2013-09-23, 22:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Prince of Darkness (1987)

Sen är Jameson Parker, Catherine Danforth och framförallt Victor Wong (Big Trouble in Little China) stabila i birollerna.

Alice Cooper är ball också!
Citera
2013-09-23, 22:54
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Alice Cooper är ball också!

Absolut! Glömde att nämna honom.
Citera
2013-09-23, 23:01
Medlem
Gökboet. 5 klippor.

Blir bättre för varje gång. Ibland tycker jag Nicholson spelar över, men i denna filmen - liksom Easy rider - är han strålande.
Citera
2013-09-23, 23:02
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Gökboet. 5 klippor.

Blir bättre för varje gång. Ibland tycker jag Nicholson spelar över, men i denna filmen - liksom Easy rider - är han strålande.

Håller med, vilket mästerverk den är alltså.
Citera
2013-09-23, 23:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Gökboet. 5 klippor.

Har du sett Nicholson i Five Easy Pieces?
Citera
2013-09-24, 01:41
Såg klart sista 15 på Nattbuss 807 precis, och jag måste säga att sista 12-15 minuterna är bäst i hela filmen, och det är verkligen bra! Känslosamt och fint avvägt, man blir rörd på riktigt! Absolut ingen kalkonrulle, bara att det är några väldigt dåliga skådisar (Ann Persson, ditt puckade luder!). Den har osedvanligt många röster för att vara en "okänd" svensk film, lite över tusen med 4.4 i betyg. Jag ger den också 4, men på den femgradiga, traditionella, svenneskalan. Tycker också väldigt bra om Johan Svangren. Verkar vara en skön lirare. Sören ftw (ja, minus hans störda åsikter och handlande)! Förstår inte riktigt vad filmen vill uppnå dock, annat än att våld är dålig (fast att en film måste uppnå ngt.. det måste den faktiskt inte). Blattarna i filmen är minst lika vidriga som rasisterna.

Sedan tänkte jag att det vore en bra avrundning och uppföljning med att se den svenska filmen Leo. Leo är underbar, hela filmen är totalkörd, precis som livet självt. Och slutet är genialt. Och man blir verkligen drabbad och man känner sig pigg och upprymd av en katarsisk känsla. Rekommenderar filmen till ALLA, fastän den är väldigt hemsk och obehaglig. Utan, med en viss tvekan, tvekan en av de 100 bästa svenska filmer som gjorts. Måste då "bara" bli en 5a, av /5.

Vill man avrunda kvällen med mer existentiella bryderier (vilket man vill, om man är normalt funtad) så kan man läsa här: http://www.churchofeuthanasia.org/. Tag/punchline; SAVE THE PLANET
KILL YOURSELF.
Citera
2013-09-24, 12:42
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Studentfesten (2013)

En blandning av Baksmällan och Wedding Crashers? I stort sett ja. Med skillnaden att allt är sämre. Filmen blir pinsamt dålig och töntig vid inte ett utan ett flertal tillfällen men blandar dessa med några roliga moment. Anastasios Soulis (från Johan Falk) är okej och Kjell Bergqvists medverkan räddar filmen från den absoluta botten.

5 av 10
Citera
2013-09-24, 14:26
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Varför så otrevlig? Jag sa min synpunkt på saken, du för självklart tycka som du vill, kritiserar inte dig för din åsikt.(vilket du tydligen gör, för min) Tycker du att jag ska anse att "Dennis Hopper gör en fantastisk prestation", bara för alla andra tycker det? Förresten kan ju vändningen för Hoppers karriär också ha att gör med att han blev Oscarsnominerad de filmåret.

Hade druckit lite för mycket igår. Därav min eventuella otrevlighet. Ber om ursäkt för det.
Citera
2013-09-24, 14:28
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Wow.. Sting är ju fruktansvärd i Dune. Skämskudden flyger fram direkt när han kommer in i bild.

Maclachlan är alltid cool dock, till och med i Showgirls!

Han är ball som fan i Dune. Däremot spelar han ju inte speciellt bra. Men MacLachlan är bra i Twin Peaks. Där passar han utmärkt. I Lynch filmer däremot tycker jag väll att han är en ganska medioker skådespelare, och fattar inte varför Lynch envisas att ha med honom i ett par filmer.
Citera
2013-09-24, 14:39
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Hangover Part III (2013)

Tredje svängen och ungefär lika galet som vanligt. "Baksmällan 3" är trots att den tillsammans med tvåan är överflödig en stabil och rolig komedi med sköna karaktärer. Jag skrattade en del när jag såg denna. Framförallt Ken Jeong som "Chow" är skön. I mina ögon är denna lika bra som del II, men likväl lika onödig.

6 av 10
Citera
2013-09-24, 16:40
Superman 3, med den underfyndiga svenska titeln, Stålmannen går på en krypto-nit.

Ja, egentligen älskar jag sådana här märkliga 70->90-talsfilmer. De är gjorda på ett sätt som inte existerar idag.

Visst, filmen är väldigt dålig, men det är vissa scenerier och gimmicks som ger filmen en touch av fascinerande galenskap. Sedan att filmen är berättad, just sådär speciellt, i scener som inte verkar ha något syfte att föra filmen framåt (vilket de flesta filmer brukar vilja ha, en drivande röd linje, så att inte åskådaren tappar intresset) är kul. Vissa scener händer halvt bisarra saker, scenerna är lite långa, och plötsligt händer något mer kaosartat kul och fult. En väldigt märklig film m a o. Såhär står det bl a på IMDb (användare): "I enjoy Superman 3 for what it is. I think it's very entertaining, even funny at times, and much, much better than the 4th film, but it's still a pretty bad film. The silliness of it all makes it hard to take seriously.

HOWEVER, it does have some incredible scenes. I think many people have mentioned this before, but "bad" Superman is probably Reeve's best performance, ever. That scene in the bar where he flicks the peanuts at the bottles? Holy crap. Amazing acting. Also, the simple meaning of that scene. Can you imagine? The protector of humanity, the great Hero, suddenly going a little crazy?"

Med Richard Pryor som går från att vara arbetslös till att bli av ingen anledning alls främst i världen på datorer.

Superman 3 bar scene

Betyg: 2/5
Citera
2013-09-24, 16:48
Medlem
Mandic!s avatar
World War Z
http://www.imdb.com/title/tt0816711/

Kanske en film som man egentligen ska se på bio visserligen, men helt klart sevärd.

3,5/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in