Holiday Clusterfuck!
Jack Frost (1997)
När mördaren Jack Frost dör återupplivas han igen som en snöman och går amok i en liten by.
Det är handlingen och permisen för denna film och man får helt enkelt ta det med en nypa salt. Jag vet inte riktigt vad och hur mina känslor egentligen är efter att ha sett denna filmen. Det är en julfilm då den kretsar runt juletid, det bara råkar vara så att just den här julen så blir byn terroriserade av en snögubbe som är en före detta mördare.
När jag väl tänker efter låter det otroligt likt Child's Play. Båda två har en mördare som får sin själ in i en annan sak och båda sakerna är något man verkligen inte finner läskigt samt båda två är skräckkomedi. Bara det att Child's Play är så mycket mer minnesvärd och bättre.
Dessvärre så var ju komedin i filmen inte direkt någon höjdare. Jag skrattade mest när snögubben hade sex med Shannon Elizabeth (ja snögubben har sex i filmen) för det var så hysteriskt kul att se på.
Men det kändes som filmen försökte alldeles för hårt för att få in komedi och humor i den att det blev bara löjligt. Det är precis det exemplet jag gav i min
The Ref recension där personerna i filmen antingen är medvetna om att det är en komedifilm eller inte, personerna i denna vet om att det är i en komedifilm. Där av blir humorn och komedin dålig här.
Det hade funkat bättre om personerna tog denna situationen på seriöst allvar, självklart kan du inte ta en snögubbe som mördar folk seriöst men ifall filmen hade porträttat dessa personerna som tog situationen seriöst hade den blivit väldigt rolig och komedin hade skinit ännu mer.
I sin helhet har jag inte så mycket att säga här. Det är en film som en snögubbe som mördar folk. Där borde det indikerar om det är en film för dig eller inte.
Personligen tror jag att jag hade fått ännu mer njutning av att seden med ett par polare då det känns som en sådan film du ser med ett gäng kompisar och skrattar åt den.
Nu blev det inte lika roligt och där av njöt jag inte lika mycket av filmen som jag hade hoppats på eller trott.
2 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt0116671/?ref_=nv_sr_2
https://www.youtube.com/watch?v=ev0NkYfkgYE