2013-12-16, 23:15
Medlem
upperkatts avatar
8 Mile. Jag hade förväntat mig lite mer kring själva skrivprocessen och Jimmys psyke, men det var ändå en klart godkänt film. 7/10.
Citera
2013-12-16, 23:18
Medlem
james jays avatar
Pain and Gain (2013) Visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig, men blev verkligen imponerad. Lite små komisk då och då, men bra gjord.
4/5
Citera
2013-12-17, 00:27
Medlem
ElijahMuhammads avatar
"Choke".

Film baserad på boken med samma namn av Chuck Palahniuk.

Jag tyckte om filmen, speciellt skildringen av huvudkaraktärens relationen till sin mamma och hur den fortfarande oklippta navelsträngen genomsyrar hans liv och relationer. Slutet var underbart men kändes möjligtvis lite komprimerat i sann filmanda. Jag ska definitivt springa förbi bibblan på Sveavägen imorgon för att låna boken och njuta av en "extended version" i läsform den här veckan.

Rekommenderas starkt!
Citera
2013-12-17, 00:29
Medlem
Lotsos avatar
Holiday Clusterfuck!

Jack Frost (1997)

När mördaren Jack Frost dör återupplivas han igen som en snöman och går amok i en liten by.

Det är handlingen och permisen för denna film och man får helt enkelt ta det med en nypa salt. Jag vet inte riktigt vad och hur mina känslor egentligen är efter att ha sett denna filmen. Det är en julfilm då den kretsar runt juletid, det bara råkar vara så att just den här julen så blir byn terroriserade av en snögubbe som är en före detta mördare.
När jag väl tänker efter låter det otroligt likt Child's Play. Båda två har en mördare som får sin själ in i en annan sak och båda sakerna är något man verkligen inte finner läskigt samt båda två är skräckkomedi. Bara det att Child's Play är så mycket mer minnesvärd och bättre.
Dessvärre så var ju komedin i filmen inte direkt någon höjdare. Jag skrattade mest när snögubben hade sex med Shannon Elizabeth (ja snögubben har sex i filmen) för det var så hysteriskt kul att se på.

Men det kändes som filmen försökte alldeles för hårt för att få in komedi och humor i den att det blev bara löjligt. Det är precis det exemplet jag gav i min The Ref recension där personerna i filmen antingen är medvetna om att det är en komedifilm eller inte, personerna i denna vet om att det är i en komedifilm. Där av blir humorn och komedin dålig här.
Det hade funkat bättre om personerna tog denna situationen på seriöst allvar, självklart kan du inte ta en snögubbe som mördar folk seriöst men ifall filmen hade porträttat dessa personerna som tog situationen seriöst hade den blivit väldigt rolig och komedin hade skinit ännu mer.

I sin helhet har jag inte så mycket att säga här. Det är en film som en snögubbe som mördar folk. Där borde det indikerar om det är en film för dig eller inte.
Personligen tror jag att jag hade fått ännu mer njutning av att seden med ett par polare då det känns som en sådan film du ser med ett gäng kompisar och skrattar åt den.
Nu blev det inte lika roligt och där av njöt jag inte lika mycket av filmen som jag hade hoppats på eller trott.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0116671/?ref_=nv_sr_2

https://www.youtube.com/watch?v=ev0NkYfkgYE
Citera
2013-12-17, 03:33
House of Blood.

Gillar den, trots sina svaga 3.6/10. Påminner en del om From Dusk till Dawn.
Det bästa i filmen är faktiskt de olika karaktärerna. Väldigt underhållande blandning (jag var nära på att skriva eklektisk, men det betyder ju tydligen motsatsen - puh) av sociopater. Filmen väcker en pervers önskan i mig att "bli" en mordisk psykopat - ser helt enkelt njutbart ut! De är så glada och bisarra i filmen, som Harry Potter för vuxna.

Jag gillar Olaf Ittenbach (skönt namn), får se mer av denna lirare. Att han vältrar sig i våld finner jag enbart underhållande, främst för att våldet är så over-the-top att det blir komiskt. Så trots sina små referenser till Irréversible (nej, jag har inte sett filmen. Men jag får referera den ändå) så blir aldrig våldet annat än en sprängd pop-tart - ironiskt konstnärligt våld, när det är som bäst.

