2013-12-15, 23:49
Bannlyst
Friday the 13th part 2
Usel film och actionscenerna är riktigt löjligt att man nästan skrattar istället för att tycka det är spännande. Ingen skräckfilm för mig mer en komedi som inte lyckas.

2/10

Funny Games
Filmen Funny Games var ingen bra film alls, mest plågsamt trist att titta på och jag snabbspolade väldigt mycket och inga intressanta scener alls och vad jag har hört så skulle den vara en referens till Open House jo ja filmen är ganska lik, förutom att det är en tråkig likhet. Fruktansvärt dåligt skådespel och inte påkostad alls.
Se inte denna filmen, makalöst dålig att den blir rolig stundtals fast på ett dåligt sätt.

3/10
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2013-12-16 kl. 00:11.
Citera
2013-12-16, 01:45
Bannlyst
Wrong Turn at Tahoe
En bra gangster film och endel brutala scener, jag kollade på filmen utan att snabbspola den var bra hela filmen. Vill ni se en bra film om droger och den undre värden så är denna en film att rekommendera.

8/10

Ledsen, jag kunde inte redigera inlägget ovan.
Citera
2013-12-16, 08:33
Medlem
sim-man92s avatar
Fruitvale Station
Årets i särklass hittills bästa film, som i sin sista tredjedel slår knockout på mig. Till en början känns den dock en aning tillrättalagd i sitt berättande, som i störst del går ut på att lära känna huvudpersonen Oscar. Men Michael B Jordan som är guld värd i huvudrollen gör att det ändå känns trovärdigt och ärligt.
Man har en olustig känsla genom hela filmen, då man redan från början får reda på vad som kommer att hända, genom ett äkta mobilklipp från händelsen som filmen är baserad på. Och att lägga det som första scen, är ett genialiskt val.

En imponerade långfilmsdebut av Ryan Coogler, som även skrivit manuset. Sistnämnda går att klaga på om man ska vara kritisk, men hans regi är ruskigt bra på alla punkter. Både hoppas och tror vi kommer få se en hel del bra filmer av honom i framtiden.
Snudd på högsta betyg men får nöja sig med en mycket stark 4 av 5
Citera
2013-12-16, 10:07
Medlem
Dobrichs avatar
A Serbian Film

Filmen var väldigt unik. Tycker du om sjuka filmer eller grov porr så rekommenderas den. Inget för de knäsvaga

6.5/10
Citera
2013-12-16, 15:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Wrong Turn at Tahoe
En bra gangster film och endel brutala scener, jag kollade på filmen utan att snabbspola den var bra hela filmen. Vill ni se en bra film om droger och den undre värden så är denna en film att rekommendera.

Så en film är bra enligt dig om du slipper snabbspola i den, okej?
Citera
2013-12-16, 16:13
Medlem
PlanetCaravans avatar
Resurrection
http://www.imdb.com/title/tt1817276/?ref_=nv_sr_1

Såg den inatt. Fyfan vilken skit, inget jag rekommenderar! Det enda positiva med filmen är att Mischa Barton var fin!
Citera
2013-12-16, 16:18
Medlem
StonedSwedes avatar
8MM - Joel Schumacher
Alltså, näe. Scenerna där Cage och Phoenix interagerar med varandra är fullkomligt lysande, men allt annat är för Hollywoodifierat och kliché:igt. När Machine håller sin Hollywood-filosofiska monolog där i slutet.. då vill jag bara slå ut tänderna på Schumacher, och be honom att skärpa sig.
Citera
2013-12-16, 16:29
Medlem
Pride of the Yankees

Handlar om Lou Gehrig, en av världens bästa basebollspelare genom tiderna som var aktiv under mellankrigstiden och som dog 36(?) år gammal i ALS.
Hyfsad film från 40-talet, en hel del skillnader mot nyare filmer men som ändå är ganska intressant.
3/5
Citera
2013-12-16, 16:42
Bannlyst
Fruitvale Station

Ja vi förstår att detta är en skildringsfilm. Är helt och hållet med på att det är baserat på en sann historia med ett tragiskt slut. Det stora problemet ligger dock i att man aldrig riktigt fattar tycke för protagonisten Oscar och hans leverne. Det är den typiska svarta ghettsnubben och det är mycket bro hit och bro dit. Filmen träffar rätt när det kommer till den autentiska bitarna och det hela känns äkta och trovärdigt. Men samtidigt sitter man och gäspar och det hela känns som en enda stor transportsträcka fram till upplösningen. Det är först då som känslorna kommer och det är inte Oscar man känner för utanför hans anhöriga. Det är en amerikansk indiefilm och det märks då det är aningen nedtonat och inte så dramatiskt. Skådespelet är absolut inte dåligt men det är samtidigt heller inte lysande. Filmens största prestation görs ironisk nog av Kevin Durand som kliver in och äger filmen i några minuter. Hans hänsynslösa provaktiva rasistsnut är jävligt otäck men också underhållande.

