Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Vad är det som fattas för full poäng då?
Det är någonting, som är ganska svårt att sätta fingret på.
Innan jag såg en dokumentär om Henry Hill och hur han blev grunden till Maffiabröder så tyckte jag att filmen var en självklar fullpoängare. En av de sakerna som jag störde mig på efteråt var att Henry Hill dealade aldrig, eller var beroende av kokain. Det var heroin om jag inte missminner mig, och den sista delen i filmen, och Henrys liv som medlem i Maffian var mycket mörkare och svårare i verkligheten än vad filmen framställer det.
Ta mig inte fel, det finns absolut ingenting dåligt i filmen, det är en klassiker och jag kommer alltid att älska den.
Men på slutet, där allting kommer ner till ett och från att gå till konstanta tidshopp mellan åratal, ska nu slutet klimaxet in, en dag, i nästan realtid in och det hela känns lite stressat.
Oj nu skrev jag nyss någonting dåligt om en av mina favoritfilmer, det får man inte göra. Dåligt av mig. Sen är det v'l även om jag ställer Maffiabröder i kontrast till de andra få filmerna jag faktiskt gett fullpoängare till så är den inte riktigt där, nästan men inte riktigt.