2013-11-21, 20:10
Medlem
Split Second av Tony Maylam

Ett översvämmat London år 2008 som har en demonisk seriemördare i stan. Rutger Hauer en stencool i rollen som polisen Stone när han jagar seriemördaren. Man kan inte annat än att älska den mannen, han är alltid bra!

Miljön och effekterna är riktigt snygga och sådär dystert "framtids-mysiga" med rök och en lite förfallen stad.

Storyn var bra och blandade sci-fi, action och skräck på ett sjyst sätt och filmen är stabil rakt igenom.

Den var verkligen skitbra, 4/5!
Citera
2013-11-21, 20:13
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Verkar helt klart lovande på förhand. Ska ta och se denna vid tillfälle.

Gör det! Ser fram emot recension.
Citera
2013-11-21, 20:40
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
The World's End - Edgar Wright
Några saker var jävligt roliga, men det mesta vara bara "heh". Galet snygga fightscener dock, och fantastiskt bra CGI-blod (för en gångs skull).

Skrattade otroligt mycket åt den och gillar den otroligt mycket. Är den lika bra som Shaun och Fuzz? Nej!
Med det sagt är den i nuläget min andra favorit ifrån detta året.
Citera
2013-11-21, 20:51
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Gör det! Ser fram emot recension.

Lär väl bli någon gång de närmsta dagarna. Blev som sagt såld då jag såg din recension.
Citera
2013-11-21, 21:09
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Skrattade otroligt mycket åt den och gillar den otroligt mycket. Är den lika bra som Shaun och Fuzz? Nej!
Med det sagt är den i nuläget min andra favorit ifrån detta året.
Vilken rankar du först från i år?
Tyckte The World's End var en trevlig film helt klart men inte riktigt så bra som jag trodde den skulle vara. Med tanke på hur lite jag gillat som kommit ut i år ligger den nog ganska högt för mig med.
Citera
2013-11-21, 22:37
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Vilken rankar du först från i år?
Tyckte The World's End var en trevlig film helt klart men inte riktigt så bra som jag trodde den skulle vara. Med tanke på hur lite jag gillat som kommit ut i år ligger den nog ganska högt för mig med.

The Place Beyond the Pines, en del ser den som en 2012 film, en del ser den som en 2013 film, jag ser den som en 2013 film.
Håller för övrigt med att detta året har varit ett dåligt film år.
Citera
2013-11-21, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
The Place Beyond the Pines, en del ser den som en 2012 film, en del ser den som en 2013 film, jag ser den som en 2013 film.
Håller för övrigt med att detta året har varit ett dåligt film år.

Place Beyond the Pines är för övrigt en stor besvikelse. Börjar lovande men trillar ner i en rutten soppa.

2013 har hittills varit ett betydligt bättre filmår än 2012. Andelen fyror har vida överstigit det jag gav föregående år. Framför allt har hollywood ryckt upp sig en hel del och levererat en hel del sevärt alster. Det är fortfarande några månader kvar till Oscarsgalan och jag är helt säkert att det filmer som Fruitvale Station, Nebraska och 12 years a slave kommer leverera.
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-11-21 kl. 23:32.
Citera
2013-11-21, 23:30
Bannlyst
Don Jon

Härligt uppfriskande dramakomedi som vågar tackla ett kontroversiellt ämne på rätt sätt. Imponerande filmdebut av Joseph Gordon Lewitt och många träffsäkra scener. Temat som sådant blir lite tjatigt i längden men karaktärerna, skådespelet och klippningen är uppfriskande.

Betyg: Stark 3:a av 5. Stabil grabbfilm som faktiskt vågar ta ut svängarna lite och kritisera de rådande könsnormerna.
Citera
2013-11-21, 23:50
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Place Beyond the Pines är för övrigt en stor besvikelse. Börjar lovande men trillar ner i en rutten soppa.

2013 har hittills varit ett betydligt bättre filmår än 2012. Andelen fyror har vida överstigit det jag gav föregående år. Framför allt har hollywood ryckt upp sig en hel del och levererat en hel del sevärt alster. Det är fortfarande några månader kvar till Oscarsgalan och jag är helt säkert att det filmer som Fruitvale Station, Nebraska och 12 years a slave kommer leverera.

Vad tror du om Inside Llewyn Davis och Wolf of Wall Street?
Citera
2013-11-22, 00:36
Medlem
NirvanAs avatar
The Hangover: Part 3

Som väntat en ganska medioker film, fnittrade till några gånger så den får godkänt pga det.
2/5
Citera
2013-11-22, 00:37
Medlem
serotonins avatar
Brooklyn's Finest (2009)

Om tre New York-poliser, alla med diverse personliga problem.

Eddie (Richard Gere) är trött både på livet och jobbet och längtar efter pension. Hans sista uppgift blir att ledsaga rookiesnutar in i kåren. Tror ni hans sista vecka på jobbet förlöper smärtfritt?

Sal (Ethan Hawke) är desperat efter pengar för att kunna försörja sin stora familj. Hans fru är sjuk och de behöver ett nytt hus, och Sals handlingar blir mer och mer omoraliska.

Tango (Don Cheadle) jobbar förtjänstfullt undercover nere i hooden. När gamla polaren, gangstern Caz (Wesley Snipes) släpps ut ur fängelset ställs även han inför en del dilemman.

Ett mörkt polisdrama som minsann har sina brister: klichéartade poliser vars handlande inte alltid är trovärdigt, dålig finess när det gäller att väva ihop deras karaktärer, en skrattretande dålig Ellen Barkin (visserligen bara i en liten roll, men oj vad usel hon var), men trots detta blir jag engagerad. Cheadles story är bäst, Hawkes duger också, medan Geres snut blir något ointressant mot slutet.

Ej utan fläckar, ändå bra och sevärd 7/10

http://www.imdb.com/title/tt1210042/
Senast redigerad av serotonin 2013-11-22 kl. 00:41.
Citera
2013-11-22, 01:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Pacific Rim.

Känns som att filmen är byggd för att leva på sina dataeffekter. Inte mycket jag fann speciellt bra med handlingen vars manus skulle va mer passande på en högstadieskola än en militärbas. Det finns "the asshole" som ogillar huvudkaraktären (a.k.a The New Guy) av nån oklar anledning och försöker provocera honom till att slåss, kärleksdramat mellan två som precis träffats och särskilt scenen när Raleigh går ner till matsalen när blir det total tystnad, som att alla vet precis vad som har hänt och ingen vill ta upp det. Är dom professionella soldater eller grabbar i åttan?

Men det jag fann mest störande är att

Den kändes kortare än vad den var och kul att se Charlie Hunnam igen så därför ger jag betyget 2/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in