2013-02-03, 16:36
Medlem
Bongmons avatar
Disneys nya animerade äventyr Wreck it ralph http://www.imdb.com/title/tt1772341/

Ralph är den "onda" killen i ett arkadspel, han är hatad och utstött av resten av karaktärerna i arkadspelet så han rymmer för att få en "hero medalj".. Resten får ni se själva.

Passade perfekt som bakfyllefilm. Lite enkelt men inte för enkelt, enstaka skämt ja flinade åt.
Ett roligt äventyr med parodier på olika tvspel och arkad-figurer, förutom nintendos figurer som såg ut exakt som de gör i mariospelen, bowser och en svamp var det enda, men ändå. Att de gick med på det fattar ja inte.

Betyg för detta animerade äventyr får på IMDB en 8a. Det kan ja inte hålla med om, men med tanke på disneys andra animerade äventyr så var ju denna solklart bättre än alla ja kan tänka på just nu, förutom Shrek så ja ger den en 6,5 i genren animerade komedi äventyr.
Citera
2013-02-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag är nog böjd åt det konspiratoriska hållet i denna fråga. Scientologkyrkan har för starkt inflytande i Hollywood för att en dylik rulle ska kunna nomineras till en oscar. Det är inte There Will Be Blood-klass på The Master men den är definitivt bättre än majoriteten av de nominerade filmerna.

Det tråkiga är att du mycket väl kan ha rätt i det du säger.
Citera
2013-02-03, 17:37
Medlem
fergusons avatar
Get the Gringo (Blu-ray)

Nja, den var väll inte så bra kanske. Hade förväntat mig lite mer Action, ett blekt drama och ett par tappra försök till humor... nej inget för mig...

Betyg 2/5
Citera
2013-02-03, 18:04
Medlem
välkommenti bups avatar
Dinosaur.Project.2012
Imdb säger 4,5 men jag säger 6,5

Filmen gick lite fort fram men i det stora hela väldigt sevärd.

((och att Natasha Loring var med gjorde ju inte ont precis))
Citera
2013-02-03, 18:53
Medlem
timoshenkos avatar
Citizen Kane

Trodde den skulle vara pretentiös dynga, men den var faktiskt ganska intressant och fascinerande. Bitvis hade den sina lite segare stunder men jag gillade den ändå. Har känslan av att den här växer mer och på en ju mer man ser den.

6,5 av 10
Citera
2013-02-03, 19:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Waterworld (1995)

Den här är fan underskattad. Minns att jag såg denna för rätt många år sedan. Det enda jag mindes dock var bara båten. Tror knappt jag såg hela då heller. Så det var kul att se filmen nu. Kevin Costner är bra som alltid. Och det är ju aldrig fel med Dennis Hopper som skurk heller. Jag ser att filmen inte gick spikrakt upp ekonomiskt sätt direkt. Men för det är den knappast dålig. Tvärtom. Jag älskar postapokalyptiska filmer. Så jag gillade den här. Ett härligt havsäventyr med schyst action.

7/10
Citera
2013-02-03, 22:25
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Game (1997)

En utmärkt, härligt mystisk thriller med en väldigt passande Michael Douglas i huvudrollen. Han passade perfekt i den här filmen. Spännande från början till slut och sedan en chockerande, lurig tvist där i slutet. Helt klart en oberäknelig film. Den här flera likheter med bl. a Truman Show och Eagle Eye. Eller rättare sagt, dessa filmer har likheter med den här. Tyvärr är detta, enligt mig en film man inte bör se för många gånger. Summa, summarum en bra thrillermystery helt klart.

7.5/10
Citera
2013-02-04, 00:11
Medlem
Såg Django Unchained här om kvällen på bio med några polare. Riktigt bra rulle! Skriker Tarantino om den. Mycket intressant att se Leonardo Dicaprio som bov för första gången, och för att vara första gången så fick han ändå en av de vidrigaste karaktärerna någonsin. Jamie Foxx och Christoph Waltz fungerade bra tillsammans och Samuel L. Jacksson var ju like skön som alltid.
10/10
Citera
2013-02-04, 00:15
Medlem
Lotsos avatar
Texas Chainsaw 3D (2013)

INNEHÅLLER SPOILERS!

