2013-11-17, 01:14
Medlem
Strobeliciouss avatar
Prisoners

Riktigt bra film, gillade den starkt.
Citera
2013-11-17, 01:34
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte sett den själv men ser ut som resten av regissörens filmer, krystade och tröttsamma indiedraman om relationer och sex, Autoerotic var dock helt okej.
Drinking Buddies är riktigt bra och fin i min mening, har inte sett något annat av regissören dock. Eller jo han gjorde väl något segment i VHS om jag inte minns fel, men det är nog allt.
Citera
2013-11-17, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
En av årets bästa också i min bok, utan tvekan!
En av årets sämsta. Förstår inte vad du ser I skiten. Michael. Bay har tagit en tragisk historia som han totalt slaktat.
Citera
2013-11-17, 03:15
Medlem
bombaccis avatar
Precis sett klart filmen Svindlande höjder dess orginaltitel är wuthering heights (2009).

Den bygger på klassikern av Emily Bronte. Jag lånade filmen på Stockholms stadsbibliotek. Jag såg den i stort sett för att det var Tom Hardy som var med i den här filmen.

Trodde att det var någon annan som gjorde Hardys röst till batmanfilmen men i den här filmen så pratar han väldigt likt Bane, så kanske är Hardy som pratar i batmanfilmen trots allt?

Jag är väldigt förtjust i den aristokratiska rösten. Tyckte det var lite lustigt i början o tänkte på Bane i en 1800 tals kärleksnovell

Såg filmen när jag var trött så somnade till ibland men ger helt klart filmen godkänt. Även om jag gärna fått veta mer om Heatcliffs karaktär ( som hardy spelar) t ex hur blev han så rik så han kunde återvända som en rik man?

En film som jag skulle kunna tänka mig att se flera gånger.

Har tidigare tänkt att läsa boken av Bronten också men inte blivit av. Får se till att göra det någon dag.

Misstänker att boken är bättre än filmen men filmen får som sagt starkt godkänt av mig.

Betyget blir 6/10
Citera
2013-11-17, 05:35
Medlem
christerys avatar
Shaun of the Dead (2004) Ehh, skräck, Z, humor

Märklig film, zombie-film med en humortwist. Inte nåt att hänga i julgranen för en SicFi älskare som jag men tja, den gick väl att se. Stundvis underhållande men, skulle jag se den igen? Aldrig.

1.5/5
Citera
2013-11-17, 07:34
Medlem
Cineastens avatar
Donnie Brasco som jag inte sett på många år. Fortfarande mycket sevärd främst för Al Pacinos medverkan. Visst är Johnny Depp bra i huvudrollen som FBI-agenten som går undercover men Al Pacino trumfar honom med hästlängder. Måste erkänna att mycket av filmens detaljer fallit i glömska innan jag såg om den men den är som sagt fortfarande sevärd.

Kul att se andra bekanta ansikten i mindre roller såsom Anne Heche (Depps fru), Michael Madsen, James Russo (spelade bla buse mot Sean Penn i State of Grace), Bruno Kirby (främst känd för rollen som det korkade befälet Hauk i Good morning Vietnam) mfl.

Bra film som till skillnad från andra filmer i genren bygger mer på dialog och samspel mellan karaktärer än grafiskt våld.

4 välsuttna biofåtöljer får den definitivt.
Citera
2013-11-17, 15:17
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bruno Kirby (främst känd för rollen som det korkade befälet Hauk i Good morning Vietnam) mfl.

I min bok är han mest känd för att ha dött, relativt ung. Och i filmväg minns jag han bäst ifrån Gudfadern del 2 och The Freshman - som blir lite lustigt i sammanhanget, då det är en form av parodi på Gudfadern, Gudfadern medverkar.

Edit: Kul att se att du skriver här igen.
Citera
2013-11-17, 16:08
Medlem
Lotsos avatar
2 Guns (2013)

2 Guns är åter en film precis som med Prisoners där materialet och handlingen är något man har sett förut. Den är verkligen inte originell inom karaktärer och dess utförande och ja den var rätt så förutsägbar.
Men det är fortfarande en underhållande film från början till slut och vad som gör filmen speciellt sevärd är våra två huvudpersoner, Denzel Washington och Mark Wahlberg. Kemin mellan dessa två är väldigt bra och det märks att båda två hade en underhållande tid under inspelningen utav filmen. Och denna underhållning gör att deras kemi är bra och gör filmen sevärd i mina ögon. Dessutom gör Bill Paxton en oförglömlig insats som en av skurkarna. Varje scen han var med i stal han och även han njöt varje sekund han var framför kameran. Sist men inte minst, Paula Patton. Den kvinnan må vara en skådespelerska som bara är okej men det gör mig ingenting för hon är så het.
Även ifall man hade sett handlingen förr också så var det verkligen ingen dålig film alls. Den gjorde ett bra jobb att berätta denna handling.

Och det är in princip allt jag kommer på att berätta. Det är en ganska så straight forward handling och en man har sett massvis med flertals gånger förr. Men vad som gjorde filmen sevärd och underhållande var kemin Denzel Washington och Mark Wahlberg hade tillsammans. Jag köpte den och deras underhållning förs över till tittaren.
En film som verkligen hade passat in i buddy-cop genren på 90-talet och gör ett bra jobb utav att vara en sådan film. Definitivt sevärd för en underhållande tid.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1272878/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=dVNe3RK2fgI
Citera
2013-11-17, 16:42
Medlem
upperkatts avatar
The Hangover Part II. Den håller inte riktigt samma klass som ettan, men är ändå helt okej. 6/10.
Citera
2013-11-17, 16:42
Medlem
upperkatts avatar
The Hangover Part II. Den håller inte riktigt samma klass som ettan, men är ändå helt okej. 6/10.
Citera
2013-11-17, 17:09
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt

Märkligt att klassa Pain & Gain som världens sämsta film, för att sedan säga att The Hangover 2 är helt okej. Själv skulle jag säga att The Hangover Part Deux är själva definitionen av dåligt filmskapande, cyniskt skräp. En spyluktande karbonkopia av originalet. Som om någon åt upp en big mac (The Hangover är väl mer av en Cheeseburgare dock), spydde upp den, och sen sålde vidare den (för fullpris såklart).

Todd Phillips är Satan.
Citera
2013-11-17, 17:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Todd Phillips är Satan.

Hated är dock en riktigt jävla bra dokumentär om GG Allin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in