2013-11-20, 22:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Cat Ballou (1965)

Westernkomedi och musikal. En lyckad sådan. Jag gillade Paint Your Wagon mycket och Marvin var klockren där. Han är lika skön här som försupen revolverman då han utan tvekan lyfter filmen då han kliver in i handlingarna ca 30 minuter in. Cat Ballous (Jane Fonda) far blir skjuten av en man med stålnäsa och hon vill ha ut sin hämnd och anlitar då revolvermannen och tre andra män (som alla är kära i henne) och tillsammans ska de sätta stopp för skurken. Enkel, skön handling med många roliga inslag och visst är lite inspiration tagen härifrån till Butch Cassidy and the Sundance Kid. Karaktären som är historisk har f.ö. en liten roll i filmen spelad av Arthur Hunnicutt. Cat Ballou är en lyckad westernmusikal som för det mesta var väldigt rolig och framförallt charmig på sitt udda sätt. Sevärd är den!

7/10
Citera
2013-11-20, 22:50
Medlem
upperkatts avatar
Silent Hill. Nej, den var inget vidare. Jag utgår från att spelet är betydligt bättre och att man faktiskt blir skrämd om man spelar det, vilket jag inte blev av filmen. 4/10.
Citera
2013-11-20, 23:11
Bannlyst
Bridegroom
Amerikansk dokumentär från 2013
http://www.imdb.com/title/tt2357788/?ref_=nm_flmg_prd_1

En dokumentär som fokuserar på en Romeo och Romeo-berättelse som slutar i enorm tragedi. Det här är ingenting nytt och osar väldigt mycket Oprah Winfrey Dokumentär. Bitvis berör historien men det blir väldigt tjatig med alla intervjuer fram och tillbaka. Dokumentären är gjord med små medel och då inser jag att det är denna modell som används men det är tjatigt och som tittare får man knappt något andrum för egna tankar och reflektioner.

Betyg: 2 av 5. Godkänd.
Citera
2013-11-21, 00:48
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt0101096/?ref_=fn_al_tt_1

Fasadklättaren, film/tv-serie. Får man skriva sånt här?

Anyhow, klart jävla sevärd! Ung Björn Kjellman, Per Oscarsson lika a BOSS och Reine Brynolfsson med flera.
Citera
2013-11-21, 00:50
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Boys in Company C (1978)

Vietnamkrigsfilm där vi får följa en handfull unga män från bootcamp till krigets verklighet. Alla karaktärer är unika och välutvecklade, musiken är bra, R. Lee Ermey är med som en yngre och mänskligare version av sin senare välkända roll. Utan tvekan i klass med Full Metal Jacket och Apocalypse Now. En riktig klassiker som jag är glad att ha upptäckt. Kommer nog se den många gånger igen.

10/10
Citera
2013-11-21, 01:03
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Anyhow, klart jävla sevärd! Ung Björn Kjellman, Per Oscarsson lika a BOSS och Reine Brynolfsson med flera.

Hur fick du tag i den?
Citera
2013-11-21, 01:24
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Hur fick du tag i den?

Det är bara att köpa den.
Citera
2013-11-21, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

En gammal klassiker. Finns den på SVT-play?
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-11-21 kl. 01:43.
Citera
2013-11-21, 02:49
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Mud

Matthew McConaughey har verkligen växt till sig som skådespelare i mina ögon dom senaste åren. Här gör han ännu ett övertygande porträtt av en mystisk man som ska möta sitt livs kärlek. Men något obehagligt anas i horisonten. De två killarna som spelar dom två andra bärande rollerna ska ha en eloge. Speciellt Tye Sheridan som Ellis. Vackert foto och en bra film.

7/10
3/5
Citera
2013-11-21, 06:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
The Boys in Company C (1978)

Vietnamkrigsfilm där vi får följa en handfull unga män från bootcamp till krigets verklighet. Alla karaktärer är unika och välutvecklade, musiken är bra, R. Lee Ermey är med som en yngre och mänskligare version av sin senare välkända roll. Utan tvekan i klass med Full Metal Jacket och Apocalypse Now. En riktig klassiker som jag är glad att ha upptäckt. Kommer nog se den många gånger igen.

10/10
Verkar helt klart lovande på förhand. Ska ta och se denna vid tillfälle.
Citera
2013-11-21, 17:56
Medlem
SiSeniors avatar
Elysium 3/5
Tacksam film trots att den innehöll så pass mycket sci-fi. Ett gäng schyssta skådespelare som lyfter filmen ytterligare samtidigt som handlingen kändes fyndig. En smutsig Matt Damon slår sällan fel tillsammans med en snygg scenografi.
Citera
2013-11-21, 19:23
Medlem
StonedSwedes avatar
The World's End - Edgar Wright
Några saker var jävligt roliga, men det mesta vara bara "heh". Galet snygga fightscener dock, och fantastiskt bra CGI-blod (för en gångs skull).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in