Jävligt bra, ögonen var inte torra alls på slutet. Underbar film om en kille som vill förbättra världen genom att göra tre goda gärningar åt någon annan och dom i sin tur skall göra det för tre andra.
Göra gott för andra helt enkelt.
Sevärd är bara förnamnet, inte alls det jag hade tänkt se på men jag ångrar inte en sekund beslutet.
Klart utanför det jag gillar annars, men kanske därför får den toppbetyg.
5/5
En kanon-film även i min bok. En av Spacey's vassare roller dessutom.
Jävligt bra, ögonen var inte torra alls på slutet. Underbar film om en kille som vill förbättra världen genom att göra tre goda gärningar åt någon annan och dom i sin tur skall göra det för tre andra.
Göra gott för andra helt enkelt.
Sevärd är bara förnamnet, inte alls det jag hade tänkt se på men jag ångrar inte en sekund beslutet.
Klart utanför det jag gillar annars, men kanske därför får den toppbetyg.
5/5
Intressant hur det kan skilja sig något så enormt. Jag klarar inte av den filmen. Helt fruktansvärt värdelös med bara en positiv punkt; Jim Caviezel.
Det är nästan en 1/5 enligt mig.
-
Caché (2005) - Michael Haneke
En fantastiskt atmosfärisk film. Den obehagliga stämningen är närvarande hela filmen igenom. Filmen har även väldigt trovärdiga och realistiska skådespelarprestationer. Regin av Haneke är väl nästan helt felfri. Du sugs in i filmen och kan inte sluta kolla. Du måste få veta vem det är som skickar kassetterna. Varför han/hon gör det.
Vad vill personen uppnå? Är det ett hot? Vad är det för teckningar som personen i fråga också skickar?
Mycket bra film, även om den har sina brister.
Slutet var en enorm besvikelse. Jag tycker att det var dåligt att avsluta filmen genom att inte avslöja någonting. Man känner sig bara lurad.
3,5/5
Senast redigerad av dickpUmp 2013-10-17 kl. 20:23.
Såg den på bio med farsan då den var ny, efter att ha fått den rekommenderad av en kille som jag träffade genom ett forum, han gillar arthousefilm och Haneke, och Caché blev den första filmen av honom som jag såg tror jag, gjorde sig bra på bio men tror inte att farsan uppskattade den alltför mycket.
1 an var bättre, men inte med mycket. Jag tyckte fighten i slutet var alldeles för stor. Annars var den rolig och allt annat man kan kräva. 4/5.
Tycker att det är en av årets absolut sämsta filmer. Ettan är urgrym på alla sätt och vis, tvåan är barnsligt skräp. Totalt efterbliven regi (hur fan kunde man välja regissören bakom Cry Wolf till det här projektet?!), vidrigt manus, groteskt CGI-blod (och CGI-skit!) och ett horribelt foto som är bland det sämsta som har gjorts på år och dar! GRRRRRR!
Originalet blandade humor med rått våld, denna skitfilm fokuserar endast på kiss och bajs-skämt. Finns absolut ingen själ att tala om här. Allt känns så extremt jävla billigt också - det digitala fotot får filmen att kännas som ett överdrivet långt Youtube-klipp!
Helvetes jävla fan, helvetes jävla skit vilken pissfilm!
Vilken skitfilm, roligare att kika på färg torkar. slutet var ju inte ens ett slut utan bara. (precis så, inte nåt, mitt i eländet så kommer eftertexterna).
Nåja, alla cineaster blir säkert jätteledsna men som varning så får denna.
0.5/5 skulle fått 0 men det fanns lite underhållande delar i den.
Tycker att det är en av årets absolut sämsta filmer. Ettan är urgrym på alla sätt och vis, tvåan är barnsligt skräp. Totalt efterbliven regi (hur fan kunde man välja regissören bakom Cry Wolf till det här projektet?!), vidrigt manus, groteskt CGI-blod (och CGI-skit!) och ett horribelt foto som är bland det sämsta som har gjorts på år och dar! GRRRRRR!
Originalet blandade humor med rått våld, denna skitfilm fokuserar endast på kiss och bajs-skämt. Finns absolut ingen själ att tala om här. Allt känns så extremt jävla billigt också - det digitala fotot får filmen att kännas som ett överdrivet långt Youtube-klipp!
Helvetes jävla fan, helvetes jävla skit vilken pissfilm!
Haha, jag kan förstå vad du menar. Jag tycker även att Jim (glömt efternamnet, Belushi?) kunde ha fått mer tid och vildare karaktär.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!