Citat:
Ursprungligen postat av
sim-man92
Ja ibland undrar man om du är dum på riktigt, eller bara gör dig till. Att du inte gillar huvudpersonen är fine med mig. Men det hindrar inte andra att tycka precis tvärtom.
Sen ska du inte snacka så mycket om nyskapande, då du hyllade The Way Way Back. Som är så icke originell det kan bli.
Nä men känner sig Lillepojken92 sårad över mitt lilla utlåtande.
Att kalla Fruitvale Station för årets film som du gör tyder på:
1. Du ser för lite film
2. Du har sett för lite film från 2013
3. Du har en förkärlek till ghettorealism
Ska jag vara ärlig så tror jag det är en kombination mellan 2:an och 3:an. Fruitvale Station är verkligen inget nyskapande och att sitta och hävda att detta är årets film är bara skrattretande.
Det finns så mycket bättre filmer från 2013 att listan kan göras lång.
Intressant! Riktigt kul att du nämner The Way Way Back som är en annan amerikansk indiefilm från i år. Skillnaden är att den filmen är en betydligt bättre film på de flesta plan. Allt från historia, skådespel och enda ner till miljöer.
När vi ändå är inne på indiefilmer från 2013 och USA så hade jag betydligt mer kul att titta på "skitfilmen" Escape From Tomorrow som även den använder sig av den klassiska skakiga kameran. Den framkallade betydligt mer känslor och precis som The Way Way Back så fick den mig att bry mig.
Om du nu är så svag för ghettorealism så varför inte se Hoop Dreams som till skillnad från Fruitvale Station faktiskt har något mer att säga än ännu en platt amerikansk ghettoskildring.