Var på bio idag och såg denna.
Detta är nog en av de sämsta skiten jag sett på ett bra tag på bio. För att vara en film som ska ta palts direkt efter händelserna i första filmen och följa upp originalet har denna filmen en hel del stora problem.
Första problemet enligt denna filmen var där fler folk i huset än de 4 huvud Sawyer familjen som satt vid matbordet i originalet när Sally blivit tillfångatagen. Enligt denna filmen var dem ca. 6 personer med 4 hillbillys, en mor och en bebis. Bullshit där var bara 4 Sawyer i huset för vad skulle de resterande vara när de satt i matbordet eller när Sally sprang rundor i huset och skapade kaos varför var inte fler i familjen involverade nej detta är bar aen ursäkt för filmen så vi kan ha en högre mordrankning och så vi kan få in Gunnar Hansen i en biroll. Sedan är det lite konstigt och förhastat tycker jag att alla direkt misstänker att det är Sawyer familjen som ligger bakom morden dessutom var inte deras hus isolerat från omgivningen så ingen skulle veta vilka som bodde där och var dem befann sig och hur fick polisen veta så snabbt att där hade hänt så många mord?
Vilket är mitt andra problem filmen har dessa originella stjärnorna som varit involverade med serien förr så som Bill Moseley (vem kan glömma Chop Top?), Gunnar Hansen, John Dugan och Marilyn Burns men alla dessa är bara med i någon minut och det är bara det vilket är synd och tråkigt men en fin touch till alla oss som sett de andra filmerna och om du nu fick tag på Gunnar Hansen varför kunde inte han spela Leatherface igen?
Mitt tredje problem är att tidslinjen är helt fucked up. Enligt denna filmen tar originalet plats på 90-talet för där är inte en chans att denna ska ta plats 20år efter originalet som utspelade sig 74 för de använde en Iphone i denna filmen vilket självklart indikerar att den tar palts under nutiden. Eller så ska Alexandra Daddario's karaktär vara 38år... ehh... nej inte en jävla chans hon är och ska vara 20år i filmen hon klär sig som en och beter sig som en och umgås med andra 20åringar. Varför kunde inte bara filmen ta palts på 90-talet var det så svårt originalet utspelar sig 74 utgå där ifrån men nej de kände att de ville ha en Iphone och en skräckfilm som utspelar sig i nutid så den får in pengar vid tonårs publiken också. Vilket är synd då jag slår vad om att hälften av dem som satt i publiken inte ens visste om originalets existens. Publiken var också jobbiga så dem hoppade till åt alla "jump scares" och sedan skrattade jag antar det är vad man får när man ser skräckfilmer på bio nu för tiden.
Fjärde problemet är att morden är 80% likadan som originalet. Första mordet är med en hammare precis som i första filmen, Leatherface hänger en kille på en köttkrok precis som i första filmen, Leatherface lägger en tjej i en frysbox precis som i första filmen, Leatherface jagar huvudpersonen genom en skog (dock bara i någon minut) också som i första filmen så när vi inte får något som inte stämmer och man blir förbannad på får vi en film som gör samma sak som första filmen.
Sista problemet är att under hela filmen är Leatherface skurken men sedan i slutet så vill filmen att vi sympatiserar med honom (kom ihåg att han mördat 5-6 personer) och tycka hillbillysen i filmen är skurkarna. Man gör inte så i en film att man låter en person var skurk och sedan i sista minuten av filmen låta ändra sida och det kändes bara fel och speciellt från en Texas Chainsaw MASSACRE film så vill jag inte att ett par hillbillys ska vara skurkarna.
Sist två saker. Varför har dem inte Massacre med i titeln. Massacre stod i början av filmen så varför inte på postern och på biljetten är de för avskräckande eller? Sist Leatherface's riktiga namn är inte Jedidiah utan det är Bubba.
Enda anledningen jag såg denna var för de var 3D och tänkte "någon underhållning och motorsågen kanske kommer ut ur skärmen" men ack så fel jag hade. Varje gång motorsågen kom ut ur skärmen (vilket var 3 gånger bara) så var den ur fokus och 3D:n gav filmen ingenting. Dessutom som jag skrev innan en del av originalskådespelarna som var med i den originella serien är med men dem var ju bara med i småroller jag hade hoppats på lite mer från dem.
Nej nu har jag skrivit för mycket. Nu går jag och lägger mig och vill bara låsa in denna filmen nere i en källare och låsa in den och bara glömma bort den. Originalet är en film som står på egna ben det är inte bara en av de bästa skräckfilmerna någonsin utan även en av mina favorit filmer någonsin och denna filmen respekterar inte originalet som den borde ha gjort.

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1572315/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=75TvtJIbbNY
Citera
2013-02-04, 06:01
Medlem
SiSeniors avatar
Silver Linings Playbook. 3/5
En handling som hade potential till det var dags för dansen. Då kände jag att filmen blev segare och segare samtidigt som filmslutet bara blev mer och mer givet. Bradley Cooper ger en helt okej rolltolkning medan Jennifer Lawrence inte skött det lika bra, i mina ögon. Robert De Niro som speltokig farsa gillade jag starkt och jag tycker även Jacki Weaver spelade rollen som mamma exceptionellt bra.
En del snygga tagningar och väl sammanfatta scener gjorde att filmen kändes naturlig miljöerna i filmen kändes aldrig fake.
Citera
2013-02-04, 09:24
Medlem
TheManWithNoNames avatar
[quote=Lotso]Texas Chainsaw 3D (2013)

INNEHÅLLER SPOILERS!

