna!
Tror inte det. Jag hade ett gammalt VHS-band. Några år sedan den gick på teve och jag kan inte minnas att hallåan varnade för "hemska scener i filmen". Nu sa han som presenterade "Jag vill passa på att säga att OM barn under 15 år ska se denna föreställning så bör vuxna finnas i närheten".

Jag såg den på Storan i Gbg och måste säga att den var ännu mer drabbande live. Särskilt när folk runtomkring hela tiden sa saker som "Nää, jag klarar inte detta!".

Gör svenska folket en tjänst och kontakta SVT och be dem lägga upp pjäser som Och ge oss skuggorna, Löven i Vallombrosa och andra dramer av Norén som SVT har visat genom åren, i det Öppna arkivet.
Citera
2013-12-17, 19:33
Bannlyst
Ninja 2: Shadow of a Tear
Amerikansk action från 2013
http://www.imdb.com/title/tt2458106/?ref_=nm_flmg_act_4

Scottan är tillbaka! Denna gång med Kane Kosugisom parhäst i ett nytt ninjaäventyr regisserat i vanlig ordning av Isac Florentine!

+Scott Adkins
+Scott Adkins fenomenala skillset med olika former av roundkicks blandat med Kendoskills!
+Kane Kosugi !!
+Mycket Japanska och inte massa broken english!
+Till från härlig uppblåst koreografi
+Vithaya Pansringarm eller Rakiis älskling åker på rådäng och önskar att han kunde vara tillbaka i sömnpillret Only god Forgives där han faktiskt fick dominera lite. Här är han komiskt nog bara köttfärs för Scott Adkins som mer eller mindre förnedrar honom

-Isac Florentines regissörsstil. Han måste lära sig att bli bättre på att hantera drama och framför allt sluta och forcera scenerna. Mer än ofta känns det som om man är stressade i filmhanteringen och det går allt för snabbt. Det är inget fel med lite tempo men ibland behöver saker och ting få landa lite mer för att helhetsupplevelsen ska bli
-Handlingen utspelar sig knappt i Japan vilket är ett stort minus. Jag förstår
-På tok för lite Ninjatema, för mycket kampsport och för lite stealth!
-Mer kreativitet och inte så styltig regi. Scott Adkins förtjänar att glänsa och gör det givetvis med sina skills men tyvärr känns det allt för ofta förutsägbart!

Betyg: 2:a av 5. Godkänd rulle! Den som törstar efter kampsport och Scott Adkins har kommit rätt. Den som törstar efter en film med brett ninjatema kommer bli besviken!
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-12-17 kl. 19:38.
Citera
2013-12-17, 20:21
Bannlyst
8 Balls
Filmen var bättre än förväntat, enkel handling och lite av en thriller. Långt ifrån en toppenrulle, men den är spännande stundtals och detta är en finsk film och det är första gången jag har sett en finsk film.

6/10
Citera
2013-12-17, 21:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Ninja 2: Shadow of a Tear

Ska se den senare ikväll om jag orkar och inte blir trött innan jag ger mig i kast med den, gillar verkligen Adkins och Florentine samt den förra Ninja-filmen! Har sett i stort sett alla Florentines filmer utan två, men det tar jag itu med sen.
Citera
2013-12-17, 22:13
Medlem
james jays avatar
Wallander Innan Frosten - 2,5/5. Okej film. Inte mycket mer.
Citera
2013-12-17, 22:16
Medlem
Jag säg wallander - försvunnen
Citera
2013-12-17, 22:20
Ser nu slutet på Beyond the limits. Till skillnad mot House of Blood av samma regissör, så är detta mycket råare, blodigare, köttigare. De två separata handlingarna verkar enbart existera för att regissören skall kunna klämma in så mycket råhet som han önskar. Idioti med andra ord.
Denna film har 4.6 på IMDb, House of blood har 3.6, men är mycket bättre och är mer utav en skräckfilm. Jag är inte säker på vad detta är för genre egentligen. Verklighetsbaserat drama innehållande kriminella psykopaters handlingar? Ja, inte är det trevligt i alla fall. Tycker också den första delen i modern tid är råare, och mindre intressant.

Ja, betyg: 1.5/5

Får väl ta och se Legion of the dead, som har det häpnadsväckande låga betyget 2.9.

Egentligen gillar jag inte "sådana här" filmer (förutom just House of blood). Varför? Jo, jag tycker det är motbjudande att se filmer som kretsar kring groteskt våld. Det är den enda anledningen. Jag känner snarare att jag kastat bort över 100 minuter av mitt liv, på en film jag inte gillar - och eftersmaken är en inre tomhet, över att jag har beskådat något så dumt och nästintill värdelöst.
Citera
2013-12-17, 23:37
Medlem
Knasibass avatar
Såg just om den mysiga julfilmen The Long Kiss Goodnight. Älskade denna som liten och den var fortfarande bra. 7/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in