2013-02-05, 18:19
Medlem
sakkwalds avatar
Har sett the Royal Tenenbaums, Life Aquatic with Steve Zissou och Moonrise kingdom. Första gången jag såg något utav Wes Andersson och filmerna är helt magiska. Önskar jag hade gett dom filmerna en chans tidigare, men pga Owen Wilson så har jag skippat det, ett misstag som inte kommer att göras om i framtiden. Funderar på att se Rushmore eller the Darjeeling limited härnäst.
Citera
2013-02-05, 19:20
Medlem
Rupert.Pupkins avatar
Who's That Knocking at My Door?

En ganska blek föregångare till Mean street skulle man kunna säga. Storyn är inget vidare men Harvey Keitel gör en bra debutroll och Scorsese fångar upp en härlig New York-miljö.
2/5 blir betyget.

Sevärd om man gillar Scorsese och nyfiken på så något från innan han slog igenom, annars kan man hoppa rullen.

Har sett Eraserhead båda igår och i söndags.
Kände mig helt tagen efter att ha sett den så beslutade att jag skulle se om den på måndagen för att få lite mer kött på benen och för att jag satt som ett frågetecken när jag sett klart den.

Tyckte det skulle passa bra att röka en joint innan man såg om denna speciella rulle och jävlar vad skrämmande, mörk, bisarr och surrealistisk den var.

Alla ljud som är med i filmen är riktigt skrämmande och distinkta och fotot är riktigt snyggt i det kusliga industriområdet.
Fantastisk Lynch-stämmning filmen igenom

Betyget står och väger mellan 4/5 eller 5/5, får smälta och reflektera ett tag vad betyget hamnar på.
Senast redigerad av Rupert.Pupkin 2013-02-05 kl. 19:30.
Citera
2013-02-05, 19:26
Hit and run, helt ok små rolig hade sina stunder. 5/10
Citera
2013-02-05, 19:40
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Siege of Firebase Gloria (1989)

Rätt bra krigsrulle. R. Lee Ermey svär - gormar - skjuter vilt och är allmänt skön i filmen. Dock inte lika hård som i FMJ. Den har det mesta en bra krigsrökare ska ha men det saknas något. Dialogerna mellan skjutningarna är inte av högsta klass bl. a. Bonus för slutfighten - den är riktigt bra! Så ska det se ut på krigsfilmer. Kanon! Småsorgligt slut också. 99 minuter räckte gott och väl som speltid.

6.5/10
Citera
2013-02-05, 19:40
Medlem
Spyrrans avatar
Die Hard 3.

Var kanske inte lika bra som jag vill minnas, men ändå en helt okej actionrulle. Det är just den typen av film som är bra att se när man inte orkar eller vill se mer 'djupa' filmer som kräver att man är fokuserad och verkligen inte missar något under filmens gång för att man ska förstå filmen.

3/5
Citera
2013-02-05, 19:55
Medlem
Carlcoolings avatar
The Last Picture Show

Har velat se den ett tag nu utan att kommit till skott förens idag.
Jag tyckte den var bra, en skön nästan westernliknande miljö. Den spelglade tonårslivet i småstad väldigt bra, alla håller på med alla. Cybill Shepherd gjorde sig väldigt bra som den lokala skönheten. Om jag ska ge den något minus får det bli att den hoppade lite långt emellan scenerna ibland. Det gjorde att filmen stundtals saknade ordning och blev nästan förvirrande.

7/10

Paris, Texas

Jag tyckte att den var väldigt estetiskt vacker. Miljöerna filmen igenom är inspirerande, filmfotografen lyckas verkligen med att skapa ett visuellt mästerverk.
Handlingen är även den bra, kanske lite svag på vissa delar. Fast uppbyggnaden av Travis och Hunters relation är verkligen vacker. Överlag en bra film, med ett fint slut som sammanfattar hela filmen på ett väldigt bra sätt.

7/10
Citera
2013-02-05, 21:05
Medlem
Trumpeters avatar
Get the Gringo the Mel Gibson ocg Peter Stormare.

Nja, den var väl inte direkt bra. Hade förväntat mig mer av filmen. 2/5
Citera
2013-02-05, 21:57
Medlem
Bongmons avatar
The liability http://www.imdb.com/title/tt2081437/

6,3 på IMDB.
Plot: When 19-year-old Adam agrees to do a day's driving for his mum's gangster boyfriend Peter, it takes him on a 24-hour journey into a nightmarish world of murder, sex trafficking and revenge, in the company of aging hit man Roy.

Det en av de bästa gangster filmerna jag sett. En av de bästa filmerna jag sett.
Älskade den. 10/10.

Se den.
Citera
2013-02-05, 22:41
Medlem
Cerseis avatar
Det blev Braveheart här ikväll. Bara för att det var längesen vi såg den.
Lika bra som vanligt
Citera
2013-02-05, 23:48
Medlem
Såg precis Hitchcock från 2012. Hopkins spelade Hitchcock helt okej, ingen mästerlig insats, men han gjorde rollen bra. Likaså dom andra skådespelarna i filmen. Fotot kändes lite väl plastigt och regissören vågade inte riktigt testa något, vilket var tråkigt.

Samtalen med Ed Gein och när Hitchcock gör duschscenen utanför biografen var den bästa i filmen.

3/5
Citera
2013-02-06, 00:13
Medlem
ConjureMes avatar
Såg precis The Taking of Pelham One Two Three(1974) och det var en mycket angenäm upplevelse. Spännande, skitig och bitvis rolig thriller med fint tempo och stjärnor i högform. Framförallt Robert Shaw gör en minnesvärd skurk. Stilpoäng till lösmustascherna och musiken.
Citera
2013-02-06, 01:15
Medlem
NirvanAs avatar
Argo

Ganska bra rulle, alltid spännande med storys i mellanöstern och se hetsiga sandnegrer skrika sig hesa.
3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in