Är Fruivale Station värd att se?
Absolut men förvänta er en avskalad film som inte använder några direkta originella metoder. Det är en historia som varken är nyskapande eller gripande förutom sluttampen

Att kalla Fruitvale Station för årets bästa film är ett hån mot alla de bra filmer som kommit i år. Filmen har både fördelar och nackdelar men är ingen av de bättre filmerna i år.

Betyg: Betyget blir en 2:a av 5. En godkänd film som dessvärre faller på sin egen hype och inte lyckas få tittaren att fatta tycke för Oscar vilket gör att mycket av filmens magi fallerar.
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-12-16 kl. 16:48.
Citera
2013-12-16, 18:17
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Är Fruivale Station värd att se?
Absolut men förvänta er en avskalad film som inte använder några direkta originella metoder. Det är en historia som varken är nyskapande eller gripande förutom sluttampen

Att kalla Fruitvale Station för årets bästa film är ett hån mot alla de bra filmer som kommit i år. Filmen har både fördelar och nackdelar men är ingen av de bättre filmerna i år.

Betyg: Betyget blir en 2:a av 5. En godkänd film som dessvärre faller på sin egen hype och inte lyckas få tittaren att fatta tycke för Oscar vilket gör att mycket av filmens magi fallerar.
Ja ibland undrar man om du är dum på riktigt, eller bara gör dig till. Att du inte gillar huvudpersonen är fine med mig. Men det hindrar inte andra att tycka precis tvärtom.

Sen ska du inte snacka så mycket om nyskapande, då du hyllade The Way Way Back. Som är så icke originell det kan bli.
Citera
2013-12-16, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Ja ibland undrar man om du är dum på riktigt, eller bara gör dig till. Att du inte gillar huvudpersonen är fine med mig. Men det hindrar inte andra att tycka precis tvärtom.

Sen ska du inte snacka så mycket om nyskapande, då du hyllade The Way Way Back. Som är så icke originell det kan bli.

Nä men känner sig Lillepojken92 sårad över mitt lilla utlåtande.
Att kalla Fruitvale Station för årets film som du gör tyder på:

1. Du ser för lite film
2. Du har sett för lite film från 2013
3. Du har en förkärlek till ghettorealism

Ska jag vara ärlig så tror jag det är en kombination mellan 2:an och 3:an. Fruitvale Station är verkligen inget nyskapande och att sitta och hävda att detta är årets film är bara skrattretande.
Det finns så mycket bättre filmer från 2013 att listan kan göras lång.

Intressant! Riktigt kul att du nämner The Way Way Back som är en annan amerikansk indiefilm från i år. Skillnaden är att den filmen är en betydligt bättre film på de flesta plan. Allt från historia, skådespel och enda ner till miljöer.
När vi ändå är inne på indiefilmer från 2013 och USA så hade jag betydligt mer kul att titta på "skitfilmen" Escape From Tomorrow som även den använder sig av den klassiska skakiga kameran. Den framkallade betydligt mer känslor och precis som The Way Way Back så fick den mig att bry mig.

Om du nu är så svag för ghettorealism så varför inte se Hoop Dreams som till skillnad från Fruitvale Station faktiskt har något mer att säga än ännu en platt amerikansk ghettoskildring.
Citera
2013-12-16, 20:45
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Nä men känner sig Lillepojken92 sårad över mitt lilla utlåtande.
Att kalla Fruitvale Station för årets film som du gör tyder på:

1. Du ser för lite film
2. Du har sett för lite film från 2013
3. Du har en förkärlek till ghettorealism
Ne inte direkt, varför skulle jag bli det? Till skillnad från dig förstår jag att man kan tycka olika om saker och ting.

1. Ser troligtvis mer film än dig.
2. Tippar på att jag sett ca 100 filmer från i år.
3. Kan jag inte påstå.
Citat:
Intressant! Riktigt kul att du nämner The Way Way Back som är en annan amerikansk indiefilm från i år. Skillnaden är att den filmen är en betydligt bättre film på de flesta plan. Allt från historia, skådespel och enda ner till miljöer.
När vi ändå är inne på indiefilmer från 2013 och USA så hade jag betydligt mer kul att titta på "skitfilmen" Escape From Tomorrow som även den använder sig av den klassiska skakiga kameran. Den framkallade betydligt mer känslor och precis som The Way Way Back så fick den mig att bry mig.
Det får du tycka. Men jag håller inte med. Tycker The Way Way Back är en trevlig upplevelse, men som man sett flera gånger tidigare och bättre dessutom. Har inget som helst nytt att komma med. Inget fel med det egentligen. Men jag blev inte speciellt berörd som jag t.ex blev av redan nämnda Fruitvale Station. Ganska olika filmer dock så svårt att jämföra.
Citat:
Om du nu är så svag för ghettorealism så varför inte se Hoop Dreams som till skillnad från Fruitvale Station faktiskt har något mer att säga än ännu en platt amerikansk ghettoskildring.
Tack. Ska kolla in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in