2013-05-05, 18:44
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fyran var som jag befarade en otroligt dålig film även om den började ganska underhållande med en terroriserande Matthew McConaughey, därefter gick det bara utför då Leatherface dök upp och man började referera till scener i originalfilmen. Tvåan är väl den enda uppföljaren som är riktigt bra och trean har jag sett ett par gånger i brist på annat, plus att det är en av Viggo Mortensens första roller efter Prison. Fyran var dock otroligt dålig, och gick inte att ta på allvar, tröttnade på den redan fyrtio minuter in och genomled resten.

Det enda positiva med trean är Viggo Mortensen, Ken Foree och Joe Unger som gör filmen någorlunda underhållande dock inte lika rolig samt bra som tvåan och inte lika skrämmande och otäck som originalet (är ju ingen som är det ändå).
Fyran är ingen bra film alls inte ens Matthew McConaughey som galen räddar filmen och precis som du skrev så så refererar dem allt för många scener som är i originalet så det blir nästan som att man ser en remake.
Nä jag håller mig till originalet och tvåan jag!
Suger det verkligen inte att man nu måste skriva originalet så att folk fattar vilken man menar? suck
Citera
2013-05-05, 19:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Fyran är ingen bra film alls inte ens Matthew McConaughey som galen räddar filmen

Han var den enda behållningen med filmen i min mening!
Citera
2013-05-05, 20:30
Medlem
A-llusions avatar
X-men Origins: Wolverine

Tja sett den innan och funkar att se om igen!

6.9/10

Såg efter X-men: First class
Inte heller så dålig men får en 5.5/10 från mig då jag tycker denna är den sämsta av X-men genren.
Senast redigerad av A-llusion 2013-05-05 kl. 21:01.
Citera
2013-05-05, 22:55
Medlem
Gameboy92s avatar
Iron Man

Efter att ha blivit besviken på Iron Man 3 så kände jag för att se originalet igen.
Tycker det är en av de bättre superhjältefilmerna men den var inte lika bra som jag kom ihåg att jag tyckte när jag först såg den.
Ungefär 50 minuter in så tappar den kvalitet ganska drastiskt.
Enligt mig så är det främst Robert Downey jr. som är filmens stora behållning allt annat är väldigt medelmåttigt i jämförelse.

3/5
Citera
2013-05-05, 23:22
Medlem
A-llusions avatar
X.men 3: The last stand
6.5/10

X-men 2 toppar ändå i serien tycker jag!
Citera
2013-05-05, 23:39
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)

Själva filmtiteln är nästan skönare än filmen i sig. En av de skönare titlarna jag hört. Synd bara att filmen inte var så bra och rolig som jag hade förväntat mig. Mest tråkigt prat runt bordet. Det var dötrist. Filmens behållning är ju istället Sterling Hayden som General Jack Ripper. Hans chat om vatten, med cigarren rätt i munljuppan gav en några sköna skratt. Sellers är bra som Mandrake men som Strangelove (huvudperson) var det inte mycket att komma med heller. Ett annat roligt moment är ju när piloten rider rodeo ner på atombomben En skaplig krigskomedi som dock var mindre rolig än vad jag trodde. 90 minuter räckte alldeles utmärkt.

6 av 10

Min andra favoritfilm från Kubrick
Citera
2013-05-06, 00:34
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Min andra favoritfilm från Kubrick

Och den andra Clockwork Orange, Shining eller Full Metal?
Citera
2013-05-06, 01:00
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Grötbögen (1997)

Sågs på SVT:s öppna arkiv och att det s k geniet Stig Larsson står bakom denna dynga är helt ofattbart. Hela produktionen ser väldigt billig ut och man tror att det ska ske en smart vändning i historien eller en twist, men den uteblir och allt faller bara platt. Skådespeleriet är på nivå med Vita lögner (eller egentligen Vita lögner var bättre) trots rutinerade skådespelare som Thorsten Flinck, Lena Nyman och John Rabaeus. Bara att Rabaeus spelar någon sminkad restauranggangster vid namn Zoran som pratar östermalmssociolekt är underhållande. Man undrar om Grötbögen är menad som ett skämt? Driver Stig Larsson med oss?

Betyg: 1/5
Citera
2013-05-06, 01:14
Medlem
jimmyfingerss avatar
Hardcore

Paul Schrader-film från 1979, hans andra långfilm som regissör efter Blue Collar. Handlar om en troende man från Michigan (George C. Scott) vars dotter försvinner. Han anlitar en privatdetektiv (Pete Boyle) men tar snart saken i egna händer och ger sig in i Kaliforniens undre värld på jakt efter flickan. Season Hubley gör en bra skådespelarinsats som prostituerad. Karaktärerna är intressanta, särskilt Scotts karaktärs lidande är rörande, handlingen är spännande ända fram till slutet, sättningen sliskigt skön då vi rör oss bland bordeller, porrbutiker och strippklubbar. Lite samma atmosfär som horhuset i Taxi Driver (också skriven av Schrader) fast genom en hel film Jag är svag för 70-talsfilmer, den här får högt betyg.

9/10
Citera
2013-05-06, 01:22
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Hardcore

Paul Schrader-film från 1979, hans andra långfilm som regissör efter Blue Collar. Handlar om en troende man från Michigan (George C. Scott) vars dotter försvinner. Han anlitar en privatdetektiv (Pete Boyle) men tar snart saken i egna händer och ger sig in i Kaliforniens undre värld på jakt efter flickan. Season Hubley gör en bra skådespelarinsats som prostituerad. Karaktärerna är intressanta, särskilt Scotts karaktärs lidande är rörande, handlingen är spännande ända fram till slutet, sättningen sliskigt skön då vi rör oss bland bordeller, porrbutiker och strippklubbar. Lite samma atmosfär som horhuset i Taxi Driver (också skriven av Schrader) fast genom en hel film Jag är svag för 70-talsfilmer, den här får högt betyg.

9/10
Instämmer i att den är riktigt bra. Kombinationen George C. Scott och ett sleazigt, dekadent Los Angeles anno sent 70-tal kan liksom inte bli dålig.
Citera
2013-05-06, 04:27
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Grötbögen (1997)

Sågs på SVT:s öppna arkiv och att det s k geniet Stig Larsson står bakom denna dynga är helt ofattbart. Hela produktionen ser väldigt billig ut och man tror att det ska ske en smart vändning i historien eller en twist, men den uteblir och allt faller bara platt. Skådespeleriet är på nivå med Vita lögner (eller egentligen Vita lögner var bättre) trots rutinerade skådespelare som Thorsten Flinck, Lena Nyman och John Rabaeus. Bara att Rabaeus spelar någon sminkad restauranggangster vid namn Zoran som pratar östermalmssociolekt är underhållande. Man undrar om Grötbögen är menad som ett skämt? Driver Stig Larsson med oss?

Betyg: 1/5
Jag har bara sett den filmen en gång, och det var vid årsskiftet 1997/1998. Jag minns "Grötbögen" som en jävligt rolig film.
Citera
2013-05-06, 12:20
Medlem
Benny's video (1992)

En rå och otroligt störd tysk film, se den om du gillar obehagliga filmer. Mitt betyg: 7,5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in