Det "kusliga" med filmen är att den drar för mig tydliga paralleller till en annan fb-användare. Märkligt.

Betyg: 4/5
Citera
2013-12-17, 03:52
Medlem
Prio4s avatar
The Wraith
Charlie Sheen är ny i staden, första dagen får han upp ögonen för en byns pingla. Tyvärr är hon redan paxad av Nick Cassavetes som spelar en psykotisk biltjuvs-ligas ledare. Helt plötsligt dyker en mystisk bil upp, som ställer till det för stadens smågangstrar.
Helt underbar, Charlie är stenhård i rollen som den mystiska, hårda och nyinflyttade killen. Tydlig homage till hans farsas film The California Kid. Nick Nolte i rollen som stadens sheriff är även den värd en eloge. Överlag en riktigt härlig fílm som är full med 80-talsgodis. Doppa tårna och dyk in i en svunnen tid
7/10
Citera
2013-12-17, 11:19
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
The Wraith
Charlie Sheen är ny i staden, första dagen får han upp ögonen för en byns pingla. Tyvärr är hon redan paxad av Nick Cassavetes som spelar en psykotisk biltjuvs-ligas ledare. Helt plötsligt dyker en mystisk bil upp, som ställer till det för stadens smågangstrar.
Helt underbar, Charlie är stenhård i rollen som den mystiska, hårda och nyinflyttade killen. Tydlig homage till hans farsas film The California Kid. Nick Nolte i rollen som stadens sheriff är även den värd en eloge. Överlag en riktigt härlig fílm som är full med 80-talsgodis. Doppa tårna och dyk in i en svunnen tid
7/10
Ja riktigt skön film från de fina 80-talet. Minns ingen Nick Nolte dock, eller du kanske menar i The California Kid?
Citera
2013-12-17, 14:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
House of Blood.

Gillar den, trots sina svaga 3.6/10. Påminner en del om From Dusk till Dawn.

Savage Love påminde starkt om From Dusk till Dawn också, du borde spana in den också!
Citera
2013-12-17, 14:59
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Savage Love påminde starkt om From Dusk till Dawn också, du borde spana in den också!

Jag har lite svårt att förstå att dessa filmer får så lågt betyg. För gemene man (eller kvinna) brukar väl inte se Ittenbach? Så vilka är det som rate:ar ner filmerna, missnöjda skräcknördar? Och i så fall, vilka skräckfilmer gillar missnöjda skräcknördar?

De sa att det var dåligt skådespel i filmen - inte ens det förstår jag. Peculirioso pelicula.

Nästa Olaf-film på G är Beyond the limits.. Är den bra/bättre/bäst, sevärd?
Citera
2013-12-17, 15:15
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Ja riktigt skön film från de fina 80-talet. Minns ingen Nick Nolte dock, eller du kanske menar i The California Kid?
Fel av mig! Tänkte på Randy Quaid.
Citera
2013-12-17, 15:28
Medlem
Inte en film egentligen utan en teveversion av Noréns pjäs Skuggpojkarna. Om en grupp män som sitter inne på obestämd tid för sällsynt råa brott med sexualitet inblandat. Några pedofiler...

Jonas Falk, Göran Ragnerstam och Peter Andersson briljerar.

5 klippor av 5 möjliga.
Citera
2013-12-17, 15:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Nästa Olaf-film på G är Beyond the limits.. Är den bra/bättre/bäst, sevärd?

Har faktiskt inte sett den tror jag, när jag läser på om handlingen så känns den väldigt bekant och får för mig att jag har sett den någon gång men blandar nog ihop den med någon av Violent Shit-filmerna, också dom tyska splatterfilmer. Ska nog se på Beyond the Limits då jag kommer hem idag, hoppas att den är bättre än No Reason som jag såg igår.

Tydligen är den en uppföljare på The Burning Moon som jag har sett för en himla massa år sedan, men tror inte att det är något krav att ha sett den innan man ser på Beyond the Limits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in