Var på bio idag och såg denna.
Detta är nog en av de sämsta skiten jag sett på ett bra tag på bio. För att vara en film som ska ta palts direkt efter händelserna i första filmen och följa upp originalet har denna filmen en hel del stora problem.
Första problemet enligt denna filmen var där fler folk i huset än de 4 huvud Sawyer familjen som satt vid matbordet i originalet när Sally blivit tillfångatagen. Enligt denna filmen var dem ca. 6 personer med 4 hillbillys, en mor och en bebis. Bullshit där var bara 4 Sawyer i huset för vad skulle de resterande vara när de satt i matbordet eller när Sally sprang rundor i huset och skapade kaos varför var inte fler i familjen involverade nej detta är bar aen ursäkt för filmen så vi kan ha en högre mordrankning och så vi kan få in Gunnar Hansen i en biroll. Sedan är det lite konstigt och förhastat tycker jag att alla direkt misstänker att det är Sawyer familjen som ligger bakom morden dessutom var inte deras hus isolerat från omgivningen så ingen skulle veta vilka som bodde där och var dem befann sig och hur fick polisen veta så snabbt att där hade hänt så många mord?
Vilket är mitt andra problem filmen har dessa originella stjärnorna som varit involverade med serien förr så som Bill Moseley (vem kan glömma Chop Top?), Gunnar Hansen, John Dugan och Marilyn Burns men alla dessa är bara med i någon minut och det är bara det vilket är synd och tråkigt men en fin touch till alla oss som sett de andra filmerna och om du nu fick tag på Gunnar Hansen varför kunde inte han spela Leatherface igen?
Mitt tredje problem är att tidslinjen är helt fucked up. Enligt denna filmen tar originalet plats på 90-talet för där är inte en chans att denna ska ta plats 20år efter originalet som utspelade sig 74 för de använde en Iphone i denna filmen vilket självklart indikerar att den tar palts under nutiden. Eller så ska Alexandra Daddario's karaktär vara 38år... ehh... nej inte en jävla chans hon är och ska vara 20år i filmen hon klär sig som en och beter sig som en och umgås med andra 20åringar. Varför kunde inte bara filmen ta palts på 90-talet var det så svårt originalet utspelar sig 74 utgå där ifrån men nej de kände att de ville ha en Iphone och en skräckfilm som utspelar sig i nutid så den får in pengar vid tonårs publiken också. Vilket är synd då jag slår vad om att hälften av dem som satt i publiken inte ens visste om originalets existens. Publiken var också jobbiga så dem hoppade till åt alla "jump scares" och sedan skrattade jag antar det är vad man får när man ser skräckfilmer på bio nu för tiden.
Fjärde problemet är att morden är 80% likadan som originalet. Första mordet är med en hammare precis som i första filmen, Leatherface hänger en kille på en köttkrok precis som i första filmen, Leatherface lägger en tjej i en frysbox precis som i första filmen, Leatherface jagar huvudpersonen genom en skog (dock bara i någon minut) också som i första filmen så när vi inte får något som inte stämmer och man blir förbannad på får vi en film som gör samma sak som första filmen.
Sista problemet är att under hela filmen är Leatherface skurken men sedan i slutet så vill filmen att vi sympatiserar med honom (kom ihåg att han mördat 5-6 personer) och tycka hillbillysen i filmen är skurkarna. Man gör inte så i en film att man låter en person var skurk och sedan i sista minuten av filmen låta ändra sida och det kändes bara fel och speciellt från en Texas Chainsaw MASSACRE film så vill jag inte att ett par hillbillys ska vara skurkarna.
Sist två saker. Varför har dem inte Massacre med i titeln. Massacre stod i början av filmen så varför inte på postern och på biljetten är de för avskräckande eller? Sist Leatherface's riktiga namn är inte Jedidiah utan det är Bubba.
Enda anledningen jag såg denna var för de var 3D och tänkte "någon underhållning och motorsågen kanske kommer ut ur skärmen" men ack så fel jag hade. Varje gång motorsågen kom ut ur skärmen (vilket var 3 gånger bara) så var den ur fokus och 3D:n gav filmen ingenting. Dessutom som jag skrev innan en del av originalskådespelarna som var med i den originella serien är med men dem var ju bara med i småroller jag hade hoppats på lite mer från dem.
Nej nu har jag skrivit för mycket. Nu går jag och lägger mig och vill bara låsa in denna filmen nere i en källare och låsa in den och bara glömma buort den. Originalet är en film som står på egna ben det är inte bara en av de bästa skräckfilmerna någonsin utan även en av mina favorit filmer någonsin och denna filmen respekterar inte originalet som den borde ha gjort.

En så lång recension för att förklara att filmen är värd 1 av 5? Känns som det räcker med att bara säga att den är dålig.
Citera
2013-02-04, 09:41
Medlem
AIKDaniels avatar
Chronicle, (2012)

Ja vad ska man säga, tuff film, var väl exakt vad jag förväntade mig. Spårade ur lite men kunde nog gjorts lite bättre

3,5/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in