2013-04-30, 11:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Tyckte också det var konstigt, av de flesta rankas nog den som högre än en sexa. Framgick inte om du gillade den eller inte, tycker du om den?
Jag gillar den, fast gillade den mer när jag var mindre, Jude Law gör väldigt bra ifrån sig.

Tyckte också mycket om den då den var ny och då man tidigare hade sett Matt Damon i Good Will Hunting så blev han lite utav en favorit i och med dessa två och The Bourne Identity. Läste boken för ett tag sedan och där framgick det lite mera personliga saker om Ripleys karaktär som inte var med i filmen, men filmen är ett bättre hantverk än boken i min mening, kanske främst på grund av lite nostalgi.
Citera
2013-04-30, 15:14
Medlem
Ollitos avatar
Zero Dark Thirty

I mitt tycke var den för lång för att man skulle kunna hålla intresset uppe genom hela filmen. Det händer egentligen lite för lite genom hela filmen. Får väl en något högre poäng av mig eftersom jag tycker hela karusellen med Bin Laden är ganska intressant.

4.5/10
Citera
2013-04-30, 15:16
Medlem
jimmyfingerss avatar
Manhunter

Michael Mann-film från 1986 med William Petersen i huvudrollen. Baserad på Thomas Harris bok Red Dragon (precis som den nyare filmen med samma namn). Här spelas Hannibal Lecktor (Lecter i de andra filmerna men inte i denna) av skotten Brian Cox, och det är intressant att se likheter och skillnader i Cox och Hopkins tolkningar. Jag är dock inte tillräckligt intresserad för att läsa böckerna och hålla på... Kommer knappt ens ihåg Red Dragon då jag såg den när den kom ut och den gjorde inget större intryck. The Silence of the Lambs är däremot en klassiker och den här filmen är absolut sevärd. Lite slö i början men den tar sig och blir riktigt spännande. Det står 80-tal skrivet över hela filmen: kläderna, musiken osv... och som 80-talist är varje sådan film en nostalgitripp, hur bra eller dålig den är än

7/10
Citera
2013-04-30, 15:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Manhunter

Bästa filmen som gjorts om Lecter, boken är också väldigt bra och är också min favoritbok i serien! Michael Rubinis musik, trion med Petersen, Cox och Noonan gillar jag skarpt och ljussättningen samt atmosfären är enormt bra! Skulle själv ge den en stark fyra av fem i betyg.
Citera
2013-04-30, 15:56
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Manhunter

Michael Mann-film från 1986 med William Petersen i huvudrollen. Baserad på Thomas Harris bok Red Dragon (precis som den nyare filmen med samma namn). Här spelas Hannibal Lecktor (Lecter i de andra filmerna men inte i denna) av skotten Brian Cox, och det är intressant att se likheter och skillnader i Cox och Hopkins tolkningar. Jag är dock inte tillräckligt intresserad för att läsa böckerna och hålla på... Kommer knappt ens ihåg Red Dragon då jag såg den när den kom ut och den gjorde inget större intryck. The Silence of the Lambs är däremot en klassiker och den här filmen är absolut sevärd. Lite slö i början men den tar sig och blir riktigt spännande. Det står 80-tal skrivet över hela filmen: kläderna, musiken osv... och som 80-talist är varje sådan film en nostalgitripp, hur bra eller dålig den är än

7/10

Såg denna för några veckor sedan och blev också nöjd. Tycker den är i klass med nyinspelningen. Lite lång men som du säger mycket spännande, mot slutet framförallt då.
Citera
2013-04-30, 16:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Sunset Limited (2011)

Tommy Lee Jones och Samuel L. Jackson på en och samma våning i ett och samma rum för 90 minuters diskussion som de själva är övertygade om sina egna teorier i. Började intressant tycker jag men det blev helt förståeligt för segt och långt med endast dialog och ingen som helst aktion under 90 minuter. Hade det varit andra skådespelare hade denna varit rätt sketen men som tur är så får vi se två klasskådisar föra diskussionen. Tycker dock att denna är överskattad.

5 av 10
Citera
2013-04-30, 16:32
Medlem
Exam (2009)

En thriller om 8 kandidater till ett toppjobb som skall skriva examen, och det är bara en fråga, men vad är frågan? Ganska spännande film med ett helt okej manus, satt som klistrad framför skärmen under hela filmen. 7/10
Citera
2013-04-30, 22:04
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Sunset Limited (2011)

Tommy Lee Jones och Samuel L. Jackson på en och samma våning i ett och samma rum för 90 minuters diskussion som de själva är övertygade om sina egna teorier i. Började intressant tycker jag men det blev helt förståeligt för segt och långt med endast dialog och ingen som helst aktion under 90 minuter. Hade det varit andra skådespelare hade denna varit rätt sketen men som tur är så får vi se två klasskådisar föra diskussionen. Tycker dock att denna är överskattad.

5 av 10

Synd att du inte gillade den! Som tur är finns det andra filmer Till och med andra filmer regisserade av Jones... Har du sett The Three Burials of Melquiades Estrada? Den föll mig i smaken i alla fall.
Citera
2013-05-01, 01:33
Medlem
Rarrehs avatar
Kikade på Rust and Bone (2012). Nja, jag vet inte alltså. Många ansåg den vara 2012 års bästa film. Tål inte filmer som försöker hålla uppe dramat genom massa händelser på följd. Hade räckt med att täcka relationerna utan att
Gillade dock att den kändes rätt sympatisk i det osympatiska.

6/10

Marion Cotillard 8/10

Matthias Schoenaerts 6.5/10
Citera
2013-05-01, 01:35
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Zero Dark Thirty

I mitt tycke var den för lång för att man skulle kunna hålla intresset uppe genom hela filmen. Det händer egentligen lite för lite genom hela filmen. Får väl en något högre poäng av mig eftersom jag tycker hela karusellen med Bin Laden är ganska intressant.

4.5/10

Det är ju det som är uppfriskande med Zero Dark Thirty. Om du läser mitt inlägg ovan förstår du
Citera
2013-05-01, 01:37
Medlem
Snowtown - Tung atmosfär, välspelad utav främst Daniel Hemshall som är fantastisk i rollen som John och våldet känns verkligen. Soundtracket och den finkänsliga regin är också värd att nämnas.
4/5
Citera
2013-05-01, 01:39
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Kikade på Rust and Bone (2012). Nja, jag vet inte alltså. Många ansåg den vara 2012 års bästa film. Tål inte filmer som försöker hålla uppe dramat genom massa händelser på följd. Hade räckt med att täcka relationerna utan att
Gillade dock att den kändes rätt sympatisk i det osympatiska.
Håller med till fullo , ruskigt onödig slutkvart helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in