2014-01-10, 01:27
Medlem
Jag såg Frozen härom natten. En Disney film som jag hade tänkt att somna till men som jag ändå va tvungen att kolla klart på. Det va väl några roliga filurer med i filmen annars va det väl en ganska förutsägbar Disney prinsess film, ett stort minus är ju att dom ska hålla på o sjunga lite titt som tätt.

Jag ger den 4/10 snögubbar.
Citera
2014-01-10, 02:38
71 fragment

En mästare levererar. Michael Haneke är duktig! Vill du se en deppig film, se denna! Blir inte mycket deppigare än detta. Trodde jag ansåg Den sjunde kontinenten mer själsligt påpucklande, men detta var faktiskt värre. Man mår kanske lite dåligt under filmen, men efteråt, när stormen lagt sig, så agerar filmen som ett långsamverkande katarsispiller. Underbart!

Att kalla trilogin för glaciär är också genialt. Ser nog Benny's video idag, är ju fredag nu!

God natt, ni okända soldater på barrikaderna.

Betyg: 4/5, en film som växer för varje visning. Inte för alla (men vad är för alla).
Citera
2014-01-10, 06:37
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
V/H/S 2

Uttrycket "Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me" har aldrig känts mer relevant för mig, det blir till att ta fram stora skämspåsen:

Hur FAN kunde jag på fullt allvar kollat på tvåan efter att faktiskt ha genomlidigt ettan? Ok, anledningen var att jag läste på en filmblogg att tvåan var mycket bättre än ettan så jag tänkte "dafuq, why teh not".

Stort misstag. Den är lite sämre än ettan och precis lika skitirriterande brusig, hackig och tramsig. Så totalt sett, eftersom den totalt saknar det där momentet av "har inte sett förut" är den SKITKASS och tråkig. Yuck. Undivk. Och jag skojar inte, den är så totalt tvärdum att man vrider sig efter tio minuter. De kunde inte en hitta på något eget så de rehashar alla skräckformat de kunde komma på under 90 minuter kombinerat med lågbudgeteffekter, highschool-skådisar och totalt uselt jävla progeriakameraskakande

av
Citera
2014-01-10, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micehunter
nej, det var en hd 720p

Med ett hemmabio ljud eller?
Citera
2014-01-10, 10:19
Medlem
SiSeniors avatar
Jackass Presents Bad Grandpa 1/5
Jackass försöker leverera något nytt men hela konceptet faller platt. Johnny Knowville och hans mannar borde fortsätta utsätta sig själva för smärta istället för att förlöjliga andra. Uruselt.
Citera
2014-01-10, 10:58
Medlem
Riddick (2013)

Svag story, usel action. Lägg till dåliga specialeffekter och du har en stark kandidat till 2013 års sämsta film.

1/5
Citera
2014-01-10, 11:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
71 fragment

En mästare levererar. Michael Haneke är duktig! Vill du se en deppig film, se denna! Blir inte mycket deppigare än detta. Trodde jag ansåg Den sjunde kontinenten mer själsligt påpucklande, men detta var faktiskt värre. Man mår kanske lite dåligt under filmen, men efteråt, när stormen lagt sig, så agerar filmen som ett långsamverkande katarsispiller. Underbart!

Att kalla trilogin för glaciär är också genialt. Ser nog Benny's video idag, är ju fredag nu!

God natt, ni okända soldater på barrikaderna.

Betyg: 4/5, en film som växer för varje visning. Inte för alla (men vad är för alla).

Lite småskum men ändå bra tyckte jag. En aning kort.
Citera
2014-01-10, 11:05
Medlem
robomans avatar
The Duellists (1977)
En film jag velat se i säkert 10 år. Nu kom jag äntligen till skott, och det är jag glad att jag gjorde. Ridley Scotts regidebut.
Filmen handlar kortfattat om en man i franska armén, år 1800, som upplever sig förolämpad av en bundsförvant och som därför utmanar denne på duell. Duellen har ingen dödlig utgång utan är bara den första av flera dueller dessa herrar emellan. Historien spänner över en lång tidsrymd och flera franska regenter.

Jag älskar den här typen av filmer! Det är ett lågmält, något deppigt drama i historiska miljöer som allt som oftast är kalla och regniga. Dimmiga och daggtäckta franska ängar kan få mig att gå i taket nästan oavsett kvalitet på filmens innehåll. Men den här filmen är snygg och bra, utöver de underbara miljöerna. En riktig pärla i mina ögon.

Betyget blir 4 av 5, eller 8 av 10 för den som är på det humöret.

Jag antar att jag bör se Barry Lyndon någon gång snart. Den ska väl ha vissa likheter med denna.
Citera
2014-01-10, 12:37
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
The Duellists (1977)
En film jag velat se i säkert 10 år. Nu kom jag äntligen till skott, och det är jag glad att jag gjorde. Ridley Scotts regidebut.
Filmen handlar kortfattat om en man i franska armén, år 1800, som upplever sig förolämpad av en bundsförvant och som därför utmanar denne på duell. Duellen har ingen dödlig utgång utan är bara den första av flera dueller dessa herrar emellan. Historien spänner över en lång tidsrymd och flera franska regenter.

Jag älskar den här typen av filmer! Det är ett lågmält, något deppigt drama i historiska miljöer som allt som oftast är kalla och regniga. Dimmiga och daggtäckta franska ängar kan få mig att gå i taket nästan oavsett kvalitet på filmens innehåll. Men den här filmen är snygg och bra, utöver de underbara miljöerna. En riktig pärla i mina ögon.

Betyget blir 4 av 5, eller 8 av 10 för den som är på det humöret.

Jag antar att jag bör se Barry Lyndon någon gång snart. Den ska väl ha vissa likheter med denna.

Verkar intressant, den skall jag kolla in, jag älskar också sådana filmer. Och Barry Lyndon borde du verkligen se, fantastisk rulle. En av mina favoriter!
Citera
2014-01-10, 12:51
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman

Barry Lyndon är en av de snyggaste filmerna som gjorts. Jag är inte så tekniskt kunnig inom film men det är något med färgerna som är helt galet snyggt! Gav dock bara filmen blygsamma 6/10 då jag tyckte den var lite för stel, men jag är inget större Kubrick-fan heller.
Citera
2014-01-10, 12:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Hanekes bästa tillsammans med Funny Games (97) och Caché!
Citera
2014-01-10, 14:53
Medlem
http://www.filmarkivet.se/sv/Film/?m...arch%3dpopular

Såg precis den här; Helt fantastiskt!

Svensk propagandafilm om den svenska yrkesmilitären från 1944. 17 minuter lång, har du tid över så ta en titt, mycket glädje och skratt! Man blir ju verkligen stolt över att vara svensk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in